טויוטה סלקט

מה צריך לבדוק בעת רכישת רכב יד שנייה

 רכישה של רכב יד שנייה היא האופציה העיקרית עבור רבים מאיתנו המעוניינים לרכוש רכב ו/או להחליף את רכבנו הנוכחי. מדובר באופציה אשר זולה משמעותית מהאפשרות של רכישת רכב חדש לחלוטין, כך שהיא אמורה לחסוך לנו הרבה מאוד כסף. על מנת שאכן זה יהיה המצב ושניסיוננו לחסוך לא יסתיים במפח נפש מרגיז, חשוב לבדוק כמה וכמה נקודות מרכזיות בעת חיפוש ורכישת הרכב. מהן הנקודות שעלינו לבדוק בעת רכישת רכב יד שנייה?

 

מצב מכאני – כמובן שאחד הדברים העיקריים שנרצה לבדוק הוא מצבו של הרכב, וספציפית מצבו המכאני – מצב המנוע והמערכות העיקריות השונות ברכב. בעוד רובנו איננו מומחים לרכב, נרצה להסתמך על מה שאנחנו כן יודעים ויכולים לבדוק לבד, ובמקרים מסוימים אף מומלץ להשקיע כמה מאות שקלים ולקחת את הרכב לבדיקה לפני קנייה במוסך. אחת הדרכים בהם נוקטים רבים היא לבחור ברכבים ובדגמים של יצרנים אשר ידועים כאיכותיים. שוק רכבי טויוטה יד שנייה, למשל, הוא שוק עצום ופעיל ביותר מפני שטויוטה ידועה כיצרנית של רכבים בעלי אמינות מכאנית גבוהה במיוחד. במידה ואינכם מבינים יותר מדי ברכבים ומנועים אך אינכם מעוניינים לשלם עבור בדיקה במוסך, בכל זאת פתחו את מכסה המנוע ונסו לראות אם הכל נראה פחות או יותר תקין. קחו את הרכב לנסיעה קצרה ונסו לשים לב האם הנסיעה מרגישה חלקה, האם המנוע מוציא רעשים מיוחדים וכו'. במידה ואתם משקיעים כמה עשרות אלפי שקלים ברכב יד שנייה (הן של טויוטה והן של כל יצרן אחר) מומלץ בכל זאת לקחת אותו לבדיקה במוסך של טויוטה חיפה, או בכל מוסך מורשה אחר הנמצא בקרבתכם

 

פגיעות גוף/פח ניכרות לעין – האם אתם רואים פגיעות או דפיקות כלשהן על הרכב? במידה וכן, בררו ממה פגיעות אלו. אם מקורן בתאונה רצינית יחסית, יכול מאוד להיות שישנה פגיעה בשלדה או בחלקים אחרים מהותיים של הרכב, ובמקרה זה יש להיזהר מרכישה ללא בדיקה מקצועית. עברו על כל הרכב, כולל מתחת למכסה המנוע והרימו גם את השטיח בתא המטען ונסו לזהות פגיעות בגוף

 

קילומטראז' – כמה קילומטר עשה כבר הרכב הזה? חשיבות הקילומטראז' משתנה מסוג רכב אחד לאחר. רכבי טויוטה לרוב יכולים לנסוע כמה מאות אלפי קילומטר ועדיין לתפקד בצורה מעולה, אך זה לא בהכרח נכון עבור כל רכב. במידה והרכב שאתם שוקלים לרכוש כבר מזמן עבר את גבול מאה או מאתיים אלף הקילומטרים, כדאי לברר טוב יותר מתי הוחלפו חלקים מרכזיים ברכב, כיצד הוא טופל בשנים האחרונות וכו'.

 

היסטוריית טיפולים -  חשוב לנסות ולהעריך כיצד טיפלו ברכב. בקשו לראות היסטוריית טיפולים ושאלו בנוגע לטיפולי תחזוקה שוטפת – מתי הוחלפו צמיגים, מתי נערכה בדיקה לאחרונה, מתי טופלו הבלמים וכו'. רכב שטופל בקפידה יהיה בטיחותי הרבה יותר, וגם יחסוך לכם לעשות את אותם טיפולים בעצמכם בקרוב. במידה ומדובר ברכב לא ישן אשר היה תחת אחריות יצרן במשך השנים הראשונות, סביר להניח שהוא תוחזק בצורה טובה לפחות בתקופה זו. רכבי טויוטה בני כמה שנים, לדוגמה, מתוחזקים לרוב בשנים הראשונות שלאחר יציאתם מהמפעל בצורה טובה ושוטפת, ומגיעים לרוב עם אחריות של טויוטה לבעיות מהותיות שונות.

 

בעלויות קודמות – כמה בעלים היו לרכב בעבר? ככל שהתשובה גבוהה יותר, כך קיים סיכוי גבוה יותר לכך שהרכב אינו במצב מזהיר. בנוסף, חשוב לברר כמה זמן נמצא הרכב בבעלותו הנוכחית של האדם המבקש למכור לכם אותו­ – במידה והוא קנה את הרכב רק ממש לאחרונה, צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה – מדוע הוא מוכר אותו מהר כל כך? במידה והוא החזיק ברכב במשך זמן רב המצב טוב וברור יותר, וניתן לנסות ולברר כיצד בדיוק הוא התייחס לרכב, כיצד הוא טיפל בו ותחזק אותו באופן שוטף וכו'.

 

שעבודים ועיקולים – חשוב לברר האם קיימים שעבודים ועיקולים על הרכב מבעלויות קודמות. בדיקה זו ניתן לבצע בסניפי דואר ישראל, היא עולה כמה שקלים ונותנת לכ את השקט לדעת שאף נושה לא יבוא לקחת לכם את הרכב בעקבות חוב של אחד מבעליו הקודמים

 

מצב הבלמים, נזילות ועוד – כאשר אתם לוקחים את הרכב לנסיעת מבחן קצרה, שימו דגש גם על מצב הבלמים. נסו לבלום במהירות לפחות פעם ופעמיים וראו כיצד מגיבים הבלמים. נסו לעצור בעלייה ולהרים את בלם היד על מנת לוודא שהוא מתוח ועובד כהלכה. הרימו את מכסה המנוע וודאו שאינכם מזהים אף נזילה מהמנוע. גם בתא המטען חשוב לשים לב שלא מזהים אף נזילה מתחת לשטיח. הפעילו את מערכת החשמל – אורות, אורות איתות, מזגן וכו', ובדקו שהכל עובד בצורה חלקה. במידה ולא, האם מדובר בבעיה נקודתית או שמא זו עלולה להיות בעיה כללית במערכת החשמל של הרכב?

 

לסיכום, לאחר שביצעתם את כל הבדיקות הללו, כולל בדיקה במוסך מורשה של טויוטה או חברה מוכרת אחרת, תוכלו לקבל החלטה מושכלת. עדיף להשקיע קצת יותר זמן וכסף בבדיקות מקיפות ויסודיות, ולקנות רכב ממנו תהיו מרוצים לאורך שנים.

 

בהצלחה!




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות