טויוטה

העתיד על פי טויוטה כפי שנצפה משנת 2020


את העשור השלישי של המאה העשרים ואחת פתחה טויוטה עם כנס "פורום קנשיקי 2020" שנערך בהולנד בחודש ינואר, בו הציגה החברה הן את חזונה הכללי והמפורט לעתיד הנראה לעין בעולם הרכב, והן מספר דגמים חדשים וחידושים נוספים מסוגים שונים. להלן כמה מהנקודות המרכזיות והמעניינות ביותר שסיפקה לנו טויוטה במסגרת כנס זה, תוך תיאור מפורט ומרתק של עתיד עולם התחבורה, כפי שהוא מצטייר בחזונה של יצרנית הרכב המובילה בעולם כיום – 

 

נשארת בתמונה אך שומרת על איפוק – הכיוון אליו צועדת טויוטה 

מגוון הדגמים, הטכנולוגיות וההכרזות השונות שהציגה טויוטה בכנס זה מציירים תמונה ברורה יחסית בנוגע לאסטרטגיה ודרכי הפעולה הכלליות בהן נוקטת טויוטה, ומה כל זה מעיד על עתידה בעולם הרכב.

מצד אחד, ברור לכל כי טויוטה מהווה את האנטיתזה המוחלטת למקרים של חברות כמו נוקיה, קודאק או בלאקברי, אשר היוו בעבר כוח מוביל ודומיננטי בתחומן אך כשלו בניסיון להתאים עצמן לרוח התקופה ולחידושים הנרחבים המתרחשים בענפים בהם פעלו, וכתוצאה מכך פשטו את הרגל או ירדו מגדולתן ואיבדו את מקומן כמובילות בתחום. המקרה של טויוטה הוא במובנים רבים ההיפך הגמור ממקרים אלו – טויוטה מהווה בעצמה כוח חלוץ ומוביל בכל הנוגע לטכנולוגיית רכב חדשנית, ומספיק לציין פיתוחים של החברה דוגמת הנעה היברידית או הנעת מימן על מנת להבין מדוע הסיכוי לכך שטויוטה תישאר מאחור הוא זעיר ובגדר תרחיש בלתי סביר בעליל. כמובן שגם בכנס הנ"ל סיפקה טויוטה אינספור דוגמאות לחידושים והפיתוחים הטכנולוגיים שהיא מנהיגה בעולם הרכב, החל מדגמים חדשים חשמליים או בעלי הנעת מימן ועד למותג חדש של החברה אשר אמור לרכז שירותי תעבורה וניידות שונים בעתיד, ולהוות מהפכה באופן בו מתנהלות חברות הרכב אל מול הצרכנים והלקוחות הפרטיים והעסקיים גם יחד.

מצד שני, אנליסטים ואנשי מקצוע מעולם הרכב יודעים להעיד באופן מובהק כי מאפיין משמעותי ולא פחות נוכח של טויוטה בהתנהלותה בכל הנוגע להצהרות בדבר העתיד הנראה לעין של עולם הרכב הוא איפוק, ואף מידה מסוימת של שמרנות. בעוד יצרניות רכב אחרות ממהרות קדימה והחלו למכור, למשל, דגמים חשמליים לחלוטין כבר לפני כמה שנים, בטויוטה החליטו להתאפק ולהמתין עד שהטכנולוגיה הקיימת בעולם ובשוק זה תהיה מפותחת יותר. רק השנה מתחילה החברה למכור באופן נרחב ומשמעותי דגמים חשמליים ו/או היברידיים אשר נטענים ישירות ("פלאג אין").

 

מגוון דגמים היברידיים וחשמליים ועמידה בתקני זיהום מחמירים

במסגרת פורום קנשיקי 2020 הציגה כאמור טויוטה מגוון רחב של דגמים חדשים ומחודשים אשר צפויים לעלות על הכביש בחודשים ובשנים הקרובות, חלקם חשמליים לחלוטין, חלקם היברידיים וחלקם בעלי הנעת מימן. בטויוטה מתכוונים להגיע עד שנת 2030 למצב בו החברה מוכרת מעל למיליון כלי רכב אשר אינם פולטים גזים מזהמים כלל! יעד זה הוא כמובן חלק מהתוכנית ארוכת הטווח שמקדמת טויוטה כבר מזה כמה עשרות שנים, תוכנית אשר כללה בין היתר את ההשקעות העצומות אשר הביאו למחקר והפיתוח של הנעות חדשות ונקיות יותר, דוגמת הנעות חשמליות והנעות מימן. טויוטה שואפת לעמוד בצורה יתרה בתקני הזיהום המחמירים ביותר המונהגים כיום באירופה ולהנהיג את המהפכה הירוקה בעולם הרכב, עם או בלי שיתוף הפעולה של חלק מממשלות העולם, אשר נמנעות מרפורמות מרחיקות לכת. בטויוטה, כמו גם בחלקים נרחבים וניכרים אחרים בעולם הרכב ובעולם בכלל, הבינו כי אין יותר זמן להתמהמה בכל הנוגע למהפכה הירוקה, ועמידה בתקני זיהום מהווה שלב בסיסי והכרחי במסגרת מהפכה זו. מאחר וכבר כיום מעל למחצית מכלי הרכב שמוכרת טויוטה באירופה הם כלי רכב היברידיים המתאפיינים ברמת פליטת גזים מזהמים נמוכה יחסית (ומספר זה רק צפוי לגדול עם ההשקה של דגמים רבים בלתי מזהמים חדשים), העמידה בתקני הזיהום האירופאים המחמירים צפויה להיות סבירה ואף קלה ליישום עבור חברה כמו טויוטה, אשר כאמור צועדת בכיוון זה כבר כמה עשרות שנים טובות.

בטויוטה הכריזו על השקה של כ 40 דגמים היברידיים וחשמליים חדשים בחמש השנים הקרובות (מספר זה כולל גם דגמים קיימים אשר ישודרגו ויהפכו להיברידיים או חשמליים לחלוטין), כאשר כרבע מדגמים אלו צפויים להתאפיין באפס פליטה של גזים מזהמים.

 

לקסוס חשמלי ואוטונומי בשנים הקרובות – מותג היוקרה של קבוצת טויוטה

גם מותג רכבי היוקרה של קבוצת טויוטה – "לקסוס" כיכב בכנס, עם מספר דגמים חדשים ומעניינים במיוחד של המותג אשר צפויים להשקה בשנים הקרובות. בתור התחלה, בחרו בטויוטה/לקסוס לפתוח את העידן החשמלי עם דגם קיים ומוכר – לקסוס UX300e, אשר עובר בימים אלו "חישמול" והופך לדגם חשמלי לכל דבר ועניין. זאת בניגוד ליצרניות אחרות דוגמת מרצדס ואאודי אשר השיקו דגמים ייעודיים וחדשים לחלוטין לפתיחת העידן החשמלי. כבר הזכרנו כי בטויוטה אוהבים לשמור על איפוק ולנקוט בגישה בטוחה ועקבית, וכנראה שמהנדסי החברה הגיעו למסקנה כי המרת דגם קיים, מוכר ומוצלח לכדי רכב חשמלי מהווה מהלך בטוח ואפקטיבי יותר, כזה המבטיח כי הרכב החשמלי החדש אכן יהיה מוצלח ומוריד משמעותית את הסיכויים לבעיות שונות ובלתי צפויות כרגע.

בנוסף לכך, הציגה טויוטה גם דגם קונספט עתידני וחדשני של מותג היוקרה "לקסוס", בשם LF-30. מדובר בדגם עתידני וחדשני ביותר, המונע באמצעות ארבעה מנועים חשמליים נפרדים אשר ממוקמים בתוך גלגלי המכונית (!) ומשאירים חלל פנימי גדול ונרחב במיוחד עבור הנוסעים. דגם זה צפוי להיות רכב אוטונומי מלא, אך תישמר בו גם האפשרות לנהיגה עצמית כמובן, תוך בחירה בין הנעה קדמית, אחורית או הנעה כפולה. 

גם בכך מעניקה לנו טויוטה הצצה אל העתיד הנראה לעין, כפי שהוא נחזה ונצפה על ידי אחד הארגונים המובילים ופורצי הדרך בעולם התחבורה והטכנולוגיה כולו...

 

לצפיה בכל דגמי טויוטה לחצו על הלינק

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות