טויוטה

טויוטה – מה טומן בחובו העתיד?

"טויוטה" היא שם המוכר כמעט לכל אדם על פני כדור הארץ. טויוטה היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמצליחות בעולם, ועל כן כמעט כל ילד מכיר את השם ויודע לשייך אותו לכלי רכב. טויוטה פעילה בשוק המכוניות מאז שנות השלושים של המאה הקודמת, והולכת ומשתפרת ומשתכללת משנה לשנה. בעקבות הצלחתה המסחררת מבחינה מסחרית במהלך העשורים האחרונים, הפכה טויוטה לתאגיד על, אשר כולל מאות מפעלים וסוכנויות ומאות אלפי עובדים במגוון מדינות מסביב לעולם.

 

במהלך העשורים האחרונים, שימשה טויוטה כאחד הגופים הגדולים והפרודוקטיביים בעולם בתחום המחקר והפיתוח. מפיתוחיה המפורסמים ביותר ניתן למנות את המכונית ההיברידית (אותה הייתה טויוטה הראשונה לשווק), כמו גם פיתוחים שונים בתחום הרובוטיקה (גם בתחום זה מהווה טויוטה מובילה עולמית).

 

 

מאחר וטויוטה מספקת לנו חידושים טכנולוגיים השכם וערב, מעניין לחשוב באילו דרכים שונות ומשונות תפתיע אותנו טויוטה בעתיד. אילו עוד חידושים מסעירים ישדרגו את רמת חיינו, יעזרו לנו לעזור לאיכות הסביבה וכד'.

 

בסביבת טויוטה קשה כמובן לקבל תשובות על שאלות אלו, ומסיבות מובנות – תעשייה המשלבת פיתוחים טכנולוגיים ומחקר שוטף מתאפיינת ברמת חשאיות גבוהה. כחלק מהתחרות השוררת בתחום (אותה תחרות אשר דוחפת חברות לחקור ולפתח עוד ועוד), שומרת כל חברה על הקלפים קרוב לחזה ונזהרת שלא לחשוף את תגליותיה האחרונות.

 

 

מה בכל זאת מכינה לנו טויוטה בעתיד? 

 

 

בכל זאת, הסקרנות האנושית דוחפת אותנו לנסות ולשער מה יהיה בעתיד. סביר להניח כי טויוטה תמשיך במגמות אותן החלה במהלך העשורים האחרונים. בתחום הרובוטיקה, עובדת טויוטה על פיתוח רובוטים ביתיים, כאלו אשר מסוגלים לבצע עבורנו מטלות ביתיות בסיסיות אשר גוזלות זמן רב. כך, ייתכן בהחלט כי בעוד עשרים שנים, מלבד ל"טויוטה קורולה" אשר תחנה במוסך, יהיה לנו בבית גם רובוט מבית טויוטה אשר יעשה עבורנו כביסה, יקפל בגדים, ינקה ואולי אפילו יבשל. יש לציין כי כבר כיום קיימים דגמים ראשוניים של רובוטים כאלו, חלקם מבית היוצר של טויוטה, אך הם עדיין אינם מתפקדים באופן חלק ומספק, ולכן אינם משווקים לציבור הרחב.

 

בתחום התחבורה הירוקה – רכבים היברידיים, משקיע טויוטה מדי שנה מיליוני דולרים במחקר ופיתוח מתמשך של הקיים כיום בשוק, בנוסף לפיתוח טכנולוגיות חדשות לגמרי. המרוץ לשפר את המכוניות ההיברידיות במטרה להוזיל עוד יותר את עלויות צריכת הדלק ולהפחית עוד ועוד את כמות הגזים המזהמים הנפלטים נמצא בעיצומו. לא מן הנמנע כי בעשורים הקרובים נראה טכנולוגיה ירוקה – היברידית חדישה עוד יותר מבית טויוטה, אשר תבוא לידי ביטוי במכוניות חדישות ומשוכללות אשר מעניקות לצרכן ולסביבה ערך מקסימאלי כתלות בהוצאה על הרכב.

 

 

קשה לדעת לפרטי פרטים כיצד בדיוק צפויה טויוטה להפתיע ולחדש בעתיד הקרוב והרחוק, אך ניתן בהחלט להמר על כך כי החדשנות הטכנולוגית של העולם שלנו תמשיך להיות מושפעת ולזון ישירות ממכוני המחקר והפיתוח  של תאגיד העל של טויוטה, תאגיד מוביל מבחינת חדשנות ואוונגרדיות.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות