טויוטה היברידית


איך עובדת מערכת היברידית בטויוטה?

 

רכב טויוטה היברידי כאידיאל

בעית משאבי האנרגיה בעולמנו גדלה מיום ליום. האנרגיה הטבעית מצטמצמת, ואנו , בני האדם, שואבים ומשתמשים באנרגיה הזאת בכמויות גדולות יום ביומו.
ביחוד נרגיש זאת בתחום הרכבים. כ - 200000 רכבים עולים על כבישי ישראל מידי שנה, ורכבים אלו חלקם חסכוניים יותר (כגון טויוטה קורולה עם תשלובת הילוכים רובוטית) וחלקם חסכוניים פחות כגון רכבי שטח ורכבי היוקרה למינהם.
למרות שתפוקת הנפט היא אדירה, היא אינה מספיקה תמיד לעמוד בביקוש הגדול שיוצרות מיליוני מכוניות שלוגמות כל אחד כמה ליטרים של בנזין בכל יום.

טויוטה כבר החל משנת 1997 פיתחה פתרון לבעיה זאת בהסתכלות קדימה על העתיד. הפיתוח הראשוני של טויוטה היה של מכונית בשם טויוטה פריוס שיצרה מהפכה בענף הרכב. טויוטה פריוס הראשונה שווקה בעולם החל משנת 1997 ושווקה בעיקרה ביפן. החל משנת 2004 החל שיווק הרכב בארה"ב ובאירופה והרכב הפך ללהיט אמיתי. סלבריטאים בעולם ולקוחות רבים ברחבי הארץ והעולם מתגאים בנסיעה ברכב היברידי של טויוטה שאינו רק שומר על הסביבה בנסיעה בו, אלא גם יוצר תדמית ירוקה יותר לבעל  הרכב.

כיצד עובדת המערכת ההיברידית ברכב טויוטה פריוס ?

מערכת היברידית היא מערכת משולבת של מנוע בנזין ומנוע חשמלי.  בכדי להפיק את הביצועים הגבוהים ביותר שאפשר לקבל ביחד עם חסכון גדול בדלק. טויוטה פריוס מאיצה מ 0 ל 100 ב 10.9 שניות ומשיגה תצרוכת דלק ממוצעת של 1 ל23 ק"מ לליטר בממוצע (על פי נתוני היצרן שאינם משקפים צריכה בפועל) .
עבודת המערכת ההיברידית בטויוטה, כאמור  היא עבודה משולבת. חלוקת הכוח היא כזאת שבמהירויות נמוכות- עד ל 49 קמ"ש יעבוד בעיקר המנוע החשמלי. כמו כן בעצירה מוחלטת יעבוד המנוע החשמלי בלבד, כנ"ל בנסיעה בפקקים. על כן אנו נקבל תצרוכת דלק נמוכה יותר בנסיעה עירונית (כ 25 ק"מ לליטר) לעומת נסיעה בין עירונית (כ 23.8 ק"מ לליטר). בנסיעה במהירות גבוהה יותר, או במאמץ המערכת ההיברידית תשלב את שני המנועים ביחד כאשר מנוע הבנזין מספק יותר כח.
בטויוטה פריוס קיים מסך מגע של 7" אשר דרכו אפשר לתפעל את מערכת המיזוג, מערכת השמע וחשוב מכל במסך זה קיים מחשב דרך שיציג לנו בזמן אמת את מצב עבודת המנועים , מתח הסוללה ומצב טעינת הסוללה.
החשוב מכל הוא כי אין הנהג צריך לתפעל את הרכב בצורה שונה, את הטויוטה פריוס מתפעלים כמו כל רכב "רגיל"


כיצד מוטענים המצברים?

המערכת של טויוטה היברידית בנויה כך שאין צורך להטעין אותה טעינה חיצונית. אחד מהתפקידים העיקריים של מנוע הבנזין הוא להטעין את הסוללות של המנוע החשמלי , כך שאם הרכב יעמוד מונע זמן רב, מנוע הבנזין יחל פעולה בכדי להטעין את הסוללות.
בנוסף בתמסורת הגלגלים משולבת מערכת טעינה, בכל פעם שהרכב בולם מופעל למעשה דינמו שהופך את האנרגיה הקינטית שנוצרה מהנסיעה ברכב לחשמל שמטעין את המצברים.


נסיעה בטויוטה פריוס או בכל אחד מהרכבים ההיברידים שתייצר טויוטה בעתיד, תהיה נסיעה חסכונית יותר, ידידותית יותר לסביבה ועם זאת נסיעה עם כח ומומנט רב.

 

לצפיה במבצעים 

https://www.toyota-mtm.co.il/toyotaSelect.php

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות