טויוטה פריוס היברידית

שינוי בדגם טויוטה פריוס החדשה לעומת טויוטה פריוס דור 2

טויוטה פריוס החדשה היא דור 3 של טויוטה פריוס שהחלה בשנת 1997. הטכנולוגיה ההיברידית ששינתה את ענף הרכב, תוכננה בחברת טויוטה כבר בשנת 1994 והדור הראשון של טויוטה פריוס החל להיות משווק בשנת 1997. בשנת 2004 טויוטה החלה בשיווקה של טויוטה פריוס דור 2 שמכרה מעל 1.2 מיליון רכבים ברכבי העולם.

בחודש אוגוסט 2009 החלה להימכר בישראל טויוטה פריוס דור 3, הדגם החדש של טויוטה פריוס, אז מה הם החידושים אותם מציע הדגם החדש לעומת הדגם הקודם?

 

מנוע בנזין חזק יותר ומערכת היברידית משופרת

 

 

טויוטה פריוס החדשה מציגה מנוע בנזין עוצמתי עם נפח של 1800 סמ"ק  המפיק 99 כ"ס ומנוע חשמלי משופר בעל 82 כ"ס. בטויוטה פריוס דור 2 מנוע הבנזין הוא בעל נפח של 1500 סמ"ק . השיפור במערכת המנועים המשולבת מוביל לתצרוכת דל עדיפה של כ 10% לעומת הדגם היוצא, ושיפור במומנט  ההאצה של הרכב.

בנוסף בטויוטה פריוס החדשה נוספו 2 מצבי נהיגה חדשים- מצב eco  לנהיגה חסכונית יותר ומצב power  לנהיגה בעלת עוצמה חזקה יותר וספורטיבית יותר.

יחד עם זאת פליטת המזהמים של הרכב ירדה והינה 89 גרם לק"מ לעומת פליטה של כ 105 גרם לק"מ.

המערכת ההיברידית הינה קלת משקל יותר, גם של המנוע החשמלי וגם של הסוללות , לדוגמא ממיר המתח קל יותר ב36% לעומת הדגם היוצא.

 

בטיחות משופרת

 

 

טויוטה פריוס החדשה עברה עוד שלב בתחום הבטיחות לעומת הדגם הקודם- נוספה כרית אויר לברכי הנהג, מערכת בקרת היציבות הינה מסוג vsc+ לעומת vsc  שהיה קיים בדגם הקודם. בנוסף נוספה מערכת בטיחות בשם     e.b.s כאשר בזמן בלימת חירום מפעילה אורות חירום בכדי שהרכב מאחור ידע שאנו בולמים בלימת חירום.

 

מרחב פנימי ושדה ראיה משופר

 

 

למרות שהגודל החיצוני של טויוטה פריוס החדשה לא השתנה לעומת הדגם הקודם, הצליחו מהנדסי טויוטה לשפר את המרחב הפנימי, זאת על ידי שינוי נקודת הגובה המרכזית של הרכב לכיוון הנוסעים אחורנית, בכך שיהיה להם מרחב ראש משופר ושינוי במבנה המושבים בכדי להגדיל מרחב פנימי לנהג ולנוסע שלידו . יחד עם זאת , החלון האחורי גדל בכדי לאפשר שדה ראייה אחורי משופר. יחד עם כל השינויים הללו מקדם הגרר של הרכב הוקטן מ 0.26 ל 0.25 מה שגורם לפחות התנגדויות רוח בזמן הנסיעה ותצרוכת דלק משופרת.

שיפורים בתחום האבזור של טויוטה פריוס החדשה

הדגם החדש מציע מס' שיפורים נוספים בתחום האבזור- כניסה והתנעה באמצעות מפתח חכם מסוג smart entry אשר אין צורך בלחיצה על מפתח בכדי להניע או לפתוח את הרכב. מערכת שמע הקוראת קבצי mp3  ביחד עם חיבור aux  חיבור לנגן שמע חיצוני. תצוגה עילית על השמשה הקדמית של המהירות ותצרוכת הדלק, תצוגה על גבי לוח השעונים של תצוגת לחצני השליטה מההגה ועוד אופציות רבות

 

לסיכום

 

 

טויוטה פריוס החדשה היא עוד קפיצת מדרגה של טויוטה בתחום המכוניות ההיברידיות והיא המכונית המתקדמת מסוגה בעולם כאשר הדגם שופר באופן משמעותי את מול הדגם הקודם שלעצמו היה הצלחה עולמית מסחררת

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות