טויוטה 2020

טויוטה מסתערת במלוא הכוח גם על תחום מרוצי המכוניות

 

מזה עשרות שנים שחברת טויוטה נחשבת לכוח מוביל ומתווה דרך בעולם הרכב, ולאחת מיצרניות הרכב המצליחות ביותר בכל הזמנים. מלבד להצלחה הברורה של דגמים כמו טויוטה קורולה החדשה או הישנה, אשר הפכה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, חתומה החברה על אינספור חידושים ופיתוחים פורצי דרך אשר שינו את עולם הרכב כולו מן הקצה אל הקצה, דוגמת פיתוח ההנעה ההיברידית לפני יותר מעשרים שנים ופיתוחן של הנעות מתקדמות עוד יותר בימים אלו דוגמת הנעת מימן. בעוד החברה מהווה גורם דומיננטי ומרכזי בעולם הרכבים הפרטיים, רכבי השטח, רכבי קרוסאובר ושאר הקטגוריות המרכזיות בעולם הרכב, בתחום מסוים אחד היא לא הקדישה יותר מדי משאבים לאורך ההיסטוריה, עד עכשיו. הכוונה היא לתחום מרוצי הרכב, אליו נכנסת טויוטה השנה בסערה – 

 

מתחילים לצבור ניצחונות – רכבי טויוטה במרוצי המכוניות הגדולים בעולם

במהלך השנה האחרונה נכנסה כאמור טויוטה בסערה גדולה אל עולם מרוצי המכוניות, עם הדגם טויוטה סופרה GT4. רכבי המרוץ של טויוטה זכו השנה במספר מרוצים גדולים וחשובים וביניהם הראלי דקאר, והחברה מתכננת לשפר ולהעצים את נבחרת הרכבים המתחרים שלה לקראת המרוצים של שנת 2020. במהלך השנה הקרובה צפויים רכבי המרוצים החדשים של טויוטה להגיע למרוצים של אירופה, צפון אמריקה ומזרח אסיה, ולהתחיל ולבסס את הדומיננטיות של החברה גם בתחום זה. 

באופן מסורתי טויוטה לא לקחה חלק משמעותי בעולם מרוצי הרכב, אך לכל מי שעקב בעשורים האחרונים אחר החברה ודרכי הפעולה שלה וודאי אינו מופתע לגלות כי ברגע שנלקחה ההחלטה להיכנס לתחום מרוצי המכוניות, בתוך זמן קצר מפגינים רכבי המרוץ של טויוטה עליונות על פני מרבית הרכבים האחרים ומזכים את נהגיהם באפשרות לנצח את המרוצים הגדולים והחשובים בעולם. בחברת רכב אשר לקחה על עצמה לפתח בכוחות עצמה סוגי הנעות חדשים ומערכות נהיגה אשר מעולם לא נראו בעבר, הכניסה לעולם מרוצי הרכב חייבת הייתה להיות כניסה גרנדיוזית ומוצלחת...

 

הסופרה GT4 לצד טויוטה קורולה החדשה – מנעד רחב של רכבים מובילים 

דגמים חדשים דוגמת הסופרה GT4 אשר כבר צוברת ניצחונות במסלולי התחרויות ובמרוצי רכב שונים מצטרפים למעשה למצבת הדגמים המובילים ופורצי הדרך של טויוטה, ובשנים האחרונות ראינו כמה וכמה כאלו גם לפני שהחברה החליטה להיכנס במלוא הכוח לתחום המרוצים.

לצד דגמי המרוץ החדשים של החברה ניתן למנות דגמים אשר נחשבים ל"אלופים" של קטגוריות אחרות בעולם הרכב, דוגמת מכוניות משפחתיות או רכבי שטח וקרוסאובר. בתחום המשפחתיות ניתן למנות את טויוטה קורולה החדשה, אשר ממשיכה את המסורת של הקורולה המקורית וה"ישנה" כמכונית המשפחתית הפופולארית והנמכרת ביותר. בשנת 2019 זכתה הקורולה, שוב, בתואר המשפחתית הטובה ביותר על הכביש, וחלק נכבד מהנהגים הישראלים מעדיף דגם זה על פני כל מכונית אחרת.

גם בקטגוריות כמו רכבי קרוסאובר ורכבי שטח ניתן למנות דגמים מובילים ופורצי דרך מבית טויוטה, דוגמת ה RAV4 או טויוטה C-HR. גם רכב השטח המוכר של החברה - טויוטה לנד רובר, מוביל בעולם רכבי השטח ה"מלאים" מזה שנים רבות.

בכך מסתמנת טויוטה כיצרנית רכב וורסטילית ומגוונת במיוחד, עם מנעד רחב של דגמים המובילים בקטגוריות השונות והנבדלות שלהם. קשה למנות חברות אחרות מעולם הרכב אשר מזה שנים מייצרות ומוכרות באופן עקבי דגמים רבים ושונים המובילים קטגוריות שונות בכזו רמה של ביקוש והתמדה. מנעד רחב זה מתאפשר, בין השאר, תודות לאסטרטגיה העסקית של החברה, אשר שואפת להרחיב את עולם האפשרויות העומדות לרשות האדם בכל הנוגע לתחבורה וכלי רכב, ולעשות זאת בכיוונים רצויים גם מבחינות אחרות (דוגמת ההקשר הסביבתי ופיתוחם של רכבים היברידיים ורכבים המונעים באמצעות הנעת מימן).

 

אתגר טכנולוגי חדש עבור החברה המתמחה באתגרים שכאלו

נחזור אל הנושא ממנו התחלנו – הכניסה של טויוטה לעולם מרוצי המכוניות. נראה כי בטויוטה החליטו להרים את הכפפה גם בתחום זה, אליו לא ממש נכנסה החברה עד כה, וייתכן כי חלק מהסיבה לכך היא פשוט האתגר הטכנולוגי שמציב תחום זה. טויוטה בנתה לאורך עשרות שנים את המוניטין שלה כחברה המסוגלת להתגבר על מכשולים טכניים אדירים, להמציא את הגלגל מחדש ולפתח טכנולוגיות חדשות לחלוטין אשר יתמודדו עם בעיות שהטכנולוגיות הנוכחיות אינן מסוגלות להתמודד עימן. ייתכן בהחלט כי תחום המרוצים מהווה אתגר טכנולוגי נוסף וחדש מבחינת אופיו, לפחות ביחס לשאר האתגרים הטכנולוגיים אותם לקחה החברה על עצמה בשנים האחרונות.

המהנדסים והמדענים השונים של טויוטה שוקדים על פיתוח ושכלול רכבי המרוץ של החברה, במטרה להגיע לקדמת הבמה בתחום פופולארי זה, מה שכמובן גם יתרום רבות לפרסום של החברה ולאמינות המכאנית של רכביה. ההיגיון הפשוט אומר כי חברה המסוגלת לייצר רכבים בטיחותיים ויעילים ביותר מבחינה מכאנית במגוון קטגוריות שונות, וביניהן גם קטגוריית מכוניות המרוץ, היא חברה עליה ניתן לסמוך בכל הנוגע לבחירות שלנו ברכבים שישמשו אותנו... 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

לצפייה בכל דגמי טויוטה 2020 לחצו כאן




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות