טויוטה בטיחות

בטיחות רכב - טויוטה

בראשית ימי המכוניות, הבטיחות הייתה פונקציה של גודל ומסה, ככל שהמכונית גדולה יותר וכבדה יותר, היא בטוחה יותר. כל זה השתנה בפעם הראשונה, בשנת 1965, כשהופיעה  מכונית מרצדס 108W, שהציגה תכנון בטיחותי, במקום מסה. להבדיל מהטנקים האמריקאיים, שנחשבו עד אז הבטוחים ביותר, מכונית זו הציגה מבנה של כלוב, ששמר על תא הנוסעים. הכלוב גרם לזה, שאם תתרחש תאונה, החלקים החיצוניים של הרכב היו קורסים, אך עדיין היה נשאר כלוב המתכת שהיה מונע מהמנוע לחדור לתא הנוסעים, תופעה שהייתה מקובלת ולא רצויה.

התפתחות בתחום הבטיחות

 

בראשית שנות ה-90', נעשה צעד נוסף להגן על הנוסעים ולהגביר את הבטיחות ברכב. נולד קונספקט מחשבתי חדש, שנקרא "אזורי קריסה", שבעצם אינו מתמקד בחוזק המבנה, אלא יוצר מבנה אשר מתפרק לשלושה חלקים: תא הנוסעים, החלק הקדמי של הרכב והחלק האחורי של הרכב. כאשר החלק הקדמי והאחורי של הרכב סופגים את האנרגיה של התאונה ובעצם נפרדים מתא הנוסעים, כדי להגן עליו. התוצאה הסופית, בעיני המתבונן נראית קשה, אבל מבחינה בטיחותית תכנון זה מצליח להגן על יושבי האוטו.

 

כיום, כל המכוניות בנויות בצורה זו והתפיסה של: יש לי אוטו חזק, ששומר עלי, אינה נכונה ונחשבת לשטות מוחלטת. העיקר בבטיחות הרכבים היום הוא התכנון.

רכבי טויוטה הינם רכבים הנחשבים כיום לאחת מחברות הרכב הראשונות בבטיחות וראשונה באמינות.

סיווג בטיחות

 

סיווגי בטיחות לרכבים, נעשים כיום על ידי מבחני ריסוק. מבחני הריסוק נעשים על ידי ארגון n.c.a.p., שמדרגת את הרכבים במבחני הבטיחות מכוכב 1 עד ל-5 כוכבים, ממש כמו במסעדות יוקרה.

חברת טויוטה מדורגת על סך מכוניותיה ב-5 כוכבים ונחשבת כיום לחלוצת הבטיחות בכלל תעשיית הרכב.


בטיחות ברכבים של חברת טויוטה

 

לחברת טויוטה, כמו רוב חברות הרכבים היפניים יש מסורת של ציוד הרכב מעל ומעבר לסטנדרט המקובל של יצרניות רכב אחרות בעולם. מה שהתחיל פעם ברדיו מקורי, כשבחברות רכב אחרות זה נחשב למותרות, המשיך בחלונות חשמליים ובציוד הרכב בהרבה כריות אוויר.

רוב רכבי טויוטה מצוידים ב-6 עד 8 כריות אוויר, דבר המגן על הנוסע מכל כיוון אפשרי ומוסיף למכונית בטיחות גבוהה יותר. קחו לדוגמא את טויוטה אוונסיס החדשה, שרק לאחרונה הגיעה לארץ. ברכב טויוטה אוונסיס תמצאו 7  כריות אויר הכוללות 2 כריות אויר קדמיות, 2 כריות אויר צידיות, 2 כריות אוויר וילון וכרית אויר לברכי הנהג.

טויוטה פריוס מציגה חשיבה מהפכנית של טויוטה בנושא הבטיחות , בנוסף למערכות הבטיחות ה"סטנדרטיות" ברכבי טויטה כגון כריות אויר, בקרת יציבות אלקטרונית, בקרת משיכה וכו', טויוטה פריוס מציגה מערכת BA סיוע לבלימה באמצעות המנוע החשמלי, כאשר אנו בולמים את טויוטה פריוס, המערכת החשמלית מסייעת לסיוע הבלימה, זאת כדי לקבל זמן בלימה נמוך יותר ושחיקה נמוכה יותר של הבלמים.

בטיחות פסיבית ואקטיבית

 

מקובל לחלק את הבטיחות לשני תחומים, התחום הפסיבי שדנו בו עד כה ותחום הבטיחות האקטיבית.

בטיחות אקטיבית היא בטיחות הבודקת את התנהגות הרכב במצבים שונים, כגון מצבי חירום, על מנת שהרכב לא ייגרר לסיטואציה של תאונה. פרמטר זה תלוי, עד כמה הרכב הנתון פגיע או לא במצבי החלקה וכמה קל להשתלט עליו כשזה קורה.

 

נכון להיום מכוניות אשר לוקחות גורמים אלה בחשבון, מתקינות מונעי החלקה אלקטרונים, שדואגים שבמצבי חירום האלקטרוניקה תשתלט על המכונית.

ברוב מכוניות טויוטה מותקנים מונעי החלקה אלקטרוניים ומלבד זה לאורך שנים ארוכות, מכוניות טויוטה נחשבות כמכוניות שקל להשתלט עליהן במצבי חירום, דבר המגביר את רמת הבטיחות שלהן לאחת הגבוהות בעולם, או לגבוהה ביותר.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות