קורולה היברידית

מהקורולה החדשה ועד לרכב ירח – טויוטה בשנת 2019

מזה עשרות שנים שחברת טויוטה היפנית נחשבת לאחת מחלוצות הטכנולוגיה העולמיות ולאחת החברות המובילות בחזית המחקר והפיתוח הטכנולוגי – יישומי. בשנות התשעים הביאה לנו טויוטה לראשונה את ההנעה ההיברידית (פיתוח אשר בשנים האחרונות הפך נפוץ ונרחב ביותר בשוק הרכב העולמי) וגם בשנת 2019 היא עדיין ממוקמת גבוה ברשימת הגופים המשקיעים כספים רבים במחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות. השנה ירגישו צרכני הרכב הישראלים את החידושים של טויוטה עם הגעתה לארץ של טויוטה קורולה החדשה במספר גרסאות שונות. בנוסף, מבט על מה שעושה טויוטה כיום וצפוי להניב פירות בעוד כעשור מציע תמונה מסקרנת ביותר גם כן, תמונה המסתיימת (בתקווה) ברכב של טויוטה אשר ייסע על הירח.

 

ההנעה ההיברידית משתלטת על עולם הרכב - טויוטה קורולה החדשה 

הבשורה הגדולה שנושאת עימה קורולה החדשה אשר כבר הגיעה בתחילת השנה לשוק הישראלי, היא הבאתה של טכנולוגיית ההנעה ההיברידית אל לב ליבו של עולם הרכב ולתפוצה רחב ומקיפה יותר מאי פעם בהיסטוריה. בעוד בשנים הראשונות שלאחר פיתוח הרכבים ההיברידיים (הדגם ההיברידי הראשון של טויוטה יצא לשוק בשנת 1997) הם עדיין נחשבו לאקסקלוסיביים במידה מסוימת ונקנו בעיקר על ידי קבוצה מצומצמת ביותר באוכלוסייה, כיום תפוצתם של רכבים אלו נרחבת הרבה יותר. לא רק שניתן למצוא מגוון רחב של דגמים היברידיים של יצרניות רכב שונות (וביניהם גם רכבי שטח), אלא שמחירם ירד ויכולותיהם הטכנולוגיות השתפרו משמעותית מאז הדגמים הראשונים.

עכשיו, עם השקתה של טויוטה קורולה החדשה וההיברידית, אנחנו נכנסים לשלב חדש בעידן ההיברידי מבחינת התפוצה של רכבים אלו, שכן הקורולה היא אחד הדגמים הנפוצים והנמכרים ביותר בהיסטוריה באופן יציב לאורך שנים, ולכן צפויים להימכר גם בגרסתם ההיברידית בהיקפים אשר עשויים לעלות על אלו של כל דגם היברידי אחר שבא לפניהם. 

לכן עשויה שנת 2019 להסתמן כשנת מפנה בכל הנוגע להנעה ההיברידית, לתפוצתה בעולם הרכב ולתפקיד של טויוטה בכל זה, בתור נדבך חשוב נוסף במהפכה הטכנולוגית – סביבתית המיוחלת כל כך בענף התחבורה בעולם כולו. טויוטה משקיעה לאורך שנים רבות סכומי עתק בקידומה וזירוזה של מהפכה זו, בין השאר על ידי פיתוח טכנולוגיות חדשות דוגמת ההנעה ההיברידית, הנעה באמצעות תאי דלק (הנעת מימן) ובסופו של דבר גם הנעה אוטונומית.

 

רכב טויוטה על הירח

מלבד לעליית מדרגה בעידן ההיברידי בשנת 2019, נראה כי טויוטה צפויה להטביע חותמה השנה, ובעשור הקרוב, גם על עולם החלל. הודעה שיצאה לתקשורת לאחרונה אישרה כי חברת טויוטה משתפת פעולה עם סוכנות החלל היפנית במטרה לפתח רכב חלל של ממש של החברה, רכב אשר ייקח אסטרונאוטים יפנים אל הירח ויאפשר להם לנסוע על שטחו, ולתרום להמשך המחקר בעולם החלל. כמובן שמדובר בפרויקט רחב היקף אשר דורש שנים של פיתוח זהיר ומדוקדק. הרכב צפוי להישלח לחלל ולהתחיל לסייר על הירח בשנת 2029. בכך ממשיכה טויוטה את הקו עימו החלה כבר לפני כמה עשורים, זה של השקעה מאסיבית גם בתחומים אשר אינם מהווים מקור רווח מיידי וברור. 

למעשה, חלק בלתי מבוטל מהטכנולוגיה המתקדמת ביותר הקיימת כיום בעולם פותח עבור מיזמים בתחום החלל, ובכך ממשיכה טויוטה את הקו של חברות וסוכנויות ממשלתיות עתירות תקציב דוגמת נאס"א, סוכנויות אשר ממומנות לרוב על ידי המדינה ומשקיעות את כספי הציבור במחקר ובפיתוח של פרויקטים שכאלו. טויוטה היא חברה מסחרית לכל דבר ועניין, אך בעלי המניות שלה (כמו גם כל מי שמתעניין בפעילות החברה) מודעים לכך שלא מדובר כאן בחברת רכב או טכנולוגיה רגילה. טויוטה היא תאגיד אשר פועל תחת חזון ברור ומוגדר, חזון אשר ליישומו מוקצים לא מעט ממשאביה של החברה. בעוד ברור כי המחקר והפיתוח הטכנולוגיים שמנהלות חברות כמו טויוטה מביא בפועל להתקדמותה של האנושות ולמציאת פתרונות לבעיות גלובאליות מדאיגות, בפועל מדובר גם באסטרטגיה עסקית מצליחה אשר כבר הוכיחה עצמה אינספור פעמים בעבר – הפיתוחים הטכנולוגיים של טויוטה, החל מהנעה היברידית או הנעת מימן ועד לרכבים אוטונומיים או רכבי חלל הנשלחים אל הירח, בסופו של דבר מכניסים לחברה הרבה מאוד כסף, ומאפשרים לה להמשיך לעמוד בחזית הפיתוחים הטכנולוגיים בעולם, ולהמשיך ולקדם קדימה בצעדי ענק הן את עולם הרכב והן את האנושות כולה.

 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות