טויוטה היברידית

יתרונות השימוש ברכבים היברידיים עבור עסקים

 

במסגרת ניהולו של עסק קטן, בינוני או גדול, יש לקחת בחשבון כל פרמטר וכל הוצאה של העסק, לבחון בקפידה האם אותה הוצאה נעשית בקפידה ובאופן מושכל, האם וכיצד ניתן לייעל ולשפר את הפעולות הפיננסיות בהן נוקט העסק וכד'. אחד התחומים בהם באות לכדי ביטוי הוצאותיו השנתיות של העסק באופן מובהק, הוא הרכבים שהוא מעניק לעובדיו, כפי שעושות חברות קטנות כגדולות בישראל (ובעולם כולו). מבחינות רבות, עבודה עם רכבים היברידיים יכולה לפתור בעיות רבות ומשמעותיות ולהעניק לעסק העובד עם רכבים אלו מספר יתרונות חשובים ורווחיים ביותר. להלן נציג את תחום הרכבים ההיברידיים כיום מנקודת מבט הקשורה ישירות לשיקוליהם של בתי עסק בנוגע לצי הרכבים עימו הם עובדים, כמו גם כמה מהיתרונות הגדולים והחשובים ביותר שיש לרכבים היברידיים להציע לבתי עסק וארגונים באשר הם – 

 

מגוון הדגמים ההיברידיים מהווה קרקע פורייה עבור צי רכבים סטנדרטי

נתחיל, כאמור, במבט רחב על תחום הרכבים ההיברידיים כיום, לא הרבה יותר מעשרים שנים שלאחר השקתה של טויוטה פראיוס – הרכב ההיברידי הראשון אשר יוצר ונמכר באופן המוני. כיום, עולם ההנעה ההיברידית שונה לבלי היכר ומפותח יותר לאין שיעור בהשוואה למצבו לפני עשרים שנים. לא רק שחברת טויוטה עצמה פיתחה דגמים חדשים רבים, הפכה רכבי דגל מובילים ופופולאריים של החברה להיברידיים (דוגמת טויוטה קורולה החדשה) והשיקה גם רכבי שטח ורכבי קרוסאובר היברידיים, אלא שגם יצרניות רכב מובילות נוספות בעולם הצטרפו לחגיגה – כיום ניתן למצוא עשרות רבות של דגמים שונים של רכבים היברידיים מבית היוצר של מספר חברות רכב מובילות, ובראשן עדיין עומדת כמובן טויוטה אשר מפתחת את ההנעה ההיברידית אל עבר השלבים הבאים שלה, הן מבחינת ייעול הולך ומתמשך של המערכות הקיימות כיום והן מבחינת פיתוח טכנולוגיות נוספות המשתלבות עם הטכנולוגיה ההיברידית ומספקות יתרונות מהותיים מבחינות סביבתיות וכלכליות.

כך, מהווה מגוון הדגמים השונים הקיימים כיום בשוק קרקע פורייה ביותר עבור צי רכבי חברה – ניתן לבחור (או להשאיר בידי העובדים את הבחירה) בין רכב משפחתי היברידי לבין רכב קטן וקומפקטי (מה שנקרא "רכב עירוני"), בין רכבי קרוסאובר (ג'יפון) מסוגים שונים וכו', וכך להתאים לעובדים שונים בעסק רכבים מעט שונים המתאימים יותר לצרכיהם, מה שייעל את פעילותו של צי רכבים זה ויוזיל עלויות לעובדים ולעסק עצמו גם יחד.

טויוטה עצמה מציעה לעסקים לבנות צי כלי רכב מגוון המתייחס לצרכים השונים והמגוונים של העסק ושל עובדיו, צי המבוסס כל כולו על רכבים היברידיים המתאפיינים ביתרונות מהותיים אותם נסקור להלן.

 

לצפייה בפרטים נוספים אודות טויוטה היברידית גילשו לכאן

 

 יעילות כלכלית לכל דבר ועניין – צי רכבים היברידי יעיל וזול יותר לתפעול

יתרון מהותי ומתבקש ביותר של מעבר החברה/עסק לצי רכבים המבוסס על הנעה היברידית, הוא כמובן יתרון כלכלי לכל דבר ועניין. איך שלא מסובבים את זה, רכב היברידי הוא זול יותר לתפעול לאורך זמן מאשר רכב מקביל (מבחינת הגודל, הספק המנוע וכו') אשר מצויד במנוע בנזין בלבד. זה נובע כמובן בראש ובראשונה מתצרוכת הדלק היעילה לאין שיעור של רכבים היברידיים, לעומת רכבים "רגילים". כאשר מדובר ב"רכב חברה" (מושג שגור בישראל המסמל את הסטטוס של עובדים הזוכים לקבל רכב אישי צמוד מטעם מקום עבודתם), תצרוכת הדלק מיד הופכת לנושא מתבקש ביותר – מרבית האנשים נוטים לנהוג על רכב החברה שברשותם ללא הבחנה, בעיקר מפני שמדובר ברכב אשר עלות החזקתו, ובמיוחד עלות הדלק שהוא צורך, אינן מוטלות עליהם עצמם (אלא על מקום העבודה). כל מי שחי בישראל מכיר את המושג "רכב חברה" ובדיוק מהי משמעותו העקיפה – כי העובד המחזיק רכב זה (יחד עם משפחתו) ייהנו ממנו במגוון הזדמנויות, ייסעו לטייל בשבת או ירדו לאילת בסוף השבוע, ובעיקר ירגישו חופשיים לנסוע כאוות נפשם מכיוון שהוצאות הנסיעה אינן מוטלות עליהם. 

בנקודה זו חשוב להבהיר כי לא מדובר כאן בביקורת או בדרך התנהגות פסולה – מרבית בתי העסק מעודדים את עובדיהם ליהנות מהרכב בזמנם הפנוי ולהשתמש בו גם לצורך נסיעות משפחתיות, חופשות וכו', שכן רכב מטעם מקום העבודה נחשב כיום לחלק מתנאי העבודה האטרקטיביים שמציעות חברות אלו לעובדיהם. השימוש המוגבר ברכב (גם שלא לצרכי עבודה) מוסכם על העובד והמעסיק גם יחד.

לכן, חשוב מבחינתו של המעסיק, מבחינת העסק עצמו, לדאוג שעלויות התפעול של הרכב, ובעיקר עלויות הדלק (הנחשבות להוצאה השוטפת והמשמעותית ביותר בתחזוקה הסדירה של הרכב), יהיו נמוכות ככל הניתן. עכשיו כבר ברור מדוע לרכבים היברידיים יתרון מהותי בהקשר זה – מדובר ברכבים אשר תצרוכת הדלק שלהם יעילה פי כמה וכמה מזו של רכבים "רגילים" מאותה קטגוריה. כאשר מיישמים את ההפרש הזה לצרכיה של חברה מסוימת ומכפילים במספר הרכבים ובכמות בה משתמשים כלל העובדים ברכבי החברה במסגרת העבודה ומחוץ לה גם יחד, מקבלים כי מדובר בחיסכון כלכלי עצום, גם עבור עסקים קטנים יחסית (שלא לדבר על עסקים בינוניים וחברות ענק...).

 

צי רכבים היברידיים – גם יתרון תדמיתי מובהק

מלבד ליתרונות המובהקים הנוגעים לעלויות התפעול של צי רכב המתבסס על רכבים היברידיים, קיימים גם יתרונות תדמיתיים/שיווקיים משמעותיים, אשר שוויים הכלכלי קשה יותר לכימות ומדידה מדויקת, אך כיום ברור כי מדובר ביתרונות מהותיים בעלי השפעה של ממש על העסק, כזו הבאה לכדי ביטוי במגוון דרכים שונות.

כידוע לכולנו, נושא הסביבה בכלל ופליטת גזים מזהמים המשפיעים על ההתחממות הגלובאלית בפרט, הם נושאים אשר עלו בשנים האחרונות למקום גבוה יחסית מבחינת המודעות הציבורית והחשיבות שמעניקה לכך דעת הקהל, לפחות במדינות מערביות. ההבנה כי פעילות האדם כפי שהיא באה לכדי ביטוי בין השאר בעולם התחבורה משפיעה בצורה ישירה ומובהקת על מצב האקלים בעולם ועל מצבה של המערכת האקולוגית בכלל, חלחלה בשנים האחרונות אל דעת הקהל הציבורית בחלקים נרחבים מן העולם, וכיום כמעט כל עסק או חברה המכבדים את עצמם ומעוניינים להציג עצמם כלפי העולם בתור "שחקנים קבוצתיים" המוכנים לתרום למאמץ לשימור הסביבה והעולם כפי שאנו מכירים אותו, חייבים להתייחס לסוגיה זו. אינספור תקנים "ירוקים" למיניהם פותחו ומופעלים במגוון תחומים שונים ובאתר האינטרנט של כל בית עסק או חברה גדולה ניתן למצוא לפחות כמה התייחסויות לנושא הסביבתי ולאופן בו אותו ארגון עושה מאמצים על מנת לתרום בהקשר זה. 

גם כאן החיבור לרכבים היברידיים כבר הופך לברור ומתבקש מאליו – ההנעה ההיברידית מוצגת מזה כמה עשורים כאחד הסמלים המובהקים של ההשקעה האנושית והתאגידים בפיתוח טכנולוגיות ודרכים שונות אשר יסייעו לנו להלחם בשינויי האקלים הבלתי רצויים, בהתחממות הגלובאלית ובזיהום המתמשך של הסביבה בה כולנו חיים. כאשר פיתחה את ההנעה ההיברידית פעלה טויוטה באופן מפורש ומובהק מתוך ראייה סביבתית, כזו השמה לה למטרה ליצור טרנספורמציה בקנה מידה רחב בעולם התחבורה, כזו אשר בתוך מספר עשורים תאפשר לעולם לצמצם באופן משמעותי את כמות פליטת הגזים המזהמים הנגרמים עקב פעילות אדם. לכן, בית עסק אשר עובר כיום לעבוד עם צי רכבים היברידי משיג בכך יתרון תדמיתי ושיווקי של ממש, בכך שהוא מציג לעולם את עצמו כארגון המתחייב לשמירה על איכות הסביבה, ארגון אשר מוכן להשקיע על מנת להביא את חזית הטכנולוגיה לפתחו ולצייד בה את עובדיו.

בעוד יתרון זה עשוי להיראות משני ביחס ליתרון הראשון שציינו (היתרון הכלכלי המתקבל כתוצאה ממעבר לצי רכבים היברידי וחסכוני בתצרוכת הדלק), בפועל מדובר ביתרון לא פחות חשוב, אשר משמעויותיו הכלכליות עשויות להתגלות כגדולות אף יותר. יש לזכור כי במובנים רבים רכבי חברה משמשים גם כסוכנים שיווקיים של אותה חברה – כאשר העובדים שלנו מסתובבים כל היום ברחבי העיר והמדינה עם רכבי החברה (עליהם בדרך כלל ניתן למצוא את הלוגו של החברה) הם למעשה מפיצים את השם והמותג של החברה, בדיוק באותו אופן בו פרסומות מסוגים שונים עושות. לכן, כאשר הרכבים המייצגים את בית העסק שלנו בכל רחבי העיר הם רכבים היברידיים מתקדמים, על כל המשתמע מכך, התועלת התדמיתית והשיווקית המתקבלת כתוצאה מכך היא עצומה. המסר המועבר כאן אינו רק זה של אכפתיות מצד העסק ועובדיו כלפי הסביבה, אלא גם זו של יעילות וקדמה טכנולוגית- עסק אשר עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר מוכחות בתור יעילות ורצויות מבחינה חברתית וסביבתית מצטייר מיד כעסק מתוחכם ומתקדם, כארגון הפועל ברמה גבוהה ממספר בחינות, ולכן כארגון עימו כדאי לנו לעבוד...

 

אחריות ארוכת טווח

יתרון נוסף שמציע כיום חברת טויוטה עבור בתי עסק המעוניינים להצטייד בצי רכבים היברידיים של דגמי החברה, הוא אחריות מורחבת וארוכת טווח. זוהי נקודה משמעותית מבחינתם של בתי עסק וחברות, אשר רוכשים לרוב עשרות רכבים (או לא מאות...),וזקוקים לאחריות מקיפה וארוכת טווח כמה שיותר על מנת להבטיח עלויות תחזוקה ובלאי נמוכות ככל הניתן במהלך השנים הבאות.

טויוטה מציעה אחריות מלאה של חמש שנים (או עד מאה אלף קילומטרים) עבור רכבים היברידיים חדשים, והטבות נוספות דוגמת אחריות וטיפול בסוללה של הרכב לאחר שזה עבר "בדיקה בריאותית היברידית שנתית" הבאה לוודא כי המערכות של הרכב תקינות ופועלות כהלכה. כאמור, אחריות ארוכת טווח על צי רכבי החברה לא רק מאפשרת התנהלות יעילה והוצאות מינימאליות על תחזוקה ותיקונים לרכבי החברה במהלך השנים הראשונות שלאחר רכישתם, אלא גם מספקת שקט נפשי והתנהלות יומיומית חלקה ונקייה מתקלות עבור העובדים הנוהגים על רכבים אלו.

 

וכמובן – היתרון הסביבתי

עד כה הזכרנו בעיקר יתרונות בסיסיים ומהותיים עבור העסק עצמו, ובפרט יתרונות כלכליים במובן זה או אחר. אך נשאר עדיין היתרון הגדול מכולם, זה שבאמת חשוב יותר מהכל עבור כולנו, וספציפית עבור הילדים והנכדים שלנו. הכוונה היא כמובן ליתרון הסביבתי – רכבים היברידיים פותחו מלכתחילה על מנת לאפשר להוריד את כמות הגזים המזהמים הנפלטים לאוויר העולם, אלו הגורמים בין היתר לתופעות כמו ההתחממות הגלובאלית ומסכנים באופן ממשי את העולם בו יחיו הנכדים שלנו בעוד כמה עשורים בלבד. חברה אשר עוברת לעבוד עם ציר רכבים היברידיים עבור עובדיה תורמת בכך באופן ישיר ביותר לסביבה בה כולנו חיים, וזהו יתרון שלא יסולא בפז, חשוב לא פחות מיתרונות כלכליים או שיווקיים למיניהם.

כמובן שיתרון סביבתי זה הוא שמביא בעקיפין ליתרונות האחרים, דוגמת היתרון התדמיתי שצוין כאן למעלה. אך הנקודה החשובה היא כי יתרון זה עומד בפני עצמו, וחשוב יותר מכל יתרון אחר. עסק הפועל תוך התחשבות ואחריות גם כלפי הדורות הבאים שצפויים לחיות בעולם הזה הוא עסק אשר בעליו ומנהליו יכולים וזכאים לישון בשקט בלילה...

 

לצפייה בכל דגמי טויוטה כנסו לכאן

https://www.toyota-mtm.co.il/newToyota.php

 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות