טויוטה

טיפים לנסיעת קיץ בטוחה

הקיץ הישראלי מציב אתגר עבור כולנו – מדובר בקיץ יחסית ארוך, יבש מבחינת משקעים אך לא מבחינת הלחות שבאוויר ומלא בימים בהם השמש היוקדת קופחת על ראשנו, הכבישים לוהטים וגם המיכון בו אנו משתמשים עלול לעמוד בפני אתגרים לא פשוטים. כל זה נכון כמובן גם עבור הרכבים שלנו – אפילו אם אתם נוהגים על טויוטה חדשה ומדוגמת, עדיין כדאי להיות מודעים לאתגרים של הקיץ ולאופן בו הם משפיעים גם על הרכב. הן החום הרב והשפעתו על המנוע ושאר מערכות הרכב והן האספלט הלוהט והאופן בו הוא משפיע על הצמיגים – כל אלו עלולים להצטבר לכדי אתגר משמעותי, ואפילו להעמיד את נוסעי הרכב בסכנה מסוימת. לכן, אספנו עבורכם מספר טיפים עיקריים ומרכזיים מבית טויוטה (אשר מתאימים כמובן לכל רכב פרטי ומסחרי) בנוגע לבדיקות שכדאי ורצוי מאוד לבצע לפני נסיעות ארוכות (ובכלל) במהלך הקיץ – 

 

1. בדיקת צמיגים – במידה וזה עתה רכשתם טויוטה קורולה חדשה תוכלו אולי להימנע מבדיקה זו (שכן הצמיגים חדשים לחלוטין), אך בכל מקרה תמיד עדיף לוודא במהלך הקיץ כי הצמיגים של הרכב שלכם במצב טוב. כאמור, הצמיגים הם אחד מהמוקדים המושפעים בצורה לחזקה יותר מהחום הכבד המצטבר בכבישים ועלולים להישחק במהירות יתרה. מה חשוב לבדוק? ובכן, בדקו כי החריצים שבצמיגים שלכם עדיין מובחנים ועמוקים מספיק (שהו אחד האינדיקטורים העיקריים לצמיגים פגומים – כאשר החריצים שבהם מתחילים להיות פחות ופחות עמוקים). בנוסף, בדקו את לחץ האוויר שבצמיגים וודאו כי הוא על פי הרמה המומלצת על ידי היצרן וודאו באופן כללי כי הצמיגים אינם פגומים. חשוב לבדוק גם את הצמיג הרזרבי!

חשוב לזכור כי במידה ואתם נוסעים לטיול קיץ ולוקחים עצמכם הרבה ציוד ואת כל המשפחה, ייתכן ותרצו לשנות בהתאם את לחץ האוויר בצמיגים. שימו לב כי בספר הרכב (וגם במדבקה המודבקת בחלקה הפנימי של דלת הנהג) מופיע הלחץ הרצוי כאשר הרכב סוחב משקל גבוה יחסית.

 

2. בדיקות חום מנוע – החום הכבד של הקיץ הישראלי עלול גם להגביר את הסיכויים להתחממות יתר של המנוע. כמובן שמערכת הקירור של המנוע אמורה למנוע זאת, אך מערכת זו יכולה גם כן להתקלקל ולא לתפקד כמו שצריך. נקדים ונאמר כי את הבדיקות הללו יש לבצע לפחות אחת לשנה במוסך מוסמך, ולפרטים והתייעצות נוספת אל תחששו ליצור קשר עם סוכנות או מוסך טויוטה הקרובים אליכם. בכל זאת, כדאי לבדוק שמן ומים לפחות פעם או פעמיים מדי שבוע ובמיוחד לפני נסיעות ארוכות, לוודא כי נוזל הקירור מלא עד הסוף (את הבדיקה יש לעשות כאשר המנוע קר) ולנסות ולבחון שכל צינורות המים אותם אתם מסוגלים לזהות אכן שלמים ולא נראים פגומים. כאמור, לא תזיק בדיקה יסודית של המוסך עוד בתחילת הקיץ.

 

3. בדיקת שמן – כפי שציינו בסעיף הקודם, כאשר בודקים את המים במנוע כדאי לבדוק גם שמן, ושוב – לעשות זאת כאשר המנוע קר! במיוחד לפני נסיעות ארוכות יש לוודא שיש מספיק מים ושמן. במידה ואין יש למלא את השמן, אך להיות עם האצבע על הדופק – כדאי לזהות מדוע ירד מפלס השמן ולבדוק את חום המנוע לעיתים תכופות יותר במהלך הנסיעה. במידה ורף השמן ממשיך לרדת, קחו את הרכב למוסך טויוטה מורשה.

 

4. מזגן – האם המזגן שלכם עובד כמו שצריך? האם יש בו מספיק גז? האם כל חיבורי החשמל תקינים? בתחילת הקיץ כדאי להפעיל את המזגן בכל העוצמות השונות לאורך זמן מה ולבחון מקרוב האם יוצא אוויר קר, האם זרם האוויר הקר הוא יציב או שמה המזגן מפסיק ומתחיל לפעול שוב ושוב.

 

5. שמירה על ראות טובה – בקיץ הראות מבעד לשמשה הקדמית עלולה להיות גרועה חלק מהזמן, הרבה אודות לאובך המאפיין ימים לא מעטים בקיץ הישראלי, כולל סופות חול של ממש לעיתים. לפני יציאה לנסיעה ארוכה בדקו כי המים של המגבים מלאים עד הסוף, וכי המגבים עובדים כמו שצריך. במידה והשמשה אינה נקייה לחלוטין והמגבים אינם עושים את העבודה, כדאי להחליף אותם מבעוד מועד. בניגוד לדעה הרווחת, גם בקיץ תקינות המגבים חשובה מאין כמוה, ולא רק בחורף.

 

6. שמירה על ערנות – אתגר משמעותי נוסף בנסיעות בקיץ הוא שמירה על ערנות. כאשר כל היום מסתובבים בחום של יולי – אוגוסט ניתן בקלות לפתח תשישות או עייפות כבדה גם באמצע היום. לכן, במהלך נסיעות יש לעצור ולהתרענן לעיתים תכופות יותר, ולהשתמש בכל טריק אפשרי על מנת לשמור על ערנות. הדבר הכי חשוב הוא לא להיות שאננים – גם לכם זה עלול לקרות! הדגמים החדשים של טויוטה מצוידים במערכות בטיחות אשר מסייעות משמעותית לנהג גם במקרים אלו – הן בטויוטה קורולה החדשה והן באינספור דגמים חדשים המצוידים במערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה ניתן למצוא פיצ'רים דוגמת מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה – הסימן הראשון של נהג אשר מנמנם על ההגה. גם מערכת המולטימדיה החדשה שמצאו בדגמי טויוטה מהשנים האחרונות תסייע לכם להישאר ערניים בכל נסיעה... בנוסף, חשוב לשתות המון גם במהלך השהייה ברכב, ולהישאר רעננים וערניים כל הזמן.

במידה ואין לכם מערכות בטיחות מתקדמות שכאלו ברכב, או מערכת מדיה טובה מספיק, אולי הגיע הזמן לשדרג לטויוטה חדשה...

 

7. להעסיק את הילדים – בקיץ נוסעים לא מעט לחופשות משפחתיות, ואחד האתגרים הגדולים ביותר בחופשות אלו הוא להעסיק את הילדים במשך כמה שעות טובות של נסיעה לאילת או לצפון, למשל. גם כאן לדגמים החדשים של טויוטה יש הרבה מה להציע – כמובן שמערכת המולטימדיה המתקדמת ביותר בעולם הרכב תספק לא מעט תעסוקה לילדים במהלך הנסיעה, אך כך גם מערכות הרכב ואפילו מערכת הניווט המתקדמת. השתמשו בעובדה כי אתם נוהגים בטויוטה משוכללת ומרשימה על מנת לעניין ולסקרן את הילדים, ולהפוך אותם לחלק פעיל ואינטגראלי מהנסיעה כולה

 

לסיכום, על ידי הקפדה על מספר נקודות מפתח מרכזיות, ניתן להבטיח נסיעות קיץ בטוחות ואפילו מהנות, לכם ולכל המשפחה גם יחד. בצעו את הבדיקות הללו בזמן ותוכלו ליהנות מקיץ שקט של נהיגה בטוחה.

 

היכנסו עכשיו למתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה בחיפה , ותוכלו להינות ממגוון ההטבות השמורות ללקוחות הסוכנות . 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות