טויוטה רכב שטח

רכבי השטח של טויוטה - לנהוג על בטוח

 

טויוטה יכולה להתפאר במספר רכבי שטח שיצאו תחת ידיה: טויוטה ראב 4, טויוטה היילקס ויגו וכמובן, טויוטה לאנד קרוזר V8 האגדית, אחד מרכבי השטח הטובים ביותר של טויוטה. רכב הלאנד קרוזר של טויוטה מצדיק במלואו את ההגדרה 'רכב שטח'. כרכב בעל מנוע של 3000 או 4000 סמ"ק, הספק של  173/250 כוח סוס, מערכת בטיחות אמינה ועיצוב אופנתי, רכב הלאנד קרוזר של טויוטה מבטיח כי כל נסיעה תיהיה יוקרתית, ובעיקר בטוחה.

 

נהיגה ברכב שטח היא חלומו של כל הרפתקן. ואכן, כל נסיעה ברכב טויוטה לאנד קרוזר מבטיחה תחושות חוויה וריגוש חד- פעמיים, אשר מתחזקות לנוכח הנסיעה בין המדרונות, הסלעים והנופים הפראיים. קול הלב הפועם בחוזקה מהווה ניגוד קצבי לשקט ולשלווה העוטפים את הטבע והנסיעה בלאנד קרוזר של טויוטה נראית טבעית כמו נשימה.

 

למרות האידיליה העוטפת תחושות אלו, גם כאשר מדובר בחברת טויוטה הותיקה, חשוב להכיר מספר טכניקות ודרכים אשר יהפכו את נסיעת השטח, לנסיעה בטוחה ונוחה.

מהו רכב שטח?

רכב שטח, כשמו כן הוא, מיועד לנסיעה בדרכי שטח, ובעצם בדרכים לא סלולות. ישנם רכבי שטח אשר מיועדים לנסיעה בשטח בלבד, וישנם כאלו אשר מיועדים גם לנסיעה בכביש. טויוטה לאנד קרוזר מיועדת גם לנסיעות שטח וגם לנסיעה על כביש. בשונה מרכבי כביש כמו טויוטה קורולה המוכרת או ורסו המשפחתית של טויוטה, רכבי שטח הם רכבים בעלי תיבת הילוכים חזקה, שלדה עמידה במיוחד, מרווח גחון גבוה, גלגלים רחבים מהרגיל ומנוע עם מומנט חזק במיוחד. הלאנד קרוזר של טויוטה, למשל,בדגם הבנזין, מצויידת בתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים, מרווח גחון של 22 ס"מ ומנוע עם מומנט מירבי של 39 קג"מ ב- 3800 סל"ד.

טיפים לנהיגה בטוחה ברכב הלנד קרוזר של טויוטה

 למרות שרכב הלאנד קרוזר של טויוטה נחשב לאחד מרכבי השטח הבטיחותיים ביותר, חשוב להכיר כמה כללי בטיחות כלליים המיועדים לנסיעות שטח בכלל ולנסיעה ברכבי שטח של טויוטה בפרט:

 

• אמצעי הבטיחות הראשון רלוונטי לכל יציאה לשטח. חשוב לאחוז במפה של השטח, להצטייד בכמות מספקת של מים ובמידה ומדובר בנסיעה בעלת סיכון גבוה, חשוב ליידע את הקרובים לכם על מסלול הנסיעה.

 

• לפני היציאה לשטח, גם אם מדובר ברכב שטח אמין כמו של חברת טויוטה, חובה לבצע בדיקה כללית וקפדנית לרכב. יש לבדוק את עוצמת הבלמים, תקינות המגבים ותאורת הרכב, לחץ האוויר בצמיגים וכמובן - את כמות השמן והמים.

 

• הלאנד קרוזר של טויוטה מצויידת בנוסף במערכת בקרת יציבות, בכריות אויר ובמערכת ABS למניעת החלקה. למרות כל זאת, אין לשכוח לחגור חגורת בטיחות, גם אם נסיעת השטח מחייבת תזוזה רבה והחגורה מפריעה לנוחות ולחופשיות.

 

• לפני המעבר מהכביש לשטח, מומלץ לעבור להנעה כפולה, אשר תבטיח אחיזה מקסימלית בשבילים לא סלולים.

 

• לפני יציאה לשטח חולי או בוצי, חשוב לקחת איתכם כרית חילוץ מתנפחת, המיועדת למצב בו הגלגלים שוקעים בחול או בבוץ. לפעמים ניתן לחלץ את הרכב באמצעות הורדת לחץ האוויר בצמיגים, אך במידה ולא, כרית החילוץ הופכת יעילה במיוחד.

 

• בהזדמנות זו נציין כי נהיגה בחוף הים אסורה עד מאה מטר מקו החוף. נהיגה שכזו עלולה לגרור קנס עצום של עד כ49,800 ₪, יחד עם פסילת רשיון ל- 30 יום.

 

רכב הלאנד קרוזר של טויוטה, כמו כל רכב שטח אחר, מחייב היכרות אמיתית עם תכונות הרכב ויכולותיו. נסיעה לא בטוחה יכולה להוביל למצב של סכנת חיים, והיכרות עם מבנה הרכב ויכולותיו (כמו שימוש נכון בתיבת ההילוכים, במתלים שלו, בצינור הפליטה ועוד) יכולה להציל חיים.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות