טויוטה קורולה

טויוטה קורולה אקסייט - גרסת חמש הדלתות של הקורולה כבר כאן

מזה שנים רבות שאחד מדגמי הרכבים הפרטיים הפופולאריים ביותר בכבישי ישראל, כמו גם בכבישי העולם כולו, הוא טויוטה קורולה - דגם הדגל של יצרנית הרכב המובילה. הנהג הישראלי התאהב בטויוטה כבר מזמן, ומזה לא מעט שנים שדגם זה מהווה את המשפחתית הנפוצה והמתבקשת ביותר לרכישה, כפי שניתן להיווכח גם מהעובדה כי חברות רבות רוכשות את הקורולה לצי הרכב שלהן, שכן מדובר בדגם אידיאלי עבור העובד הממוצע. לאחרונה עלתה על כבישי ישראל גרסה מורחבת (ובמובנים מסוימים שונה או משופרת) של הקורולה, והכוונה כאן היא לטויוטה קורולה "אקסייט". מה מבדיל את האקסייט מהדגמים ה"רגילים" של קורולה ומהם היתרונות שצופן בחובו דגם זה עבור הנהג הישראלי והמשפחה הישראלית הממוצעת?

 

גרסת חמש הדלתות – טויוטה קורולה אקסייט

לפני שנגיע למאפיינים הטכניים המהותיים של הקורולה אקסייט, נציין כי מבחינת מבנה קיים הבדל אחד משמעותי בין האקסייט לבין הקורולה הרגילה, וזו העובדה כי הקורולה אקסייט היא בעלת חמש דלתות (כלומר, במקום תא מטען רגיל מדובר בדלת אחורית הנפתחת ומאפשרת גישה אל המושב האחורי), מה שהופך אותה לאטרקטיבית יותר עבור משפחות ועבור אנשים רבים המשתמשים ברכב גם לצורך העמסת ציוד, למשל.

דגמים של חמש דלתות הם מוכרים ונפוצים, ומהווים כאמור יתרון משמעותי ממספר בחינות שונות. באופן כללי ניתן לומר כי מדובר ברכבים בעלי נפח פנימי גדול יותר, כמו גם גישה ישירה וטובה יותר לתא הנוסעים גם מהכיוון האחורי. זה מהווה יתרון משמעותי כאשר מעוניינים להעביר ציוד ברכב וזקוקים לכל גישה אפשרית ולכל סנטימטר מעוקב של נפח פנימי, ומשפחות רבות מעדיפות רכב מסוג זה גם לצורך ההתנהלות היומיומית.

רבים הבינו כי מבנה של חמש דלתות בעצם מציע יתרון משמעותי מבחינת המבנה והנפח הפנימי, תוך שמירה כמעט על כל המאפיינים והיתרונות של רכב private רגיל. אין צורך במציאת מקום חנייה גדול או רחב יותר (כפי שקורה לא אחת במקרה של ג'יפונים ורכבי קרוסאובר למיניהם), גובה הרכב נשאר פחות או יותר זהה והרכב עצמו אינו מסורבל בהתנהגותו בכביש, גם כאשר מדובר בכבישים עירוניים צפופים ועמוסים.

 

גרסה היברידית לדגם הפופולארי בעולם

גרסת ה"אקסייט" של טויוטה אשר הגיעה לעולם במהלך השנים האחרונות, בעצם מהווה את הצעד הבא מבחינת הטמעת מערכת ההנעה ההיברידית (אותה פיתחה טויוטה במהלך שנות התשעים של המאה הקודמת), בדגמים הפופולאריים והנמכרים ביותר של החברה. הקורולה היוותה את הדגם הנמכר ביותר בעולם לאורך כמה וכמה שנים, וגם כיום מדובר באחד הדגמים הנפוצים ביותר על הכביש. האקסייט היא גרסה היברידית של הקורולה, ובכך משלימה את המהפך ההיברידי ומקרבת אותו צעד משמעותי נוסף אל עבר החלפה של מערכת ההנעה הפנימית הרגילה בתור ההנעה היחידה של הרכב. 

טויוטה קורולה אקסייט מגיעה, אם כן, עם מערכת הנעה היברידית מתקדמת ומשוכללת, כזו המאפשרת נסיעה של קילומטרים רבים באמצעות מנוע חשמלי וללא בזבוז של טיפת דלק אחת, במיוחד במהירויות נמוכות ובסביבת נסיעה עירונית. גם כאשר עולים עם הרכב על כביש מהיר מגלים כי המנוע החשמלי מספק מספיק אנרגיה על מנת להניע לבדו את הרכב במהירות גבוהה למשך פרק זמן קצר, אז נכנס לעבודה מנוע הבנזין אשר גם טוען חזרה את סוללות הרכב.

הקורולה אקסייט מהווה דוגמה טובה לרמה אליה הגיעו מנועים היברידיים בימינו, כעשרים שנים בלבד לאחר השקתו של הדגם ההיברידי הראשון – טויוטה פראיוס, אי שם בסוף שנות התשעים. ההנעה ההיברידית בה מצוידת הקורולה אקסייט מאפשרת שילוב חלק וכמעט בלתי מורגש של מנוע הבנזין בעת הצורך, ובסך הכל חוויית הנהיגה הכוללת המתקבלת היא חלקה, יעילה ונעימה ביותר.

 

אבזור פנימי עתידני ומערכות בטיחות מתקדמות

כיאה למכונית המיוצרת כיום על ידי יצרנית הרכב המתקדמת והמובילה בעולם, מתאפיינת האקסייט גם בלא מעט פיצ'רים מתקדמים (ואפילו ממש עתידניים, לדעתם של לא מעט אנשים), החל מהאבזור הפנימי המפנק ועד למערכות הבטיחות המתקדמות.

בכל הנוגע לאבזור פנימי, מצוידת הקורולה אקסייט במד מהירות דיגיטלי, בקונסולה מתקדמת (מסך מגע גדול המרכז את השליטה על מערכות שונות ברכב, החל ממערכות המדיה ועד לנתונים שונים אודות היסטוריית הנסיעה וכו') ובמשטח טעינה אלחוטית מתקדם עבור הסמארטפון. בנוסף לכל אלו, המראה המרכזית היא כזו המונעת סינוור באופן אוטומאטי – פיצ'ר המתגלה כיעיל ונוח במיוחד בנסיעות ליליות בכבישים פתוחים לצד רכבים אחרים.

כמובן שגם בפן של הבטיחות לא חסכו בטויוטה בכל הנוגע לאקסייט החדשה, ודגם זה מצויד בכמה מהפיצ'רים העיקריים של מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה. לדוגמה, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנהיגה (אשר עובדת בצורה מצוינת וחלקה, כפי שכבר ידוע מכמה דגמים קודמים של טויוטה שיצאו לשוק בשנים האחרונות), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי לד עוצמתיים ואיכותיים ועוד.

 

לסיכום, הקורולה אקסייט החדשה היא בעצם גרסה מעודכנת ומשופרת של הקורולה ה"פשוטה", המוכרת והאהובה, הפעם עם כמה שינויים ודגשים מעט שונים. סביר מאוד להניח שנראה לא מעט מהדגם הזה על כבישי ישראל בשנים הקרובות...

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

 

לצפייה בכל דגמי טויוטה כנסו לכאן




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות