טויוטה קורולה החדשה - בטיחות בכל דרך

 

ארגון ה- EURONCAP שבוחן את רמת הבטיחות של מכוניות חדשות, נתן ציון מירבי של 5 כוכבי ריסוק לטויוטה קורולה החדשה. בסעיף ההגנה על הנוסעים במושבים הקדמיים זכתה טויוטה קורולה בציון מרשים של 94%, בסעיף ההגנה על ילדים זכתה טויוטה קורולה בציון 84%, מרשים גם הוא. ציונים גבוהים אלו גרמו לעורכי מבחן הריסוק להעניק לטויוטה קורולה החדשה ציון של 5 כוכבים, הציון הגבוה האפשרי.

טויוטה קורולה החדשה, אלופה גם בבטיחות

בתכנון טויוטה קורולה החדשה שמו המהנדסים דגש רב על רמת הבטיחות של הנוסעים ולכן הוכנסו קורות עומס בכל סביבת תא הנוסעים. קורות עומס אלו נבנו כך שבעת תאונה תא הנוסעים ישאר שלם, והנוסעים יצאו ללא פגע. מבחן הריסוק האובייקטיבי שנערך הוכיח כי טויוטה קורולה החדשה אכן מסוגלת לשמור על נוסעיה בזמן תאונה.

 

 

מה מקבלים בקורולה החדשה?

קורולה החדשה מגיעה עם ציוד בטיחות מלא, כדי שגם בזמן תאונה תמשיכו לברך על הקניה של המכונית שלכם.

זה מתחיל עם 7 כריות אוויר, שמתנפחות בהתאם לזווית הפגיעה. כרית אחת שומרת על ברכי הנהג, 2 כריות שומרות על הנוסעים מקדימה מלפגוע בדש-בורד, ועוד 4 כריות נפתחות לוילון מחלקה הקדמי של המכונית עד לחלקה האחורי, ששומר את הנוסעים מלפגוע בשמשות או בחלקי המתכת הצדדיים. 

 

כל אחד מ-5 נוסעי טויוטה קורולה מקבל חגורת בטיחות עם 3 נקודות עגינה, עם מערכת ELR שנועלת את החגורות בעת עומס חריג עליהן. לנוסעים מקדימה יש גם מערכת קדם מותחנים ופריסת אנרגיה, כדי לשפר את ההגנה עליהם.

 

 

אבל הכי טוב זה לא לעשות תאונה מלכתחילה

ההגנה הכי טובה מפני תאונה, היא המנעות ממנה. לכן, בטויוטה קורולה החדשה הוכנסו מערכות בקרה רבות שמונעות מהמכונית לעשות תאונה. צמיגים רחבים ברוחב של 205 מ"מ, דואגים שתמיד תהיה למכונית אחיזה מיטבית עם הכביש, אך אם גם הם לא מספיקים, אין צורך לדאוג. טויוטה קורולה החדשה מצוידת במערכות עזר רבות כשהחשובה ביניהן היא מערכת שנקראת VSC, או בקרת יציבות בשפת הקודש. מערכת זו מזהה תחילת החלקה של המכונית והיא יודעת לבלום כל גלגל בנפרד באופן אוטומטי, כך שהמכונית תתישר, ותסע בדיוק לאן שההגה מכוון. בנוסף, טויוטה קורולה החדשה גם מצוידת במערכת EBA לחלוקת כוח הבלימה, כך שכל גלגל מקבל את עוצמת הבלימה המירבית המתאימה לו באותו הרגע. מערכת נוספת היא ה-BA, שמזהה לחיצה מהירה על דוושת הבלם, ומגבירה את עוצמת בלימה באופן אוט' כדי למנוע תאונה.

 

 

אז זה הכל?

לא!

יש עוד מערכות בטיחות רבות שקצרה היריעה מלפרט עליהן, אך הנתון החשוב ביותר הוא ציון הריסוק הגבוה של 5 כוכבים שניתן לטויוטה קורולה החדשה. גם לנוחות הנהג חשיבות רבה לנושא הבטיחות, ולכן נוספו כפתורי השליטה על ההגה, כסא נוח ומפנק ודברים רבים שנספר עליהם במאמרים הנוספים.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות