טויוטה היברידית

מירוץ לה מאן שטויוטה זכתה בו עם רכבים היברידים

בני האדם תמיד חיפשו אתגרים שונים בכל מיני תחומים. אחת הדרכים היצירתיות שנועדו לעודד את האדם להתמודד עם אתגר, להצליח ולהגיע לתוצאות גבוהות יותר ויותר היא מרוצים ותחרויות שונות שנערכו ועדיין נערכות ברחבי העולם. מרוצים אלו אשר גוררים אחריהם אוהדים רבים היא מאז ומתמיד פופולאריים והוקצו למענם משאבים רבים וזאת על מנת לספק את ההצגה הטובה ביותר שניתן.

 

מרוץ של יממה

מרוץ לה מאן הוא אחד המרוצים הידועים ביותר שמתקיימים ברחבי העולם. מדובר על מרוץ שנמשך כ- 24 שעות, והוא כרוך בסיבולת גבוהה מאוד של מכוניות ספורט. האירוע מתקיים אחת לשנה בסביבות חודש יוני בעיר ששמה כשם המרוץ (לה מאן) והיא ממוקמת בצרפת. הרכבים אשר מגיעים למרוץ נחשבים בעלי סיבולת ויעילות גבוהה במיוחד, והעיקרון המרכזי של התחרות הוא מציאת איזון בין אמינות למהירות. מכונית אשר מצליחה לצלוח את  המרוץ ללא תקלות תוך החלפה של צמיגים ועוד רכיבים מתכלים היא מועמדת ראויה לניצחון.

 

מה נבחן במהלך המרוץ

במהלך המרוץ נבחן כוח הסיבולת של הנהגים שבדרך כלל נדרשים לנהיגה רצופה במשך שעתיים. רק לאחר שעתיים יוכלו לעצור למנוחה קלה והצטיידות במזון. כל רכב מתחלק על פני שלושה נהגים וכל אחד בתורו נוהג. הקדמה הביאה אתה את האפשרות להתחרות וגם לנצח בתחרות כזו באמצעות רכבים היברידים.

רכב היברידי נחשב עד לא מזמן לפחות מותאם לביצועים ספורטיביים, שכן במנוע שלו אמנם נחשב לחסכוני אך זה בוודאי שלא הפך אותו לרכב ספורט. דגמי טויוטה החדשים אשר מצוידים במנוע היברידי שינו את התמונה ולאחר זכיה במרוץ לה מאן התברר לכולם שמנוע היברידי הוא הימור בטוח.

 

מתחרים על התואר

כל מרוץ אשר יוצא לדרך ממלא את הנהגים בתקוה שהם יהיו אלו שיחצו את קו הסיום בשאון מנוע.  אך מעבר לתקווה ישנם דברים רבים שצריך לדאוג להם על מנת שהרכב יעמוד בכל הסטנדרטים הנחוצים ויוכל להפתיע את שאר המתמודדים במרוץ. כל מרוץ טומן בחובו תקלות שונות שעלולות להתרחש ורכב שמתחרה צריך להיות בעל מנוע חזק ויעיל וחלקים עמידים שיחזיקו מעמד במשך שעות ארוכות מבלי לקרוס או לאכזב.

גם על הנהג מוטלת אחריות כבדה, והוא בוודאי עובר אימונים רבים על מנת להצליח לעמוד ברמה הנדרשת. במרוץ לה מאן אשר מתמשך על פני 24 שעות רצופות ומתישות הנהגים מתחלקים ביניהם כך שהם יכולים להרשות לעצמם לנוח מידי כמה שעות.

 

מנוע היברידי משובח

כאשר הצרכן הפשוט מתכנן לרכוש רכב חדש יהיו דברים רבים אשר הוא יבדוק עד שהוא יגיע אל הרכב המיועד. ישנם גורמים רבים אשר ישפיעו על החלטתו - החל ממחיר הרכב בשוק וכלה במערכות הרכב השונות שיקבעו את רמת הבטיחות, החיסכון ויעילות המנוע. כל צרכן יבחר בגורמים שהכי חשובים לו ובמקרים רבים יתפשר על הגורמים הפחות חשובים.

מאידך, ישנם דגמים של רכבים אשר אין כל צורך להתפשר ברכישה שלהם. טויוטה מציעה בכל שנה דגמים משופרים שעומדים בגבורה בכל הפרמטרים הנחוצים לנהג. מדובר על רכבים חכמים, מעוצבים שמכילים את כל המערכות המתקדמות ביותר. נסיעה ברכב כזה מפחיתה מאוד את הסיכוי למעורבות בתאונות דרכים למיניהן ומספקת חווית נהיגה בטוחה ונעימה.

 

ניצחו במרוץ

מרוץ לה מאן שהתקיים לאחרונה בצרפת הביא מנצחת חדשה לעולם כאשר רכב הספורט המשופר של טויוטה גמא את כל המרוץ והשאיר מאחוריו מתחרות רבות וותיקות. לאורך המרוץ אשר סבל מתהפוכות רבות הובילו המתחרים זה על זה ולא היה ברור מה הולך לקרות בסופו של דבר. הניצחון של טויוטה היה מפואר ללא ספק והוכיח שאם רוצים משהו אז אפשר להשיג אותו. היות שמדובר על מרוץ מפרך מאוד ההכנות אליו היו רבות וחשובות. רבים מהמתחרים רצו בניצחון בדיוק כמו שאנשי טויוטה רצו בו, ולכן האינטרס המשותף של כולם היה לעשות כל מה שנחוץ על מנת להגיע ראשונים אל קו הגמר.

 

לפי הכללים

כמובן שישנם כללים להשתתפות במרוץ. יש לעצור להחלפת צמיגים בכל פרק זמן, למלא דלק ולבצע דברים שונים שיאפשרו לרכב להמשיך להשתתף במרוץ. גם תאונות לא חסרות וכאשר מדובר על מהירויות של יותר מ-260 קמ"ש בממוצע הדרישה לערנות הינה מובנת ביותר. אמנם ברב המקרים אין פצועים או הרוגים במרוצים כאלו שכן מערכות הבטיחות הן מהמתקדמות בעולם. החל עשרות צמיגים ותשתית שנועדה לבלימה רכבים שסטו מהכביש וכלה במערכות הבלימה של הרכבים עצמם שהן משוכללות ביותר.

 

 

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות