טויוטה VSC

בטיחות בדרכים - מערכות התראה ברכב

 

 

קניתם רכב חדש, בלי שריטה. יישר מהניילונים. ועכשיו, מה? מעבר לחשש שהרכב ייחבט, יישרט או יתקמט החשש העיקרי הוא לנסוע בבטחה על הכביש, מבלי להיכנס לסטטיסטיקה הכאובה של תאונות הדרכים. כאשר מדובר בבטיחות הנסיעה שלנו ושל משפחתנו כדאי לא לחסוך ולהכיר את כל הטכנולוגיות העומדות לרשותנו בנושא.

מערכת ABS - Antilock Brake System ברכבי טויוטה

 

 

פותחה במטרה לקצר את טווח הבלימה תוך ביטול נעילת הגלגלים. בעת בלימת חירום יש נעילת גלגלים. היא מתרחשת בדרך כלל במצבים הבאים: אי שמירת מרחק, הולך רגל החוצה את הכביש בפתאומיות, כניסה למסלול התנגשות, או החלקה בכביש רטוב. בזמן לחיצה חזקה על דוושת הבילום ננעלים הגלגלים, ואז אובדת יכולת הנהג להשפיע על יציבות הרכב, עד כדי סכנת התהפכות.

תצורות מערכות ABS:

1. חיישנים קדמיים ואחוריים הממוקמים בסמוך לציר כל גלגל.

2. חיישנים קדמיים, אחד לכל גלגל וחיישן אחד לסרן האחורי. (שני חיישנים).

3. שני חיישנים הממוקמים בסרן האחורי בלבד.

כאשר המערכת מזהה בלימת פתאום חיישני המהירות מראים על ירידה דרסטית במהירות. יחידת הבקרה מורה על שינוי בפעולת שסתומי הבלימה תוך פתיחתם וסגירתם לשיעורין בעוצמה ובמהירות בכל גלגל בנפרד, או בכל הגלגלים יחד. כך נמנעת נעילת גלגלים מסוכנת.

 

מערכת ESP – Electronic Stabilization Program נקראת VSC בדגמי טויוטה השונים

 

 

מדובר במנגנון בקרת בילום מתקדם שמטרתו לייצב את הרכב במצבי החלקה שונים. המערכת שולטת ומפעילה דיפרנציאלית את מערכת הבילום של כל אחד ואחד מגלגלי הרכב באופן התואם את מצב ההחלקה.

המערכת מיועדת לכפות בזמן אובדן שליטה ברכב הנגרם כתוצאה מהחלקה. לדוגמא:  סחרור וסטיית הרכב בעת החלקה בכביש רטוב, סטייה מנתיב הנסיעה בעת "לקיחת" סיבוב בצורה שגויה, וסטייה לנתיב הנגדי.

כריות אוויר

כרית האוויר פותחה על מנת להוות אמצעי חיץ בין הנוסעים ובין חלקיו הפנימיים  של הרכב בעת התהפכות או התנגשות.

תצורות כריות אוויר:

• כרית אחת: מותקנת במרכז ההגה ומיועדת להגנה על הנהג בלבד.

• זוג כריות: לנהג ולנוסע שלידו.

• ארבע כריות: זוג כריות הקדמיות בתוספת זוג כריות צדיות.

• שש כריות: זוג כריות קדמיות וזוג כריות צד וגם זוג כריות אויר הנפתחות כזוג ווילונות  לאורך צידי הרכב ומיועדות להגנה נגד הטחת הראש אל שמשות דלתות הרכב. (כפי שקיים ברכב טויוטה פריוס) 

• שבע כריות: כוללת גם כרית אויר נוספת להגנה על ברכי הנהג. (כפי שקיים  ברכבי טויוטה ראב 4 טויוטה אוונסיס) 

בעת פגיעה בגוף הרכב, הפגיעה עצמה משמשת להפעלת חיישן תאוצה המוביל להפעלת מערכת הצתה. זו יוצרת ריאקציה כימית שתוצאותיה היווצרות גז בלחץ גבוה. הגז משתחרר בתוך מעטפת פולימרית גמישה בצורת כרית. מערכות כריות אויר נפתחות כיום באופן דו שלבי, על מנת למנוע פגיעה בנוסע בשל לחץ הגזים הגבוה בכרית בעת מילויה.

אסור להושיב במושב הקדמי, פעוטות או תינוקות כי  הטחתם אל מסעד המושב על ידי הכרית, עלולה לגרום למוות מחנק או מזעזוע מוח.

לסיכום

 

 

שוק הרכבים והטכנולוגיה הקשורה למערכות בטיחות מתעדכן תדירות ממש כמו בתחום הרפואה כדאי שתשקיעו ותחקרו בנושא לפני רכישת רכב או בעת קניית מערכת התראה כלשהי לרכב קיים. לעיתים זה עשוי פשוט להציל את חייכם.

 

לצפיה במבצעים של טויוטה

https://www.toyota-mtm.co.il/sales.php

 

 

 

 

עוד פרטים על מוסך טויוטה בחיפה

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות