טויוטה

טויוטה מפתחת את מערך הרובוטים המסקרן של אולימפיאדת טוקיו 2020

אולימפיאדה היא תמיד אירוע מסקרן מבחינות שונות, ונראה כי זו שעתידה להיערך בשנה הבאה (2020) בטוקיו שביפן צפויה להיות אף מסקרנת במיוחד. גם לפני 55 שנים, בשנת 1964, נערכה האולימפיאדה בבירת יפן והביאה עימה חידושים טכנולוגיים מרחיקי לכת לתקופתם, כאלו אשר שינו את פני האולימפיאדה ומיצבו את יפן ככוח טכנולוגי משמעותי בעולם. אז נערכו המשחקים בצל מלחמת העולם השנייה שהסתיימה פחות משני עשורים לפני כן, ממנה יצאה יפן מוחרבת והרוסה. המדינה האסיאתית השתמשה בהזדמנות של אירוח האולימפיאדה על מנת לשקם את עצמה, הן מבחינת תשתיות וכד' והן מבחינת תדמית עולמית. הפעם נראה כי יפן שואבת לבסס את תדמיתה ככוח המוביל בעולם מבחינת טכנולוגיה חדשנית. את המשימה השאפתנית הזו מובילה, איך לא, החברה החדשנית ביותר והמובילה בעולם הרכב – טויוטה.

 

התקדים הטכנולוגי של משחקי 1964

האולימפיאדה הקרובה צפויה להיות השנייה שמארחת בירת יפן, כאשר האולימפיאדה הראשונה שארחה בשנת 1964 זכורה כאירוע תקדימי מבחינה טכנולוגית. כזכור, הייתה זו תקופה בה יפן עדיין התאוששה מהחורבן וההרס של מלחמת העולם השנייה, ולצד רצונה להוכיח לעולם כי היא מדינה מתקדמת, מודרנית ושוחרת שלום, גם הרצון למצב עצמה ככוח מוביל מבחינה טכנולוגית הכתיב הרבה מאוד מאופיים של אותם משחקים.

החידושים הטכנולוגיים פורצי הדרך לאותה תקופה אותם הציגה יפן לראווה במשחקי 1964 הם רבים ומגוונים, ובמקרים רבים הציבו סטנדרט חדש עבור אירועי ספורט ותרבות המוניים בכלל, ועבור המשחקים האולימפיים בפרט. לדוגמה, הייתה זו האולימפיאדה הראשונה בה יריית הזינוק והנגיעה בקיר הם אלו שהפעילו ועצרו את השעון במשחים בבריכה האולימפית. תמונת הפוטו פיניש נכנסה לשימוש לראשונה במשחקים אלו. היו אלו המשחקים האולימפיים הראשונים אשר שודרו בצבע לכל העולם באמצעות לוויינים ועוד.

כאמור, יפן התאפיינה בתקופה זו במוטיבציה גבוהה ביותר לשקם את עצמה מצד אחד, ולמצב עצמה כמובילה טכנולוגית מצד שני. זה הצליח, ובגדול – מאז ועד היום נחשבת יפן לאחד ממנועי הפיתוח הטכנולוגיים היעילים ביותר בעולם. תעשיות כמו רובוטיקה ורכב (אשר גם הולכות ונקשרות יחד זו בזו) מובלות מזה כמה עשורים באופן ברור ומובהק על ידי חברות יפניות, ובראשן חברת הרכב והרובוטיקה הגדולה והמוכרת ביותר בעולם – חברת טויוטה. בהכנות הקדחתניות למשחקים האולימפיים של 2020 משחקת טויוטה תפקיד מרכזי, ואמונה על פיתוח המערך הרובוטי הצפוי להציג לעולם באופן רשמי את העידן החדש אליו כולנו צועדים בקצב מסחרר – עידן הבינה המלאכותית והשימוש ההולך ומתרחב ברובוטים מסוגים שונים.

 

רובוטים מתקדמים ומגוונים של טויוטה בשירות המשחקים האולימפיים

אז מה מתכננת לנו טויוטה במחקי טוקיו 2020 מלבד שימוש נרחב ברכבים שונים של החברה, החל מטויוטה קורולה החדשה ושלל הדגמים ההיברידיים הנוספים ועד לאוטובוסים של טויוטה המונעים באמצעות מימן וצפויים לנסוע ללא הרף ברחבי העיר במהלך המשחקים?

ובכן, לאחרונה הציגה החברה חלק מהפיתוחים והרובוטים החדשניים הצפויים לשחק תפקיד זה או אחר באולימפיאדת טוקיו 2020. מדובר במספר סוגים שונים של רובוטים, כל סוג והפונקציות הייחודיות שהוא ממלא. יותר משמדובר בתצוגה של האופן בו רובוטים אמורים להשתלב בחיי היומיום של כולנו, מדובר בתצוגה כללית ומרתקת של הכוח המחשובי (והיצירתי) הקיים כבר היום בידי חברות טכנולוגיה מתקדמות דוגמת טויוטה, כוח אשר צפוי לשנות את פני החברה האנושית במהלך העשורים הקרובים לבלי היכר.

בין הרובוטים החדישים שצפויה טויוטה להפעיל באולימפיאדה בשנה הבאה ניתן למצוא רובוטים המשמשים כקמעות, וצפויים לקדם את פני האורחים והאתלטים גם יחד בהגיעם לטוקיו, לכפר האולימפי ולאצטדיונים השונים. רובוטים אלו מתוכנתים להשתמש במחוות אנושיות שונות על מנת להפוך את קבלת הפנים ואת החוויה הכללית מהמשחקים לנעימה ומסבירת פנים יותר עבור הספורטאים והאורחים הרבים.

סוג נוסף של חידושים טכנולוגיים מבית טויוטה אותו אנו צפויים לראות באולימפיאדה הוא רובוטים פונקציונאליים אשר ימלאו תפקידים שונים במשחקים עצמם, אותם מילאו עד כה בני אדם. תפקידים טכניים שונים, החל מהחזרת הכידונים וכדורי הברזל באצטדיון האתלטיקה ועד לניקיון השירותים, צפויים להיעשות על ידי רובוטים חדשניים, לראשונה בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים.

רובוטים אחרים יהיו אחראים על העברת השידורים והצילומים הרבים וחסרי התקדים לכל מקום בעולם באופן יעיל וחלק, בעוד סוג נוסף של רובוטים המצויד במצלמה ובמסך בגודל של אדם ממוצע יעביר את חוויית האולימפיאדה למיליארדי האנשים אשר לא יזכו להגיע למשחקים עצמן, באופן ריאלי ומוחשי יותר מאי פעם בעבר. כלומר, טויוטה מתכננת ליצור חווית צפייה חדשה באיכותה ובעצמתה עבור הצופים בבתים ברחבי העולם ולאפשר להם לחוות את המשחקים בצורה הריאליסטית ביותר שהייתה קיימת עד כה.

 

טויוטה כבחירה הטבעית להנהגת מערך הטכנולוגיה של האירוע הגדול בעולם

בעוד העולם המערבי כולו נמצא במגמה של מעבר מואץ לעולם טכנולוגי ורובוטי מתקדם יותר ויותר, העובדה כי המשחקים האולימפיים הקרובים מתקיימים דווקא ביפן היא סוג של צדק פואטי. יפן, ובפרט חברות יפניות מובילות דוגמת טויוטה, משחקת תפקיד מרכזי ומוביל בעולם הטכנולוגי החדש שנבנה ממש לנגד עינינו. אירוע ספורט המוני, מסורתי ופופולארי כל כך כמו אולימפיאדה מספק את ההזדמנות המצוינת לא רק לחגוג את האופן בו הטכנולוגיה הולכת ומשפרת את החיים שלנו, אלא גם לספק לעולם כולו הצצה למה שקורה במעבדות המחקר והפיתוח של חברות טכנולוגיה מובילות בתחומן.

מבחינה זו, מהווה טויוטה בחירה טבעית ומתבקשת להנהגת מערך הרובוטיקה הצפוי לתמוך במשחקים האולימפיים בטוקיו בשנה הבאה. מזה מספר עשורים נחשבת טויוטה לכוח מוביל ומתווה דרך מבחינה טכנולוגית בעולם הרכב, כמו גם בתחום הרובוטיקה בכללותו. בעוד יפן שואפת ליצור אירוע חסר תקדים מבחינה טכנולוגית והיסטורית, טויוטה משחקת תפקיד מרכזי בחזית הטכנולוגית שהמדינה האסיאתית המפותחת ביותר שואפת להציג לעולם כולו.

 

האם החדשנות של טויוטה תספיק להשגת המטרות?

מכיוון שחלק נרחב מההתייחסות לנושא הטכנולוגיה הצפוי להיות דומיננטי באולימפיאדה הקרובה נעשה בהשוואה למשחקים האולימפיים של 1964, הקודמים שנערכו בטוקיו וכאמור שיחקו תפקיד מרכזי בשיקומה ובבניית תדמיתה של יפן ככוח טכנולוגי מוביל,ייתכן כי הפעם הציפיות הרבות לא יוכלו להיענות באותו אופן. הסיבה לכך טמונה במה שהתרחש בעשורים האחרונים – הן חברות ספציפיות כמו טויוטה והן המשק היפני בכללותו נחשבים מזה כמה עשורים טובים לכוחות מובילים בעולם מבחינת חדשנות טכנולוגית. כאמור, תעשיית הרכב היפנית מהווה את הדוגמה המושלמת לכך – טויוטה ויצרניות רכב גדולות נוספות מובילות את תעשיית הרכב העולמית, חידושים חובקי עולם כמו הנעה היברידית נושאים חותם יפני מובהק וגם הטכנולוגיות החדישות ביותר הנמצאות כיום עדיין בשלבי פיתוח (דוגמת רכבים אוטונומיים) מובלות מבחינות רבות על ידי חברות טכנולוגיה יפניות.

כלומר, נקודת המוצא של יפן ושל תעשיית הטכנולוגיה שלה היא הרבה יותר גבוהה הפעם, ולכן קשה יהיה לה הרבה יותר להפתיע ולהשיג מטרה כמו יצירת סטנדרטים חדשים מבחינה טכנולוגית. הסטנדרטים הטכנולוגיים גם ככה משתנים ומתקדמים היום בקצב מסחרר, כך שעם או בלי אולימפיאדה יפנית אנחנו כבר מצפים להיות מופתעים והמומים מההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות כמעט מדי שנה.

ומה כל זה אומר בנוגע לחדשנותה חסרת התחרות של טויוטה? ובכן, גם אם המערך הרובוטי של האולימפיאדה הקרובה לא ישנה באופן נרחב את אופן החשיבה וההסתכלות העולמי על המקום בו אנו נמצאים כיום מבחינה טכנולוגית (כמו שקרה באולימפיאדה של 1964 מבחינות רבות), כיום ברור לכולם כי חברות כמו טויוטה נמצאות עיצומם של תהליכים מואצים לשינוי של העולם והחברה האנושית – לא פחות מכך. המערך הרובוטי שמפתחת טויוטה לכבוד אירוע הספורט הגדול בעולם צפוי לסקרן ולהרשים בכל מקרה, ולרמוז לנו על כמה מהכיוונים מהם צפויים להגיע שינויים באורחות החיים של כולנו בעשורים הקרובים, בין השאר מפאת השימוש ברובוטים מסוגים שונים בחיי היומיום, שימוש אותו עתידה טויוטה להרחיב ולפתח באופן משמעותי.

 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

 

מאמרים מעניינים נוספים באתר:

טויוטה היברידית עבור עסקים

רכבי SUV החדשים

נהיגת שטח




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות