טויוטה צריכת דלק

 

הקשר בין טויוטה לבין צריכת דלק

 

בשנת 1973 נוצר משבר אנרגיה גדול, אשר גרם למחיר הנפט להרקיע שחקים.

נפט, הינו מצרך חשוב מאז ומעולם, המשפיע על מדינות העולם בתחום הכלכלי ובתחום הפוליטי. עד היום נפט הוא מוצר, אשר כלל העולם צורך ומשלם עליו מחירים גבוהים ויקרים.

 

ארה"ב מאז ומתמיד התעניינה במקורות הנפט של מדינות ערב ויצרה לעצמה גישה למקורות אלו.

עד שנת 1973 מחיר הדלק לא היה משמעותי ואף היה מאוד זול, לא היה קיים מושג של חיסכון או מכונית חסכונית. בארצות הברית היה נהוג לייצר מכוניות גדולות, אשר צורכות דלק רב ומעולם לא הייתה להם בעיה להתמודד עם זה.

 

בשנת 1973, לאחר שפרצה מלחמת יום כיפור, מדינות ערב הטילו חרם על ישראל והמדינות שעמדו לצידה. בעקבות חרם זה נוצר משבר אנרגיה גדול, כאשר מדינות ערב התנו פתירת משבר זה בחזרה של ישראל לגבולות 1967. מצב זה גרם לתוהו ובוהו כלכלי ולעליית מחירי הנפט במאות אחוזים, דבר שערער את הכלכלה העולמית ובעיקר את כלכלת ארה"ב וישראל, מה שיצר משבר כלכלי עמוק. משבר כלכלי זה גרם למפעלים להיסגר בכל רחבי אירופה, לשיתוק דרכי תחבורה ועוד...

טויוטה קורולה - מכונית חסכונית

 כאשר נוצר משבר האנרגיה בשנת 1973, נוצרה סיטואציה בה אנשים וחברות הרכבים לא יכלו לעמוד בתעריף היקר ובצמצום הדלק שנתקבל ממדינות ערב. בדיוק אז  חברת טויוטה ייצרה והכניסה לשוק המכוניות את מכונית טויוטה קורולה. מכונית הקורולה הינה מכונית קטנה וחסכונית, הבנויה ממנוע קטן יחסית ושהיה קטן בהרבה מהמנועים שהיו נהוגים עד שנת 1973. המכונית הייתה בעלות נמוכה, ביחס לשאר המכוניות, בעלת ביצועים טובים, אמינה, אפילו מרכבים גדולים ממנה והכי חשוב מכונית חסכונית, מכונית שלא זוללת הרבה דלק.

מכונית טויוטה חסכונית ידעה לתת תפוקה מאוד מתקדמת יחסית והפכה למכונית נחשקת, מה שגרם לפריצה הגדולה של חברת טויוטה בארצות הברית.

חברת טויוטה ומכונית טויוטה קורולה הגיעו בזמן הנכון ובמקום הנכון! טויוטה הפכה לשם נרדף לחיסכון.

חיסכון בדלק

 

חיסכון בדלק הוא יותר מכל פונקציה של תכנון. ככל שניצולת המנוע, הבערה הפנימית טוב יותר, ככה הוא נותן תפוקה גבוהה יותר וצורך פחות דלק, או לחילופין אפשר להגדיר זאת כטכנולוגיה.

טויוטה מיישמת טכנולוגיה וחיסכון בדלק

 

תכנון טכנולוגי ופיתוחו, כמו הזרקת דלק, מנועי 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול ומיני פתרונות טכנולוגיים אחרים, גורמים לניצולת גבוהה במיוחד, מה שמפחית את צריכת הדלק בכמות ניכרת. חברת טויוטה הייתה הראשונה ליישם שינויים טכנולוגיים אלו והתקנתם במכוניותיה, דבר שגרם לה להיות מובילה בתחום המכוניות החסכוניות וצריכת הדלק הנמוכה.

 

טויוטה חדשנית

טויוטה מקפידה לשמור על חדשנות ומספקת פתרונות לצרכים היומיומיים. קחו לדוגמא את הדגם החדש של טויוטה שהגיע זה עתה לארץ - טויוטה ורסו.

טויוטה ורסו מציגה את פילוספיית החשיבה החדשה של טויוטה "טויוטה אופטימל דרייב". הודות לשילוב בין מנוע 1800 סמ"ק המפיק 147 כ"ס, השולט בתזמון ובתנועת השסתומים, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת 7 הילוכים קדמיים.

לסיכום

חברת טויוטה תישאר בסביבה עוד שנים רבות. השילוב של חסכנות, חדשנות והתחשבות בסביבה, בדגמים הירוקים שלה, גורמים לה להיות אחת החברות המובילות והמבוקשות בעולם בתחום הרכב.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות