טויוטה היברידית

שינוי פני התחבורה במדינה - 75,000 טויוטה היברידיות בישראל

חברת טויוטה שמה לה למטרה לשנות את פני העולם במספר דרכים מרכזיות ומהותיות ביותר. זה לא חדש – מזה עשרות שנים משקיעה טויוטה מיליארדים רבים של דולרים במחקר ופיתוח אשר מטרתו העיקרית והמוצהרת היא שינוי פני עולם התחבורה, ספציפית אל עבר עולם תחבורה נקי וידידותי יותר לסביבה ולמערכת האקולוגית. אחד מאבני הדרך שבתהליך זה אותו שמה לה טויוטה כמטרה עליונה, היה פיתוח ההנעה ההיברידית. בעוד פיתוח זה שינה את פני התחבורה בעולם כולו, בישראל הוא זכה דווקא להתחלה מעט מקרטעת. אך גם זה השתנה במהירות והפך ללהיט של ממש בקרב קהל צרכני הרכב הישראליים. לאחרונה, מכרה טויוטה של ההיברידית ה 75,000 (!!!) במספר בישראל. כך, משנה טויוטה במהירות והתמדה גם את עולם הרכב המקומי שלנו, כאן בישראל.

 

חיסכון של קרוב ל 400 אלף טון C02 – השפעתן של עשרות אלפי היברידיות בישראל

את ההשפעה החיובית על הסביבה של המכירות הענפות של דגמים היברידיים שונים של טויוטה בישראל ניתן לכמת באופן הממחיש עד כמה בדיוק תהליך זה הוא חשוב ומשמעותי, בתקווה בדרך לעולם תחבורה נקי לחלוטין מפליטה של גזים מזהמים, כבר בעשרות השנים הקרובות.

שבעים וחמישה אלף הרכבים ההיברידיים שמכרה טויוטה מאז שנת 2004 (אז נמכרה ההיברידית הראשונה בישראל) ועד היום אפשרו חיסכון של כמעט ארבע מאות אלף טון פחמן דו חמצני (CO2) – אחד מגזי החממה המזהמים והבעייתיים ביותר – אשר לא נפלטו לאטמוספרה כאן בסביבתנו, והיו נפלטים במידה וכל הרכבים הללו היו רכבים בעלי הנעה רגילה. ההנעה ההיברידית, כאמור, מתאפיינת במנוע כפול – מנוע בעירה פנימית "רגיל" (מה שרובנו מכירים כ"מנוע בנזין") ולצידו מנוע חשמלי אשר נטען בזמן שהרכב מונע באמצעות מנוע הבנזין. המנוע החשמלי מניע את הרכב בעיקר במהירויות נמוכות (מה שמהווה חלק גדול מזמן הנהיגה במיוחד במרחבים עירוניים ובפקקי תנועה), ובזמן זה לא פולט הרכב גזים מזהמים בכלל. החיסכון המצטבר בפליטת גזים מזהמים הוא עצום ומשמעותי, וגם אם איננו מתמצאים במיוחד בענייני סביבה נהיה חייבים להודות כי המספר העצום של טונות של גזים מזהמים אשר לא נפלטו לאוויר הישראלי בחמש עשרה השנים האחרונות מהווה עובדה חיובית ומעודדת.

השפעתן של עשרות אלפי הרכבים ההיברידיים של טויוטה אשר נמכרו בארץ בשנים האחרונות היא כאמור רק צעד מעודד ראשון בדרך לטרנספורמציה כללית וכוללת של עולם התחבורה הישראלי והעולמי כאחד, המהווה תהליך משמעותי ונחוץ ביותר בעולם אשר הולך ומתחמם משנה לשנה.

 

התחלה מקרטעת אך המשך מוצלח ביותר – הנהג הישראלי ורכבים היברידיים

בעוד המכונית ההיברידית הראשונה, הלוא היא טויוטה פראיוס, נמכרה כבר בשנת 1997, לישראל הגיעו הרכבים ההיברידיים "רק" בשנת 2004. תחילת הסיפור הייתה מקרטעת במובן מסוים, כאשר בשנה הראשונה נמכר רק מספר מצומצם של רכבים היברידיים, כמה רכבים בודדים ממש. הן ההיכרות עם ההנעה ההיברידית והן המודעות הסביבתית לא היו אז מה שהן היום, וייתכן כי הנהג הישראלי הממוצע נהג בחשדנות מסוימת ומובנת כלפי הפיתוח החדש שהגיע מיפן.

אך מצב זה השתנה לחלוטין, ובתוך שנים ספורות התפתח סיפור אהבה של ממש בין הנהגים הישראליים לבין הרכבים ההיברידיים – יחד עם העלייה במודעות בעולם כולו וההכרה בכך שטכנולוגיית הנעה זו היא אכן מוצלחת ורצויה, החלו להימכר בהמוניהם רכבים היברידיים גם בישראל. החיסכון המשמעותי בתצרוכת הדלק היווה כמובן זרז משמעותי כאשר נהגים ישראלים רבים הבינו כי הם יכולים לחסוך לא מעט בהוצאות הדלק השוטפות שלהם כאשר יעברו לנהוג על רכב היברידי. גורם מזרז נוסף היה הריבוי המהיר באפשרויות ההיברידיות אשר עמדו בפני הלקוחות – דגמים היברידיים רבים ונוספים החלו לצאת לשוק מדי שנה, ואפילו חברות נוספות נהרו לתחום אשר בהתחלתו אויש על ידי טויוטה בלבד. כיום, ניתן למצוא עשרות דגמים היברידיים שונים בכבישי ישראל, של כמה וכמה יצרניות. עם זאת, טויוטה נשארה כמובן המובילה המקומית והעולמית בתחום זה, כמו בעולם הרכב כולו. הדגם ה 75,000 שמכרה טויוטה לאחרונה בארץ היה בכלל טויוטה C-HR – רכב קרוסאובר ("ג'יפון") המשמש לנהיגה על הכביש ובשטח גם יחד. רק לפני חמש עשרה שנים, עם הגעתן של המכוניות ההיברידיות לישראל, מי יכול היה בכלל לדמיין לנהוג על רכב שטח היברידי, או רכב קרוסאובר המתאפיין בהנעה כפולה זו?...

 

מה זה מעיד על העתיד לבוא? 

ומה כל זה מאותת לנו בכל הנוגע לעתיד לבוא על כבישי ישראל בחמש עשרה (או יותר) השנים הבאות? ובכן, כבר בטוח להניח כי השינויים הרצויים שמנהיגה טויוטה בעולם הרכב כולו יחלחלו במהרה גם לעולם הרכב הישראלי. בטויוטה שוקדים כיום על פיתוחים מתקדמים רבים ושונים, החל מרכבים בעלי הנעת מימן ועד למכוניות אוטונומיות לחלוטין. ניתן לצפות ברמת ביטחון גבוהה יחסית גם פיתוחים אלו יחדרו לשוק הרכב הישראלי במהרה ברגע שייצאו לשוק, סביר להניח שמהר הרבה יותר מאשר הכניסה של הרכבים ההיברידיים לשוק המקומי.

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

לצפיה בכל דגמי טויוטה לחצו כאן




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות