קורולה

טויוטה קורולה החדשה נוחתת בישראל

שנת 2019 נראית כמו שנה מבטיחה עבור עולם הרכב בכלל, ושוק הרכב הישראלי בפרט. הדגמים החדשים של יצרניות הרכב הגדולות והמובילות בעולם נושאים עימם את רוח התקופה, כאשר חלקים הולכים וגדלים מעולם הרכב והתחבורה הולכים לכיוונים סביבתיים וטכנולוגיים יותר, במטרה לסייע לצמצם עד כמה שניתן את זיהום הסביבה מצד אחד, ולספק לצרכן רכבים מעולים מצד שני. הדוגמה המושלמת לכך מגיעה מהדגם הפופולארי ביותר בקרב ישראלים (ואחד הדגמים הפופולאריים ביותר בהיסטוריה של עולם הרכב) – הטויוטה קורולה. השנה אנחנו מקבלים כאן בישראל את טויוטה קורולה החדשה, המגיעה במספר גרסאות שונות אשר מכילות כולן טכנולוגיה היברידית ומגוון חידושים. כך צפויה קורולה החדשה לכבוש בסערה את שוק הרכב הישראלי – 

 

הטכנולוגיה ההיברידית בדגם הפופולארי ביותר – טויוטה קורולה החדשה

הדגמים החדשים שכבר הגיעו לארץ של טויוטה נושאים עימם מגוון בשורות וחידושים שונים, אך אולי את המעניין מכולם ניתן למצוא בגרסה החדשה של קורולה – המשפחתית הפופולארית כל כך של טויוטה. חידוש זה נוגע לאיחוד המיוחל בין הדגם הנמכר והפופולארי ביותר של יצרנית הרכב הגדולה בעולם, לבין הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחה אותה חברה ממש, כבר לפני יותר מעשרים שנים. הכוונה היא כמובן לטכנולוגיית ההנעה ההיברידית, זו המשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע עזר חשמלי, המניע את הרכב במהירויות נמוכות ונצבר ישירות ממנוע הבנזין, ובכך מייעל את תצרוכת הדלק באופן משמעותי ביותר.

בעוד הנעה היברידית נפוצה כיום באינספור דגמים של יצרניות רכב שונות בעולם, סיפורה מתחיל ספציפית עם חברת טויוטה, אשר השקיעה את המשאבים הנדרשים במחקר ופיתוח ובעצם פיתחה בעצמה את הטכנולוגיה הזו. בשנת 1997 הושקה המכונית ההיברידית הראשונה מבית טויוטה (הראשונה בעולם כולו), ומאז כאמור הוטמעה טכנולוגיה זו באופן נרחב בעולם הרכב כולו. 

הסיבה להצלחה של טכנולוגיה זו היא כפולה -  מצד אחד, ברור כי קיים אינטרס כלל אנושי לפיתוח ושימוש בטכנולוגיות ידידותיות יותר לסביבה, והטכנולוגיה ההיברידית היא בפירוש כזו – תצרוכת הדלק של מכונית היברידית יעילה פי כמה וכמה מתצרוכת הדלק של רכב מקביל בעל הנעה רגילה בלבד, וכאשר מדובר במיליוני מכוניות ובאלפים רבים של קילומטרים שנוסעת כל מכונית מדי שנה, מתקבל חיסכון עצום ורחב היקף. מלבד לאינטרס העולמי של כלל החברה שלנו, כמובן שגם לצרכן עצמו קיים אינטרס לנהוג ברכב אשר תצרוכת הדלק שלו יעילה ביותר, ולכן חוסכת עבורו הרבה מאוד כסף. כך, הושקו מגוון דגמים היברידיים שונים, הן של טויוטה והן של יצרניות נוספות, החל מרכבים פרטיים "רגילים" ועד לרכבי שטח, רכבים עירוניים ועוד.

עכשיו, גם טויוטה קורולה – אולי הדגם הנפוץ ביותר בהיסטוריה של עולם, הופכת להיברידית, ומציעה לאינספור לקוחותיה את האפשרות הסביבתית והיעילה יותר מבחינה אנרגטית.

 

גם בגרסאות האצ'בק וסטיישן – טויוטה  excite

בתחילת שנת 2019 נחתה בישראל טויוטה קורולה החדשה בדגם ה"בסיסי" ביותר שלה – דגם הסדאן (בצורה רגילה של רכב פרטי, אשר דומה לדגמי קורולה הקודמים). פחות מחודש לאחר הגעתה של גרסת הסדאן, הודיעה יבואנית טויוטה בישראל כי היא מרחיבה את "משפחת קורולה החדשה", ומביאה דגמים חדשים נוספים של קורולה, וספציפית גרסת סטיישן וגרסת האצ'בק. קורולה ספייס (Space) היא גרסת הסטיישן החדשה של קורולה, אשר בדומה לדגמי סטיישן קודמים מתאפיינת בתא נוסעים גדול ומרוחב יותר המאפשר נשיאת ציוד רב יותר. קורולה אקסייט (Excite) היא גרסת ההאצ'בק של טויוטה קורולה החדשה – רכב בעל חמישה דלתות ועיצוב ספורטיבי, כאשר דגם זה בא למעשה להחליף את טויוטה אוריס (בעוד ה Space מחליפה את טויוטה אוריס סטיישן).

שני הדגמים החדשים של קורולה – הן גרסאת ההאצ'בק והן גרסת הסטיישן, נמכרים בארץ שניהם בגרסתם ההיברידית, המתאפיינת בתצרוכת דלק ממוצעת של מעל לשלושים קילומטרים לליטר (!!).  בנוסף, מגיעים שני הדגמים החדשים עם חבילת בטיחות מתקדמת מבית טויוטה, אשר נחשבת גם לאחת החברות הגדולות והמתקדמות ביותר בכל הנוגע למחקר ופיתוח של מנגנוני בטיחות מתקדמים. מערכות הבטיחות המאפיינות את הקורולה החדשה כוללות שבע כריות אוויר, התרעות אוטונומיות על סטייה מנתיב או התקרבות יתר לרכב אחר, מערכות לזיהוי תמרורים, מערכת המחליפה באופן אוטומטי בין אור גבוה לאור נמוך ואפילו מערכת המתריעה על רמת הערנות/עייפות של הנהג. לדגמים אלו בקרת שיוט אדפטיבית, וחלק ממנגנוני הבטיחות אף פועלים באופן אוטונומי בעת הצורך, דוגמת מערכת ההתראה על סטייה מנתיב הנסיעה אשר במקרי הצורך גם מתקנת את ההגה ומחזירה את הרכב לנתיב נסיעתו. 

 

בשורת האוטומאציה בקורולה החדשה

כפי שניתן לראות, טויוטה קורולה החדשה נושאת עימה את בשורת האוטומטיזציה באופן חלקי, ובכך ממשיכה את הקו של דגמים אחרים רבים של טויוטה בשנים האחרונות. רק לאחרונה הודיעה טויוטה על השקעה רחבת היקף (של מעל למיליארד דולרים) במרכז חדש למחקר ופיתוח אשר מטרתו המוצהרת היא פיתוח הנעה אוטונומית והטמעה של פיתוח זה במערכת לייצור המוני, בדיוק כפי שעשתה החברה לפני כמה עשורים עם ההנעה ההיברידית. עולם הרכב כולו נמצא במרוץ לפיתוח ההנעה האוטונומית, אשר אמורה לחולל מהפכה חסרת תקדים בעולם כולו. עיניהם של רבים המתעניינים בתחום נשואות אל טויוטה, הנחשבת כאמור לכוח מרכזי ומוביל בעולם הרכב וספציפית בכל הנוגע לחדשנות טכנולוגית. בעוד המרכז החדש שהקימה החברה יסייע להאיץ את פיתוח ההנעה האוטונומית ויישומה בקנה מידה רחב, בקורולה החדשה (כמו בדגמים רבים נוספים של טויוטה שיצאו לשוק ממש בשנים האחרונות) ניתן לראות כבר יותר ויותר את סימני האוטומאציה המתקרבת ובאה. כפי שצוין לעיל, הדגמים השונים של הקורולה החדשה מתאפיינים במספר מערכות אוטונומיות למחצה, דוגמת מערכות בטיחות אשר מתערבות ומסייעות לנהג "בעצמן" במידת הצורך. כרגע, מדובר רק במערכות בטיחות ובשימוש במערכות האוטונומיות המתקדמות לצורך שמירה על בטיחות הנוסעים בלבד. עם זאת, בתוך כמה שנים ספורות אנו צפויים לראות יותר ויותר מערכות אוטונומיות שכאלו ברכבי טויוטה (כמו גם בדגמים של יצרניות מתחרות), עד לרכב האוטונומי המלא אשר מועד יציאתו לשוק אינו ידוע עדיין. בין אם זה ייקח חמש שנים ובין אם עשרים או שלושים, מה שבטוח הוא כי כנראה שטויוטה תוביל את המהלך, ותסייע לעולם הרכב כולו לעבור את מהפכת האוטומטיזציה הגדולה ביותר שראינו בעולם הרכב עד כה.

 

 

טויוטה יבוא מקביל

בדומה לדגמים הקודמים של טויוטה, גם במקרה של הקורולה החדשה חשוב מאוד לשים לב לזהותו של הגורם ממנו רוכשים את הרכב. בישראל פועלות חברות שונות אשר מציעות רכבי טויוטה ביבוא מקביל. הכוונה היא ליבוא אשר אינו מתבצע ישירות על ידי היבואן הרשמי של החברה בארץ, ולכן חשוב שבעתיים לברר בנוגע לאחריות המתקבלת, כמו גם בנוגע לתחזוקה שוטפת של הרכב בשנותיו הראשונות על הכביש. במקרים רבים, רכבים ביבוא מקביל אינם מגיעים עם שירותי התחזוקה והטיפולים השוטפים שמגיעים כאשר קונים את הרכב ביבוא רגיל, כלומר – מהיבואן הראשי. ראוי לציין כי היבואן צריך לטפל ברכב ע"פ חוק. אחד הפתרונות במקרים אלו הוא להגיע לסוכנויות הרשמיות המייצגות את היבואן הרשמי לצורך רכישה של טיפולי התחזוקה השוטפת בנפרד מרכישת הרכב עצמו. כך, גם במידה ורוכשים טויוטה ביבוא מקביל, עדיין ניתן לקבל שירותי תחזוקה "מקוריים" (כלומר, של מוסכים מורשים של החברה אשר עובדים על פי הסטנדרטים המחמירים של טויוטה כפי שנכתבו ספציפית עבור הדגמים החדשים).

 

לסיכום, טויוטה קורולה החדשה כבר כאן בישראל, במספר גרסאות שונות ומצוידת בהנעה היברידית ובמערכות בטיחות מתקדמות וסמי אוטונומיות. בין אם ביבוא רגיל ישירות מהיבואן הרשמי ובין אם ביבוא מקביל, ללא ספק מדובר בדגמים חדשים שקהל הנהגים הישראלי ישמח לקחת לנסיעת מבחן...

 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות