טויוטה היברידית

השפעת חוק מיסוי ירוק על מחירי טויוטה היברידית

בהתאם למודלים כלכליים מקובלים , החל מ2.8.09 חל במדינת ישראל חוק מיסוי ירוק בהטלת מיסים על רכישת רכבים חדשים. לאחר מס' שנים בו מס הקניה ירד באופן ליניארי מ94% מס החל על כל הרכבים עד 75% מס קניה, חל שינוי במדיניות של משרד האוצר, ויחד עם המשרד לאיכות הסביבה אנו "מתוגמלים" ו "נקנסים" על רכישת רכבים ידידותיים לסביבה ורכבים מזהמים יותר .

שר האוצר פרופ' יובל שטייניץ תיאר את המהלך: "היום אנחנו מבשרי מהפכה. אנו רותמים את הכלכלה לטובת הגנת הסביבה. הסביבה יקרה לנו ובריאות הציבור חשובה לנו, איכות החיים של תושבי ישראל היא יעד שיש לפעול על מנת לשפרו. באמצעות כלים של מערכת המס אנחנו מקווים ליצור שינוי בהתנהגות הסביבתית של הציבור."

אז כיצד משפיע החוק החדש על מחירי הרכבים החדשים של טויוטה ?

 

השפעת המחיר על רכבים היברידיים

 

 

כחלק ממהלך שהתחיל לפני כשנתיים מס הקנייה החל על רכבים היברידיים הינו 30% סך הכול. לכן נהנית טויוטה פריוס מעידוד מקסימאלי במס הקנייה כרכב החסכוני ביותר הקיים במדינת ישראל.

שינוי מס הקנייה לא השפיע על המחיר של טויוטה פריוס, והיא ממשיכה ליהנות ממחיר אטרקטיבי ביחד לתועלת הרבה. מלבד החיסכון האדיר לסביבה, תצרוכת הדלק של טויוטה פריוס היא כ 20 ק"מ לליטר והיא ממשיכה להיות אחת המכוניות הנמכרות ביותר בתג המחיר שלה.

עם זאת עידוד נוסף קיים ברכישת הרכב- הנחה בשווי שימוש של הרכב. בינואר 2010 חל שינוי בחישוב שווי השימוש של הרכב (משמעותי למעסיקים\עובדים המקבלים רכב ממקום העבודה) ושווי השימוש יהיה אחוז קבוע (כ2.5%) משווי הרכב בקנייתו כחדש. טויוטה פריוס יהנה מהנחה קבוע בשווי השימוש בסך 500 ₪, הנחה שהופכת אותו לרכב אטרקטיבי גם למקום העבודה.

 

השפעת המיסוי על יתר הרכבים

 

 

כל הרכבים החדשים הנמכרים במדינת ישראל מחולקים לקבוצות ירוקות לפי דרגת פליטת המזהמים אותו פולט הרכב. 15 קבוצות קיימות החל מרכב חשמלי שלא מזהם כלל (קבוצה 1 ) רכב היברידי (קבוצה 2 ) ועד לקבוצה 15 המשקפת דרגת זיהום גבוהה ביותר.

על רכב חשמלי מלא לא יוטל מס כלל, על רכב היברידי 30% מס קנייה ועד למס קנייה של 92% על רכב בדרגת זיהום 15.

טויוטה יאריס לדוגמא נמצאת בקבוצה 3 והיא הרכב ה"סטנדרטי" בעל דרגת הזיהום הנמוכה ביותר, על כן מחיר הרכב ירד ומחירו בחודש אוגוסט 2009 הינו 99000 ₪ מחיר שבהחלט מעודד את רכישתו.

טויוטה קורולה נמצאת בקבוצת זיהום 7 , דרגת זיהום מתחת לממוצע ולכן מחיר הרכב ירד ב1000 ₪ ומחירו הינו 113980 לרכב בעל גיר אוטומטי ברמת אבזור "sun"  .

עליית מחיר נקבל ברכבים בעלי המנועים הגדולים יותר כגון טויוטה ראב 4 , טויוטה אוונסיס אשר עלו בממוצע ב5000 ₪ , כמו כן המחיר של טויוטה קאמרי עלה בכ15000 ₪.

בעתיד, יוטלו מיסי קנייה על רכישת מוניות של עד 20% מס קנייה לרכב בעל דרגת זיהום גבוהה, כאשר כיום לא מוטלים מיסי קנייה כלל על רכישת מונית.

 

לסיכום

 

 

רפורמת המס הירוק השפיעה על ענף הרכב בארץ בכך שהיא מדרבנת את הלקוחות לקחת עוד משתנה בזמן החלטת קניית הרכב, מעבר לנוחיות, בטיחות, נפח מנוע וכו', משתנה חשוב מעין כמוהו הוא כמות פליטת המזהמים של הרכב ובאיזה דרגת זיהום הוא נמצא.

ההשפעה המיידית תהיה על רכישת רכבים היברידיים כגון טויוטה פריוס החדשה, ורכבים חסכוניים נוספים כגון טויוטה יאריס וטויוטה קורולה . בסופו של חשבון קופת האוצר תתעשר בכ400 מיליון שקל בשנה עקב מיסוי גבוה על רכבים מזהמים ואנו נהנה מעולם נקי טיפה יותר.

 

 




שינוי גודל טקסט שינוי ניגודיות הצהרת נגישות
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות