טויוטה


ההיסטוריה של  טויוטה - אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם

 ראשית ההיסטוריה של טויוטה, אחת מיצרניות הרכב  הגדולות בעולם היא בשנת 1935 . בשנה זו שיווקה טויוטה מכונית שנשאה את השם A1 וכן משאית מדגם   G1  - דגמים שנמכרו רק ביפן. בשנת 1937 בעיר קורומו שביפן, (ששמה יהפוך במהלכה ההיסטוריה לקורולה), הוקם מפעל המכוניות הראשון. מפעל המכוניות של טויוטה נחרב במהלך מלחמת העולם השנייה. בתום המלחמה ובשני העשורים לאחר מכן, השתנו פני התעשייה ביפן.
 
העיסוק בחקלאות הלך ופחת ואת מקומו תפס שוק ייצור המכוניות. טויוטה התרחבה ופרצה את גבולות יפן והחלה בשיווק עולמי של כלי רכב מבית  טויוטה. בשנת 1966 החלה טויוטה לשווק את טויוטה קורולה, שהפכה לאחד הדגמים הנמכרים והמבוקשים בעולם.
 

משבר האנרגיה והשפעתו על חברת טויוטה

בעקבות משבר האנרגיה שהתרחש בשנת 1973, התייקרו מחירי הנפט בעשרות אחוזים, ויצרניות הנפט יצרו בהן תלות ממשית מצד מדינות מערביות. התלות בהן הורגשה בעיקר במדינות מערב אירופאיות וכן בארצות הברית. התייקרותו ההולכת ומחריפה של הנפט, הובילה למשבר כלכלי עמוק בארה"ב. טויוטה השכילה לענות על צרכיהם של האמריקאים, אשר חיפשו מכוניות קטנות וחסכוניות בדלק. בעקבות כך טויוטה הפכה לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.

 

דגמי טויוטה שהושקו בעשורים האחרונים

בשנות  ה-80 ייצרה החברה את טויוטה קאמרי, שהפכה לאחד מכלי הרכב הפופולאריים ביותר בארה"ב. טויוטה קאמרי נחשבת למכונית מבוקשת בשל ציוניה הגבוהים בכל מה שקשור לבטיחות, עמידה בכל מבחני הריסוק בציונים מצוינים, אבזור שמע, וביצועים מעולים.
 
בשנת 1988 השיקה טויוטה את הלקסוס, שנחשב לדגם היוקרה של טויוטה. הדגם הראשון שהוצג בארצות הברית היה ה- US400  ולאחריו הוצגו ES250  , מכוניות יוקרתיות ומשפחתיות בגודל בינוני , ה -  ספורט סדאן  IS , ה - GS, והרודסאר SC  .
 
בשנת 1991 השיקה החברה את טויוטה פריוויה - מיניוואן משפחתי, שנחשב כמהנה לנהיגה ובעל אחיזת כביש טובה יותר ממתחריו.
אחריו הושקו דגמי שטח כמו: טויוטה ראב 4 שנחשבת לאטרקטיבית, אמינה ושהטיפולים בה זולים, ואת טויוטה לנד קרוזר - רכב שטח עוצמתי ואמין השומר על ערכו בשוק הרכב.
 
לקראת סוף שנות ה90, השיקה טויוטה דגמים משפחתיים קטנים כמו טויוטה קורולה ראן X הקומפקטית שהתחלפה לדגם טויוטה אוריס, וכן, רכבי מיני, כגון: טויוטה יאריס ורכבים משפחתיים גדולים כמו טויוטה אוונסיס - מכונית בעלת מרחב פנימי מרשים וביצועים טובים.
 
טויוטה נחשבת ליצרנית הרכב הראשונה במעלה בכל מה שקשור באמינות הרכב. היסטוריה ארוכה אחריה ועתיד מפואר לפניה.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות