טויוטה

עולם הערכים של טויוטה וכיצד הוא משתקף בפעילות החברה

בעיני מרבית האנשים נתפסת טויוטה בתור יותר מחברת ענק נוספת אשר מוכרת את מוצריה במיליונים ומגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. סקרים שונים אשר בחנו את הסוגיה הראו כי מרבית האנשים תופסים את חברת טויוטה כגורם חברתי, טכנולוגי וכלכלי מניע, כגוף אשר פועל באופן אקטיבי לקידום האנושות כך שהתוצאות ניכרות בשטח. בנוסף לארצות הברית, יפן ואירופה, גם בישראל ההיכרות של כלל הציבור עם המותג של טיוטה היא רחבה ומעמיקה יחסית והקונוטציה שמעורר שם זה בקרב מרבית הנשאלים היא עמוקה ומורכבת יותר מאשר – "רכב", או "טויוטה קורולה". כנראה שחלק מהסיבה לתפיסה הנפוצה של טויוטה כגורם משמעותי בעולם הרבה מעבר להיותה חברה לייצור רכבים היא עולם הערכים בו דוגלת החברה. עולם ערכים זה משתקף באופן ברור ורציף בפעילותה של החברה בעולם. מהו עולם הערכים בו דוגלת טויוטה וכיצד משתקפים ערכים אלו בפעילות החברה?

 

שירותיות

אחד הערכים הראשונים והחשובים ביותר שבטויוטה שמים לנגד עיניהם הוא ערך השירותיות – לשים את הלקוח במקום הראשון ולעשות ככל הניתן על מנת לספק אותו. לפני הכל, בא לכדי ביטוי ערך זה בפיתוח מערך הבטיחות המתקדם ביותר בעולם, בו מצוידים מרבית רכבי טויוטה כיום. מנקודת המבט של טויוטה, כמו גם מנקודת המבט של כל אדם רציונאלי הנשאל על כך, האינטרס החשוב ביותר של כל לקוח אשר רוכש כלי רכב הוא בטיחות – שמירה על הבטיחות האישית של הנוסעים ברכב, של הולכי הרגל בכביש ושל הנוסעים ברכבים האחרים על הכביש. לאורך שנים רבות מצביעים סקרי דעת קהל על כך שיותר ויותר אנשים מפתחים מודעות גבוהה לחשיבותה של הבטיחות האישית בכל הנוגע לנהיגה בכלי רכב פרטיים, ואינטרס זה של כולנו כבני אדם הוא העומד מאחורי ההשקעה העצומה של טויוטה בפיתוח רכבים בטיחותיים יותר ויותר.

מעבר להקפדה על בטיחות, כמובן שגם מערך השירות של טויוטה מביא לכדי ביטוי את הדגש ששמים בחברה על שירותיות – כל בעיה או תקלה בה נתקלים לקוחות החברה נענים באופן מידי ומהיר, במקרים בהם נדרש הענקת פיתוי זה או אחר החברה אינה מהססת להעניק פיצוי זה וכו'. סקרי דעת הקהל מדברים בעד עצמם – לקוחות טויוטה מעידים מזה שנים רבות על רמה גבוהה של שביעות רצון ואחוז ניכר מביניהם הופכים ללקוחות חוזרים וקבועים של החברה.

 

 

סביבתיות

בחברת טויוטה מאמינים כי על החברות המובילות בתעשיית הרכב מוטלת האחריות החברתית והמוסרית לדאוג לנושא הסביבתי, ולעשות ככל שביכולתן על מנת לקדם באופן אקטיבי ויעיל ככל הניתן את המאבק לשימור הסביבה ולסייע בצמצום הנזק הנגרם למערכת האקולוגית עקב פעילות האדם. אולי סימן ההיכר המובהק ביותר של האחריות שלוקחת על עצמה טויוטה בהקשר זה הוא פיתוחן של טכנולוגיות חדשות, כאשר הדוגמה הנפוצה והמתבקשת ביותר היא פיתוח ההנעה ההיברידית, עליה חתומה החברה. לפני יותר משני עשורים הושק הדגם – טויוטה פראיוס, אשר היווה את הרכב ההיברידי הראשון בעולם אשר נמכר באופן מסחרי. בעשרים ושתיים השנים שחלפו מאז הוצגו לעולם אינספור דגמים היברידיים נוספים של יצרניות רכב שונות, כולל דגמים מגוונים שפיתחה החברה עצמה דוגמת טויוטה ראב 4 (רכב שטח היברידי) וטויוטה אוונסיס (רכב מנהלים היברידי).

בנוסף לפיתוח ההנעה ההיברידית משקיעה טויוטה מיליארדי דולרים במחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות נוספות אשר אחת ממטרותיהן העיקריות היא סיוע לצמצום הנזק הסביבתי הנגרם כתוצאה מתעשיית הרכב. פיתוחים בהם משקיעה טויוטה סכומי עתק דוגמת הנעת מימן ואפילו הנעה אוטונומית מסייעים לקדם את כולנו אל עבר תעשיית רכב בת קיימא וידידותית לסביבה.

 

השגת יעדים, שיפור מתמיד ופרוגרסיביות טכנולוגית

טויוטה היא חברה אשר שמה לנגד עיניה כערך גם את הפרוגרסיביות הטכנולוגית ואת החתירה הבלתי נדלית למצוינות ולשיפור מתמיד. כבר ציינו כי טויוטה היא חלוצה טכנולוגית במובנים רבים, כאשר פיתוח ההנעה ההיברידית מהווה דוגמה לצעד פרוגרסיבי אשר סחף אחריו את עולם הרכב כולו. גם רכבים בהנעת מימן – תחום אשר גם בו מהווה טויוטה חלוצה ומובילת דרך, מסתמנים כפיתוח טכנולוגי מתקדם בעל פוטנציאל לשנות את העולם לטובה באופן ניכר. 

אולי הדוגמה המעניינת ביותר לפרוגרסיביות הטכנולוגית בה דוגלים בטויוטה היא התחום המסקרן ביותר בעולם הרכב כיום – הנעה אוטונומית (רכבים ללא נהג). תחום זה נמצא במחקר ופיתוח אינטנסיביים במהלך העשור האחרון, כאשר בתחילת הדרך הובל התחום בידי חברות כמו גוגל. בשנים האחרונות יצאה טויוטה בהכרזה אשר עוררה עניין רב והתרגשות עצומה בעולם הרכב והטכנולוגיה גם יחד. החברה הכריזה על השקעה של מעל למיליארד דולר בהקמתו של מרכז חדש למחקר ופיתוח ההנעה האוטונומית. מכיוון שלטויוטה רקורד מוכח לא רק בפיתוח אפקטיבי של טכנולוגיות חדשות אלא גם בהטמעתן בפסי ייצור בסדרי גודל עצומים, רבים התרגשו לשמוע כי החברה שמה לה כיעד להביא את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית לעולם הרכב בקנה מידה רחב, ולהטמיע את הרכבים האוטונומיים בחברה האנושית במהלך העשורים הקרובים. גם כאן מדובר לא רק בחזית הטכנולוגית העכשווית, אלא באפיק פעולה מתבקש מבחינה סביבתית וחברתית. עדיין אין הערכות מדויקות בנוגע ללוחות זמנים אך סביר להניח שרובנו נזכה לראות בעוד מספר שנים לא גדול במיוחד טויוטה קאמרי, לנד קרוזר או קורולה אשר נוהגות בעצמן...

 

קהילתיות

בדומה לחברות גדולות אחרות, גם בטויוטה משקיעים כמובן משאבים רבים בתרומה לקהילה, במטרה לסייע לכמה שיותר אנשים. הן בטויוטה ישראל והן בטויוטה העולמית מוקצים מדי שנה סכומי עתק לתרומה לקהילה, כאשר וועדת התרומות של החברה פועלת לזהות ולפעול במקומות ובתחומים חדשים בהם קיים צורך ממשי בסיוע. כך, מממנת החברה מדי שנה פרויקטים רבים אשר מיועדים לשיפור חייהן של הקהילות בהן הם נערכים.

 

לפניה בנושא דגמי טויוטה החדשים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות דף צור קשר באתר.

 

כנסו לדף טויוטה קורולה

כנסו לדף טויוטה לנד קרוזר

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות