טויוטה היברידית

מערכת הייצור של טויוטה

מערכת הייצור של טויוטה ידועה כמערכת יצור רכבים האיכותית ביותר בעולם. מה הופך את מערכת היצור של טויוטה לאיכותית כל כך? ומהם הסודות של יצרן הרכב הגדול ביותר בעולם?

 

הניהול הרזה מבית טויוטה

 

 

לאורך השנים חיפשו חברות רבות דרכים לשיפור הייעול, אחת מהשיטות המקובלות היום היא שיטת הניהול הרזה שפותחה ע"י חברת טויוטה העולמית. שם השיטה באנגלית הינה TPS- Toyota Production System

לניהול הרזה קיימים מספר עקרונות  והעיקריים שבהם הם: סילוק הבזבוז מהתהליך, בחינת התהליכים המבוצעים ב"ראיית לקוח" , שיפור מתמיד ע"י קבלת הצעות ייעול מהעובדים, ויצירת קו יצור וזרימת עבודה  ללא עצירות והמתנות.

בשיטה הנ"ל ישנה גם התייחסות לעובדים בכבוד, עידודם להצעת הצעות ייעול, ובחינת טעויות משותפת. רוב הצעות הייעול המוגשות ע"י עובדי ההרכבה במפעלי טויוטה בעולם אכן מתקבלות, והעובדים מתוגמלים על הצעות ייעול שמיושמות.

חלק נוסף בניהול הרזה של חברת טויוטה הוא באמצעות ישום פילוסופית just in time- פילוסופיה זו עומדת מאחורי רעיון פשוט, אך גאוני- "נייצר רק את מה שצריך, מתי שצריך ובכמות הנדרשת"

כך, גם במפעלי הרכבת המכוניות וגם במרכזי החלפים ברחבי העולם, מקפידה טויוטה להחזקת מלאי קטן עד אפסי, ויצור חלקי יצור בהתאם לצוואר ההזמנות הקיים. שיטה זו חוסכת רבות בעלויות מימון בהחזקת המלאי ובהתיישנות המלאי. עם זאת , שיטה זו דורשת דיוק מקסימאלי מצד כל הגורמים הרלוונטיים ומכל הספקים- כי איחור של אחד, מעקב פס יצור שלם.

 

ג'ידוקה- עקרון בסיסי בניהול הרזה של טויוטה

 

 

העיקרון של ג'ידוקה (jiduka)  מתייחס בעיקר למכונות ואוטומציה , אך לא רק. בסיס העיקרון הוא ליצור מכונות שעוצרות בכל פעם שיש חוסר התאמה- כלומר בעיה במוצר או במכונה.לאחר מכן מה שצריך זה לפתור את הבעיה שנוצרה להמשיך בעבודה ולאחר מכן לבצע חקירה של גורמי הבעיה ופתרון לטווח הרחוק.

במקור הרעיון של עקרון הג'ידוקה היה למכונות אוטומטיות הרי שהתהליך ניתן ליישום בכל מקום עבודה, והוא כולל ארבעת עקרונות :

1.זהה אי התאמה

2.עצור את התהליך

3.תקן את הבעיה

4.חפש וטפל בגורם היסוד לבעיה

 

לסיכום

 

 

חברת טויוטה העולמית השרישה במהלך שנים רבות שיטות עבודה הגורמות למצוינות ולאיכות מוצר גבוהה. שיטות אלו מביאים לנו רכבים מצוינים מבית טויוטה כגון טויוטה קורולה, טויוטה פריוס ועוד...

העיקרון החשוב ביותר הוא ישום השיטה למלואה, ברמת דיוק מקסימאלית, בדיוק כפי שהיפנים יודעים לבצע.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות