טויוטה

חברת טויוטה מתגייסת למאבק במגפת הקורונה

השם "טויוטה" מוכר למרבית האנשים בעולם בהקשר של עולם הרכב ובתור אחת מיצרניות הרכב המובילות והחדשניות ביותר בעולם. עם זאת, מי שמכיר את פעילותו של תאגיד טויוטה מקרוב יודע כבר מזמן כי מדובר בהרבה יותר מאשר יצרנית רכב – טויוטה פועלת במגוון תחומים ומשקיעה משאבים עצומים בקידום ענפים שונים במשק ובעולם. בימים האחרונים. לאחרונה פרסמה החברה את האמצעים שהיא מגייסת ומפנה למאבק במגפת הקורונה, בתקווה לתרום משמעותית למאמץ הכולל.

 

הן אנשים הבקיאים במתרחש בעולם הרכב והן כל מי שמתעניין בתחומים כמו ניהול, יזמות, חדשנות טכנולוגית, טכנולוגיות הנעה ותחבורה ועוד, מכירים בכך כי "טויוטה" הוא שם יוצא דופן בעולם הרכב, בעיקר מפני שפעילותו של תאגיד זה כלל אינה מסתיימת בעולם הרכב. כולנו אמנם מכירים מקרוב (וסביר להניח שגם היו בבעלותנו בנקודה זו או אחרת) רכבים כמו טויוטה קורולה, טויוטה פריוס (ההיברידית הראשונה) או כיום טויוטה C-HR וטויוטה RAV 4. אך הדגמים הפופולאריים והנפוצים כל כך של טויוטה (ובמיוחד טויוטה קורולה – המשפחתית הנמכרת ביותר בעולם) מהווים רק חלק אחד מפעילותה של החברה, לצד חלקים משמעותיים נוספים דוגמת אחת ממחלקות הרובוטיקה הגדולות והמובילות בעולם או מוסדות שלמים שמפעילה החברה לצורך מחקר ופיתוח של אמצעי הנעה חדשים לחלוטין.

 

לצפיה בכל דגמי טויוטה החדשים לחצו על הקישור כאן

 

בעוד החברה ידועה כאחד הכוחות הטכנולוגיים החדשניים ביותר בעולם, רבים חיכו לראות כיצד תשתלב טויוטה במאבק הגלובאלי חסר התקדים המתנהל כיום כנגד מגפת הקורונה. בעוד נגיף זה שיתק את הכלכלה העולמית ואת חייהם של מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם, מאות אלפים חולים, אינספור מתים מדי יום ומיליונים צפויים לאבד את מקור פרנסתם, העולם זקוק לכל סיוע אפשרי במאבק נגד נגיף זה.

 

לאחרונה יצאה טויוטה בהצהרה רשמית המפרטת את הצעדים אותם נוקט תאגיד הענק במטרה לסייע למאבק במגפה. אלו הם חלק מאותם צעדים אשר נועדו לקדם את המאבק המשותף במגיפה ולסייע נקודתית לגופים שונים המשחקים תפקיד מרכזי במאבק זה – 

 

ייצור מסכות לסקטור הרפואי – טויוטה מפנה משאבים לסיוע לסקטור הרפואי ולאנשי המקצוע הנמצאים בקו החזית של המאבק בנגיף הקורונה. ספציפית, תתמקד טויוטה בייצור המוני של מגני פנים המשמשים הן צוותים רפואיים והן אנשי מקצוע נוספים במגוון תפקידים אשר עדיין נדרשים לתת שירות ולעבוד מול אנשים אחרים, וזקוקים כמובן לאמצעי הגנה מספקים ואיכותיים, במיוחד עבור אזור הפנים. בשלב ראשון אחד ממפעליה של טויוטה ביפן יחל בייצור סדרתי של מסכות לפנים בשיטת הזרקה והדפסת תלת מימד, וייתכן כי בשלב הבא יצטרפו מפעלים נוספים של התאגיד לצורך הגדלת הספק הייצור.

 

סיוע ליצרני ציוד רפואי בהטמעת שיטת הניהול של טויוטה – על פי בקשה מיוחדת של ממשלת יפן מתחילה טויוטה לשתף פעולה ולסייע ליצרנים של ציוד רפואי המייצרים פרטי ציוד מבוקשים מהם קיים חוסר כיום, דוגמת מכשירי הנשמה, כאשר הרעיון הכללי הוא להטמיע את שיטת הניהול הייחודית של טויוטה במפעלים אלו במטרה להביא לייצור יעיל ומהיר יותר. שיטת הניהול של טויוטה – TPS – Toyota Production System היא שיטה ייחודית וידועה במיוחד בעולם הניהול בעשורים האחרונים. שיטת ניהול ייחודית זו היא חלק ממה שאפשר לטויוטה להפוך לכוח טכנולוגי עולמי מוביל, ובימים אלו פורסת החברה צוותים בין מפעלים שונים לציוד רפואי במטרה להטמיע חלקים משיטת הניהול באותם מפעלים, ולהביא לייעול מהיר של תהליך הייצור של מוצרים רפואיים דוגמת מכשירי הנשמה.

 

פיתוח אמצעי תחבורה בטוחים לנדבקים בקורונה – בטויוטה שוקלים כרגע פתרונות שונים לתחבורה וניידות של נדבקים בקורונה, כאשר המטרה היא לפתח אמצעי הגנה ייעודיים אשר ייושמו ברכבים המובילים אנשים שנדבקו או שקיים חשד כי נדבקו בנגיף. זאת על מנת להגן על סביבתם של אנשים אלו דוגמת נהגי המכוניות, האנשים הנלווים לחולים וכו'. בקרוב, ייתכן בהחלט כי בטויוטה קורולה המשמשת כמונית בטוקיו או באזורים מוכי קורונה ביפן ומובילה גם אנשים הנחשדים כי נדבקו בנגיף ייושמו בקרוב אמצעי הגנה חדישים עליהן שוקדים כרגע בטויוטה.

 

השתתפות במחקר ופיתוח – טויוטה מקצה משאבים של חלק מחברות הבת שלה לצורך סיוע לחברות המבצעות מחקר ופיתוח של תרופה או חיסון לנגיף. במסגרת הקצאת משאבים זו נותנת חברת הבת של טויוטה זמן שימוש חינמי במחשב הקוונטי שברשותה, אשר עשוי בהחלט להאיץ חלק מתהליכי המחקר והפיתוח של תרופות. מיותר לציין כי כל שעת שימוש במחשב קוונטי מתקדם מסוג זה עולה הרבה מאוד כסף, כך ששווייה של תרומה זו  הוא משמעותי ביותר מבחינה כספית

 

ניסיון ליישום הצעדים ברחבי העולם

מרבית הצעדים הללו ננקטו בשלב ראשון ביפן, בין היתר בעקבות בקשה ישירה של ממשלת יפן מתאגיד טויוטה. יפן היא מדינת האם של טויוטה ומדובר במדינה הסובלת מלא מעט מקרים של קורונה, כך שרק מתבקשת כי בשלב ראשון הסיוע שמעניקה טויוטה יתמקד בשוק היפני עצמו. עם זאת, כבר כיום מקדישים בטויוטה מאמצים ומשאבים רבים על מנת לבנות תכנית יישום של הצעדים שכבר ננקטו למדינות אחרות בעולם. במסגרת תכנית זו תסייע טויוטה להפיץ את הייצור המוגבר של מסיכות פנים גם למפעלים אחרים שברשותה במדינות ויבשות אחרות בעולם, ובנוסף גם תיישם את שיטת הניהול הייחודית שלה גם במפעלים וחברות אחרות אשר עוסקות כיום בייצור ציוד רפואי מבוקש במקומות שונים בעולם. זאת במטרה להתמודד בצורה טובה יותר עם פרץ הביקוש שנוצר בעולם כולו למוצרים רפואיים אלו.

 

מזה עשרות שנים נחשב תאגיד טויוטה לכוח טכנולוגי חדשני ופורץ דרך, כזה עליו נסמכים חלקים נרחבים במשק ובעולם כולו בהקשרים שונים. הטכנולוגיות שמפתחת ומיישמת החברה במהרה עוברות ליישום נרחב בענף כולו, ודוגמאות לכך הן הפיתוח וההתפשטות המהירה של טכנולוגיית ההנעה ההיברידית, בשנים האחרונות דובר לא מעט על כך שטויוטה מקצה משאבי עתק למחקר ופיתוח של תחומים טכנולוגיים הנתפסים בעולם כיום כקריטיים וחשובים ביותר עבור כולם, ויחסית לאחרונה הודיעה החברה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח עצום ופורץ דרך לקידום פיתוחה של המכונית האוטונומית. התגייסותה של החברה לסיוע העולם כולו במאבק הגלובאלי במגיפת הקורונה היה רק עניין של זמן, ובתחילת אפריל התקבלה ההכרזה הרשמית מהחברה. נקווה כי הצעדים בהם נוקטת טויוטה כעת יסייעו בהתמודדות עם המגיפה, יזרזו את המחקר הרפואי הרלבנטי ויאפשרו למפעלים ומערכות שונות בכל רחבי העולם להתנהל בצורה יעילה יותר וכך לקדם את המאבק המשותף בנגיף. 

 

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות