טויוטה לנד קרוזר

הפופולאריות של טויוטה לנד קרוזר והכוכבים הבאים של הקמפיין

חברת טויוטה ידועה בארץ ובעולם כאחת מיצרניות הרכב המובילות ופורצות הדרך, ומוכרת בקרב הציבור הרחב בעיקר בהקשר של רכבים משפחתיים (ולראייה – טויוטה קורולה היא מהמשפחתיות הפופולאריות והנמכרות ביותר בכל הזמנים בעולם כולו וספציפית בישראל), או של פיתוח טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך (דוגמת ההנעה ההיברידית או מחלקת הרובוטיקה המפורסמת של החברה). בעוד מרבית הנהגים והאנשים בכלל מכירים את טויוטה בעיקר בהקשרים אלו, בקרב העוסקים בעולם הרכב מוכרת החברה גם כמובילה ופורצת דרך בתחומים מרכזיים נוספים בעולם זה, ובהקשר שלנו נעסוק כאן בתחום נהיגת השטח, וספציפית באחד הדגמים הפופולאריים ביותר בעולם השטח המגיע מבית טויוטה – הלנד קרוזר המוכר. כפי שנראה מיד, דגם זה של טויוטה זוכה לפופולאריות עצומה בארץ ובעולם גם יחד, מה שצפוי לבוא לכדי ביטוי גם בקמפיין הבא של החברה.

 

מעל ל 24,000 רכבים בעשרים שנים בלבד – טויוטה לנד קרוזר בישראל

לנד קרוזר הוא אחד מדגמי השטח של טויוטה, כאשר במקרה זה מדובר בקטגוריה של רכבי שטח "מאסיביים" (בניגוד לרכבי קרוסאובר המהווים שילוב של רכב שטח עם רכב כביש, ולכן נחשבים לפחות מאסיביים). באנגלית מכונה קטגוריה זו – E-SUV"", וכוללת כמה מדגמי השטח הגדולים והמאסיביים של החברות הגדולות, הנמכרים בהמוניהם במדינות כמו ארצות הברית. וכאן בדיוק ניתן לראות עד כמה פופולאריים דווקא דגמי השטח של טויוטה (בנוסף לרכבים משפחתיים ורכבי קרוסאובר)במדינה כמו ישראל – טויוטה לנד קרוזר הגיע למחוזותינו בשנת 1997, לפני כעשרים שנים בלבד. מאז ועד היום, נמכרו בארץ מעל לעשרים וארבעה אלף דגמים של לנד קרוזר, כאשר רבים מהראשונים שנמכרו עדיין נוסעים בגאווה על כבישי הארץ. נתון זה של כמות המכירות של דגם זה בפרק הזמן הלא ארוך במיוחד שחלף מאז השקתו בארץ מעיד על רמת הפופולאריות של טויוטה בכלל ושל הלנד קרוזר בפרט, מפני שישראל אינה מדינה המתאפיינת בריבוי רכבי שטח מאסיביים כמו ארצות הברית. הדלק כאן יקר יותר, צרכי העבודה ונסיעות השטח של רובם המכריע של האנשים אינם מצדיקים רכישת רכב שטח מאסיבי ושלל נסיבות נוספות הופכות את הקטגוריה הזו למצומצמת יחסית בהיקפה בארץ. לכן, מכירות נרחבות כל כך של דגם השטח המאסיבי של טויוטה (הלנד קרוזר) מעיד על רמת ביטחון גבוהה ביותר של הנהג הישראלי בטויוטה, כמו גם על האהדה הרבה שרוכשים בארץ לדגמיה של חברה זו.

ואכן, בכל נסיעה לאזורי הפריפריה למיניהם (דוגמת מדבר יהודה, הנגב והערבה, הגליל וכו') ניתן לראות תמיד לא מעט לנד קרוזרים בפעולה, וגם בערים הגדולות מחזיקים לא מעט אנשים בדגם זה, הן לצרכי עבודה והן לצרכי פנאי והנאה בסופי השבוע ובחופשים, בנסיעות אל מחוץ למרחב העירוני.

הלקוחות המרוצים הם הכוכבים הבאים של הקמפיין של טויוטה לנד קרוזר

האהדה הרבה שרוכשים לקוחות טויוטה לדגם השטח המאסיבי שלה – טויוטה לנד קרוזר, באה לכדי ביטוי גם בקמפיין הקרוב של החברה אשר רוקם עור וגידים בימים אלו ממש. טויוטה ערכה בחודשים האחרונים תחרות צילומים בקרב לקוחותיה מקטגוריה זו – לקוחות הלנד קרוזר למיניהם. הצילומים המרהיבים השונים מתארים שלל נופים מרהיבים אליהם הגיעו הנהגים באמצעות הלנד קרוזר שברשותם (או שהשכירו, במקרה של טיולים בחו"ל), וכך ניתן למצוא כאן צילומים מרהיבים של נופים עוצרי נשימה, החל ממדבר יהודה ועד ליוון הפסטוראלית.

נהגי הלנד קרוזר המושבעים אשר זכו בתחרות הצילומים המאתגרת יזכו להיות הפרזנטורים והכוכבים של הקמפיין החדש של טויוטה, אשר צפוי לשים את הנהג במרכז ולהציג את האהדה הרבה הקיימת בעולם נהיגת השטח לדגם וותיק ומוכר זה של טויוטה.

כאמור, רכבי השטח המאסיביים והלנד קרוזר בראשם, אינם הצד המוכר או המפורסם ביותר של טויוטה, אשר מרבית הרכבים שמכרה בעשרות השנים בהן היא קיימת שייכים לקטגוריות אחרות דוגמת רכבים משפחתיים. ייתכן והקמפיין הקרוב נועד להנגיש גם את קטגוריית רכבי השטח המאסיביים (E-SUV) לקהל הרחב יותר, מעבר לחקלאים ולחובבי שטח מושבעים. ניסיון השנים האחרונות של טויוטה ושל חברות רכב אחרות מלמד כי אחוז הנהגים המתעניינים גם בנהיגת שטח, בנוסף לנהיגת כביש "סטנדרטית" הוא גבוה ביותר (ולראייה, התפוצצות קטגוריות רכבי הקרוסאובר של העשור או שניים האחרונים במדינות כמו ישראל). ייתכן כי בטויוטה מעוניינים לנסות ולמצות יותר מהפוטנציאל של קטגוריית השטח באמצעות קמפיין אשר שם את הנהג/ת הממוצעים במרכז התמונה, ולא בהכרח את הרכב עצמו...

 

היסטוריה מפוארת של רכב עוצמתי ואמין – קצת על הלנד קרוזר

נסיים בכמה מילים על הדגם בו עסקנו כאן – טויוטה לנד קרוזר. כאמור מדובר ברכב השטח המאסיבי של טויוטה, מבחינות רבות דגם הדגל של רכבי השטח של החברה, הנחשבת ליצרנית הרכב הגדולה והמובילה בעולם.

לטויוטה לנד קרוזר היסטוריה מפוארת וארוכה, הרבה מעבר להיסטוריה של דגם זה בישראל (אשר החלה כאמור רק בשנת 1997). דגם זה הוצג לראשונה כבר בשנת 1951 (!!), כאשר עוד לפני שנת 2000 ייצרה החברה קרוב לארבעה מיליון רכבים של דגם זה. כמובן שמה שאנחנו מכירים כיום כלנד קרוזר אינו נראה כמו הדגמים הראשונים, אשר היו שייכים לדור הראשון של הלנד קרוזר. מאז ועד היום התחלפו כמה וכמה דורות, עד לדור הרביעי של לנד קרוזרים אשר הושק כבר לפני לא מעט שנים. בעשורים האחרונים השיקה טויוטה גם "דור" של דגמי נוחות של הלנד קרוזר, כאשר זה החל לשמש את הציבור הרחב ולא רק את החקלאים ושאר בעלי המקצוע למיניהם אשר השתמשו בדגם זה לצרכי עבודה גרידא.

כיום, ניתן כאמור למצוא דגם זה בקרב לא מעט חובבי שטח מושבעים, אשר אינם משתמשים בלנד קרוזר לצרכי עבודה כלל וכלל.

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות