VSC


VSC - מהי מערכת בקרת יציבות ברכבי טויוטה?

VSC-Vehicle Stability Control הינה מערכת בקרת יציבות אלקטרונית בדגמי טויוטה השונים.
תפקידי המערכת הינה לשפר את יציבות הרכב ולהקטין את סכנת התהפכותו, לסייע בשמירת כיוון נסיעה במצבים קריטיים ולשמור על יציבות הרכב בכל תנאי הנסיעה.
ברוב דגמי טויוטה השונים מערכת זו קיימת (בהתאם למפרט הרכב) והיום,  בכל דגמי טויוטה קורולה תיבת הילוכים אוטומטית קיימת מערכת בקרת יציבות כסטנדרט.


כיצד פועלת המערכת בטויוטה?

המערכת  פועלת באמצעות שימוש במערכת ה-ABS המוכרת לכולם כמערכת למניעת החלקה.
במקרה שהרכב עומד לסטות מנתיבו או להיזרק מהנתיב, כלומר הרכב מאבד יציבות כתוצאה מטעות נהג או מפגע בכביש, תדלק נורת בקרת יציבות בלוח השעונים של רכב הטויוטה, והרכב ייצב עצמו באופן אוטומטי לפי יחידת הבקרה של המערכת.
בדגמי טויוטה אוונסיס קיימת מערכת הנקראת VSC+ ובנוסף לתיקון היציבות של הרכב אשר מבצעת מערכת ה-VSC המערכת קשורה למערכת ההיגוי החשמלי, בכדי שהנהג לא יוכל לשגות במצב זה במצב החירום.


חשיבות מערכת בקרת יציבות

המערכת הינה מערכת בטיחותית חשובה ביותר, היא אינה מגינה באופן מלא מהגעה למצב תאונה, אך בהחלט מצמצמת את הסיכויים למצב תאונה.
מערכת זו מתקנת טעויות נהג בנושא יציבות הרכב ופגעי כביש.
גם אם ברשותכם טויוטה בעלת בקרת יציבות יש לזכור לנהוג לפי כל כללי הבטיחות השונים ובעיקר לנהוג לפי תנאי הכביש השונים (נסיעה במהירות נמוכה יותר בחורף לדוגמא) בכדי למנוע כל מצב של תאונה .
משרד התחבורה גם הוא מבין את חשיבות המערכת הזאת ומתכוון לחוקק חוק שיחייב שכל רכב חדש הנמכר בישראל משנת 2010 יהיה מצוייד במערכת. באם הליך זה יקרה מדינת ישראל תהיה מבין המדינות הראשונות באירופה המחייבות במערכת בקרת יציבות ברכבים החדשים.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות