טויוטה פריוס היברידית


טויוטה פריוס - נוהגים בירוק

יותר ויותר אנשים מבינים כיום את חשיבות הצריכה הירוקה. הצלת כדור הארץ הפכה מסיסמה מרוחקת לחלק מהמודעות היום יומית בארץ ובעולם. במשך שנים נשמעות התרעות על סיום משוער של מאגרי הדלק והנפט בעולם, ולאחרונה נראה שהמצב רק מחמיר: תפוקת הנפט בעולם מספיקה בקושי לצריכה העצומה של מיליוני מכוניות הנעות בכבישים מדי יום ושורפות כמויות עצומות של בנזין. המצב הקריטי הפעיל כמה נורות אדומות, ואפילו ברק אובמה הציב כמטרה מרכזית בקמפיין שלו לנשיאות ארה"ב  לפעול להפיכת כל המכוניות המיוצרות בארצו לידידותיות לסביבה.
 
 

מכונית היברידית

טויוטה פריוס היא המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם, שייכת לזן  המכוניות המתקדמות של חברת טויוטה, בעלות הנעה סינרגית היברידית- - Hybrid Synergy Drive  HSD.
 

מה זה בעצם אומר?

מכונית היברידית היא מכונית שיש לה שתי מערכות הנעה, אחת מהן מבוססת על בנזין (כמו במכוניות הקלאסיות) והשנייה על חשמל. המערכת החשמלית נעזרת במספר סוללות גדול, אשר מותקנות לרוב בתא המטען. מחשב המכונית מסוגל לנהל את פעולתם של שני המנועים בו זמנית, בצורה שתביא לשימוש יעיל במשאבים, מה שמביא לחסכון עצום באנרגיה לצד ביצועי רכב מעולים.
 
הניהול החכם של שני המנועים מתאים את השימוש במנועים, כך שבכל רגע נתון יפעל מנוע אחד בלבד, בהתאם לסוג הנסיעה:
בנסיעה מאומצת המחשב מעביר את השליטה למנוע בנזין, בעל נפח קטן, אשר מספק כוח רב למכונית. בנסיעה בתנאים קלים, בכביש שטוח, השליטה עוברת למנוע החשמלי. בצורה כזו המכונית חוסכת בדלק, משום שבתנאים עירוניים מופעל המנוע החשמלי, והבנזין נשמר לנסיעה בינעירונית או בתנאי שטח קשים יותר.
 
זוהי משמעות המלה "סינרגיה" בטכנולוגיית HSD: סינרגיה הוא שלם הגדול מסך חלקיו. במכוניות כמו טויוטה המשתמשות בטכנולוגית הנעה סינרגית היברידית, השימוש במנוע הבנזין לצד המנוע החשמלי מביא למקסום היכולות של שני המנועים ולהשגת יעילות מרבית.
בעוד שבהספקים נמוכים המנוע עובד, כשיש צורך בהספקים גבוהים מנוע הבנזין מחליף את המנוע החשמלי או פועל יחד איתו.
 
אחד מהחידושים המתוחכמים במכונית היברידית הוא אופן טעינת המצברים: הנסיעה מביאה לריקון מהיר בהרבה של המערכת החשמלית, לעומת מערכת הבנזין, על אחת כמה וכמה נסיעה בעלייה. לכן הומצא גנרטור מיוחד, המופעל כאשר הנהג לוחץ על הבלם. המנגנון החכם משתמש באנרגיה הקינטית שמופקת כתוצאה מהחיכוך בשעת בלימה והופך אותה לאנרגיה חשמלית. חשמל זה, בתורו, משמש להטענת המצברים.


 

יתרונות המכונית ההיברידית

יתרונות רכב היברידי מרובים: השימוש המשולב בשני המנועים מביא לביצועי נהיגה משופרים. המנוע החשמלי חוסך באנרגיה, אשר לרוב מתבזבזת ללא צורך. החיסכון בדלק תורם לכלכלה: אפשרות לחיסכון עולמי לכל  תושבי הגלובוס אשר חרדים כיום לכספם.

החיסכון בדלק מונע זיהום סביבתי מיותר, ובנוסף, שיטת נהיגה זו מפחיתה גם מהרעש, שכן הנהיגה במכונית היברידית כמו בטויוטה, שקטה בהרבה ממכונית רגילה.
 

טויוטה פריוס נחשבת לאחת המכוניות הירוקות המתקדמות בעולם. השימוש בשני המנועים וויסות עבודתם באמצעות מחשב המכונית, מביא לצריכת דלק אופטימאלית, אשר עוזרת לשימור משאבי האנרגיה של העולם.

המכוניות ההיברידיות עדיין לא מוכרות לרבים בקהל הישראלי, אך באירופה ובארה"ב הן תופסות תאוצה יותר ויותר מדי שנה, וניתן  לצפות שבקרוב יתרחש בארץ תהליך דומה. אלו מכונית שמפחיתות את צריכת הדלק, מה שמועיל לכולנו - במיוחד בימי המשבר הכלכלי כאשר בידינו קופות גמל אשר הולכות ומדלדלות - ומועיל לשמירה על סביבתנו. אז מי שמודעותו לנושא גבוהה - טויוטה פריוס היא מענה מושלם עבורו.



 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות