ביטוח טויוטה

האם אתה בטוח שאתה מבוטח?

אחת ההוצאות הקבועות והמידיות אותן יש לקחת בחשבון כאשר קונים רכב חדש או משומש, היא ביטוח לרכב. הדבר נכון עבור כל בעלי הרכב באשר הם ועבור כל סוגי הרכבים, החל מטויוטה חדשה ועד לרכב משומש בן עשרים שנים. כפי שרובנו וודאי יודעים, קיימים מספר סוגים שונים של ביטוחים לרכב, חלקם בגדר חובה על פי חוקי המדינה וחלקם אופציונאליים ורכישתם נשארת לשיקול דעתו של בעל הרכב.

בואו נעשה סדר בנושא של ביטוח לרכב – אילו סוגי ביטוחים קיימים, אילו מהם הם בגדר חובה ואילו בכלל רלבנטיים או לא רלבנטיים מבחינתנו ומהי המשמעות של כל אחד מסוגי הביטוחים לרכב –

 

ביטוח חובה – כל רכב שעולה על הכביש בישראל מחויב בביטוח חובה בסיסי, ללא תלות בסוג הרכב או בבעליו – בין אם רכשנו רכב חדש שנת 2018 מסוכנות טויוטה חיפה או שאנחנו נוהגים על טויוטה משנת 1988, בשני המקרים אנו מחויבים על פי חוק ברכישת ביטוח חובה בדיוק באותה מידה. מי שאינו ממלא אחר חובה זו עלול לקבל קנס גבוה ואף מספר חודשי מאסר בפועל! ההיגיון מאחורי ביטוח חובה הוא כי הוא בא לכסות על כלל העלויות של טיפול בפגיעות גוף אשר עלולות לקרות בתאונה בה מעורב הרכב – הן של הנהג ונוסעי הרכב והן של נוסעי רכבים אחרים המעורבים בתאונה, הולכי רגל וכו'. עלויות טיפול רפואי עלולות להגיע בבת אחת לאלפים רבים של שקלים ומעלה, וללא ביטוח בסיסי חלק גדול מהאנשים לא יכולים היו לעמוד בתשלומים או שהיו משתעבדים לחוב גדול אותו לוקח שנים להחזיר. כלומר – ביטוח החובה בא בסופו של דבר לספק רשת ביטחון בסיסית עבור מקרים של פגיעות גוף וצורך בטיפולים רפואיים.

חשוב לדעת כי הכיסוי המוענק על ידי ביטוח החובה הוא אחיד, וההבדלים בכיסויים קיימים רק בפוליסות מקיפות יותר, דוגמת ביטוח מקיף. לכן, אל תאמינו כאשר מנסים למכור לכם פוליסת ביטוח חובה יקרה יותר בטענה שהיא גם תעניק לכם כיסוי מקיף יותר.

את ביטוח החובה יש להסדיר מיד עם רכישת הרכב או כאשר מבצעים את העברת הבעלות על שמכם (במקרה של קניית רכב משומש). חשוב שלא לעלות על הכביש לפני שיש לכם ביד את תעודת הביטוח, שכן מדובר כאמור בעבירה על החוק, ובמידה ותעשו תאונה במצב זה תיכנסו לצרות צרורות...

עליכם להחזיק את תעודת הביטוח, או לפחות העתק שלה, ברכב בכל זמן. במידה ואינכם בטוחים כדאי לבדוק גם עכשיו שיש לכם ברכב תעודת ביטוח חובה, וכמובן לוודא כי הביטוח בתוקף.

 

ביטוח צד ג' – מדובר בביטוח אשר מכסה את הנזקים שאתם עלולים לגרום לרכב אחר בעת תאונה המתרחשת באשמתכם. במקרה זה, תגלו כי כל פגיעה קטנה בפח עלולה לעלות לכם אלפי שקלים, ואילו פגיעות מעט יותר רציניות יכניסו אתכם לבור כלכלי ולחוב של עשרות אלפי שקלים. לכן בוחרים אנשים רבים לרכוש ביטוח זה, גם אם הרכב שהם מחזיקים הוא ישן וזול יחסית. הסיכוי להיכנס לחוב גבוה עקב פגיעה ברכב של מישהו אחר רלבנטית עבור כולנו באותה מידה.

 

ביטוח מקיף – עבור מי שמעוניין לבטח את הרכב שלו מפני תרחישים אפשריים שונים ורבים בהם הרכב עלול להיפגע, קיימת פוליסה של ביטוח מקיף אשר כשמה כן היא – מדובר בביטוח המקיף שלל תרחישים אפשריים שונים, החל מגניבה של הרכב ועד לנזק כתוצאה משריפה, מנזקי טבע או משלל גורמים אפשריים נוספים.

בשונה מביטוח החובה, במקרה של ביטוח מקיף קיימות פוליסות שונות ומחירים שונים, ובהתאם גם היקף הכיסוי משתנה. כאן קיים מקום לעשות סקר שוק מקיף יותר ולא מזיק גם לנסות ולהתמקח.

על פי רוב, רוכשים ביטוח מקיף בעלי רכבים חדשים יחסית אשר מצבם טוב. קל להבין מדוע לבעליה של טויוטה 2018 חדשה ישנה סיבה טובה יותר להשקיע בביטוח מקיף אשר יעניק להם ראש שקט מפני כל תרחיש בו הרכב נפגע, אך עבור מי שמחזיק בטויוטה ישנה, או בכל רכב ישן אשר כבר לא שווה יותר מדי, קיים פחות תמריץ להוציא מדי שנה כמה אלפי שקלים על הרחבה של ביטוח החובה לביטוח מקיף.

 

מהי הפרמיה וכיצד היא משתנה?

מילת מפתח אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב במסגרת הנושא של ביטוח לרכב היא – "פרמיה". הפרמיה היא למעשה דמי הביטוח אותם משלם המבוטח לחברת הביטוח בעבור הפוליסה שרכש. כפי שציינו, במקרה של ביטוח חובה הפרמיה היא פחות או יותר אחידה בין הרכבים והנהגים השונים. אך במקרה של ביטוח מקיף או ביטוחים נוספים לרכב הפרמיה עשויה להשתנות באופן ניכר בין נהגים שונים. לדוגמה, במקרה והפעלתם את הביטוח עקב תאונה שעשיתם, הפרמיה שתשלמו בשנה הבאה עשויה לעלות, ובמידה והפעלתם את הביטוח מספר פעמים העלייה בפרמיה תהיה גבוהה אף יותר. לכן, לא תמיד שווה להפעיל את הביטוח, ויש להתחשב בעלייה הצפויה בפרמיה כאשר אתם שוקלים אם להפעיל את הביטוח או לא.

 

לסיכום, עבור כל נהג ובעל רכב חשוב מאוד להיות סגור על הנקודות הרלבנטיות בנוגע לביטוח לרכב – מהם משמעותם של ביטוח חובה וביטוח מקיף, איזה סוג ביטוח יש לנו, באיזה סוג ביטוח אנו מחויבים להחזיק על פי חוק ומהן ההשלכות של הפעלת הביטוח עבור סוגים שונים של תאונות.

 

והכי כדאי להיות מנוי של מתם מוטורס "טוטאל קאבר"

לא משנה איפה אתם מבוטחים – במנוי טוטאל קאבר אתם זכאים לביטול השתתפות עצמית של עד 2000 ₪ בתיקון הנזק במתם מוטורס בע"מ לפי תנאי התקנון

https://www.toyota-mtm.co.il/about/costumers-club

זהו מנוי משלים לכל הביטוחים המקיפים – ובמחיר מיוחד ל מחדשים של 180 ₪ והטבות נוספות רבות לחברי המועדון.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות