טויוטה חיפה

טויוטה - מובילת דרך גם בתחום הרובוטיקה

טויוטה מוכרת בארץ ובעולם כולו כחברה מובילה לייצור כלי רכב, אחת מן המובילות העולמיות בתחום.

אך בפועל, חברת טויוטה הינה חברת ענק אשר פורשת זרועותיה לעבר תחומים שונים, אשר קשורים ישירות או בעקיפין לתעשיית הרכב. אחד מהמעניינים והמסעירים שבאותם תחומים הוא תחום הרובוטיקה, בו מתמחה טויוטה והתעשייה היפנית כולה.

כמעט כל ילד יודע לקשר כיום את המושג של רובוטים עם התעשייה היפנית. מדי כמה חודשים אנחנו נתקלים באייטם כזה או אחר בחדשות המדווח על הצלחה חדשה בתחום הרובוטיקה – רובוט שיודע לבצע את מטלות הבית, רובוט שמצליח לנגן בכינור' רובוט עובד מוסך וכד'.

רבות מאותן הצלחות מתוקשרות בתחום הרובוטיקה שייכות לחברת טויוטה, אשר כאמור מהווה מובילה עולמית במספר תחומים, ולא רק בתחום תעשיית הרכב.

טויוטה ורובוטיקה

במבט ראשון, ניתן לתהות – מהו בדיוק הקשר בין יצרנית הרכבים הגדולה, אשר את רכביה אנחנו רואים מדי יום בכבישי הארץ, לבין פיתוח ובנייה של רובוטים אשר יודעים לעשות ספונג'ה?.. בפועל, מקורו של העניין של טויוטה בתחום הרובוטיקה הוא כמובן בסיבות ייצור פרקטיות – טויוטה, כמו מפעלים גדולים רבים אחרים, עושה שימוש בתהליך הייצור שלה ברובוטים כאלו ואחרים. נכון, לא מדובר ברובוט דמוי האדם שאנחנו רגילים לדמיין אלא במכונות גדולות אשר מבצעות פעולות מכאניות מורכבות ומסוימות ביותר, אך זהו בסיסה של תעשיית הרובוטיקה.

השימוש ברובוטיקה מאפשר לחברות ענק דוגמת חברות הרכב הגדולות לפתח תהליכי ייצור יעילים יותר ויותר, כאשר רובוטים נבנים ומשמשים לביצוע יותר ויותר מפעולות הייצור השונות.

עכשיו נשאלת באופן טבעי השאלה – או קיי, מכונות רובוטיות לייצור כלי רכב זה דבר אחד, ורובוט שמנגן בכינור (כפי שפיתחה טויוטה בשנת 2007) זה דבר אחר – מה הקשר ביניהם? במה תורמים הרובוטים דמויי האדם אשר מתוכנתים לבצע פעולות שונות ובעיקר ייצוגיות לתעשיית הרכב של טויוטה?

ובכן, אולי רובוט שמנגן בכינור אינו יכול לתרום ישירות לייצור הרכב של טויוטה כיום, אך הפיתוח שלו הינו בהחלט חלק מתהליך ההתקדמות המואץ בתחום הרובוטיקה לו אנו עדים בעשרות השנים האחרונות. חברות ענק דוגמת טויוטה, מפתחות רובוטים שונים ומשונים למטרות שונות, אשר חלקן לא קשורות מיידית בתעשיית הרכב.

טויוטה הכריזה זה מכבר כי תחום הרובוטיקה הינו כיום, ועתיד להיות בעשורים הקרובים תחום ליבה עבור החברה. פיתוח רובוט אשר מנגן על כינור כיום, הוא מסוג המהלכים אשר מהווים דוגמה מושכת לעין לרמת הפיתוח הרובוטית הגבוהה אליה מגיעה האנושות במאה העשרים ואחת. בהחלט ייתכן, כי בעשורים הקרובים תוכל טויוטה לייצר רכבים טובים ואיכותיים יותר בעלות נמוכה יותר, הודות לפיתוחים רובוטיים שונים, אשר רק חלקם הקטן זוכה לחשיפה תקשורתית עולמית כיום.

 

כמובן שעתידו של תחום הרובוטיקה אינו מוגבל לתעשיית הרכב. ייתכן ביותר כי בעתיד נראה מכונות רובוטיות מבצעות יותר ויותר פעולות בשירות האדם והסביבה.

חברת טויוטה העולמית אחראית כאמור לחלק נרחב ביותר מן ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הרובוטיקה, התקדמות אשר עתידה לפשט ולהקל על החיים של כולנו בבוא היום...

 

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות