טויוטה חדשה

ליסינג תפעולי פרטי או הלוואת בלון – מה עדיף ולמי?

רכישת רכב חדש עלולה להיות מעמסה כספית כבדה מאוד עבור רבים מאיתנו. מחיריהן של רכבים חדשים בישראל הם גבוהים ביותר, בין השאר עקב המיסים הגבוהים המוטלים על רכבים בארץ, ואנשים רבים פונים לערוצי מימון שונים על מנת לרכוש רכב חדש או משומש. שניים מערוצי המימון הפופולאריים והנפוצים בהקשר זה הם ליסינג (ובפרט – ליסינג תפעולי), והלוואות רכב למיניהן, וספציפית הלוואות בלון. בקטע הבא נסקור שתיים מאפשרויות אלו, ננסה להבין מהם המאפיינים, היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן ובהשלכה מכך – מה עדיף עבור כל אחת ואחד מאיתנו?

 

ליסינג תפעולי פרטי

שיטת הליסינג הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות המימון ורכישת הרכבים הנפוצות ביותר בישראל. עסקאות ליסינג מציעים מגוון גופים שונים, החל מיבואני הרכב הגדולים ויצרניות הרכב המובילות (דוגמת הליסינג שמציעה חברת טויוטה במקביל לתכניות כמו טויוטה סלקט וכד') ועד לסוכנויות ליסינג ייעודיות המתמחות ספציפית בתחום זה. כך, בין אם אתם מעוניינים ברכב פשוט וצנוע ובין אם בטויוטה היברידית החדשה – בכל מקרה תוכלו למצוא את הגוף שיעניק לכם רכב זה במסגרת עסקת ליסינג.

על מנת להבין האם ליסינג תפעולי פרטי מתאים לנו, נתחיל בלנסות ולהבין מה ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג מימוני – בעוד במקרה של ליסינג מימוני מדובר פשוט בערוץ מימון לכל דבר ועניין. חברת הליסינג מעניקה לנו הלוואה לצורך רכישת הרכב, אותה נחזיר בתנאים ספציפיים ובכפוף ללוח הזמנים עליו יוסכם. במקרה של ליסינג תפעולי, העסקה כוללת הרבה יותר – בנוסף למימון עצמו הלקוח נהנה גם משירותי תפעול (אחזקה שוטפת של הרכב, טיפולים, תיקונים וכו'). בעוד חלק ניכר משוק הליסינג התפעולי מתמקד בחברות ובתי עסק, כיום מוצע שירות ליסינג תפעולי גם עבור אנשים פרטיים.

 

עבור מי מתאים ליסינג תפעולי פרטי? ובכן, במידה ואינכם מעוניינים להתעסק יותר מדי עם התחזוקה השוטפת והתיקונים של הרכב, ליסינג תפעולי פרטי עשוי בהחלט להוות אופציה אטרקטיבית עבורכם. אך חשוב לבדוק ולקחת בחשבון כמה נקודות מרכזיות בטרם סוגרים עסקת ליסינג תפעולי – 

- האם קיימת הגבלת נסיעה (כלומר – מכסה מקסימאלית של קילומטרים אותה מותר לנסוע עם הרכב)? במידה וכן – האם מכסה זו תואמת את הצרכים שלכם והקילומטראז' שאתם צפויים לעשות עם הרכב?

- מה בדיוק כולל הליסינג התפעולי? אילו סוגי תיקונים ואילו טיפולים בדיוק? לא כל עסקאות הליסינג דומות וחשוב לוודא מהם בדיוק התנאים להם אתם מסכימים

- מה בדיוק מפורט בחוזה בנוגע לביטוח (הנכלל לרוב בעסקאות ליסינג באופן זה או אחר), נהגים חדשים (במידה ורלבנטי עבורכם) וכו'

- מהו בדיוק הדגם הספציפי שאתם מקבלים, מהן רמות האבזור וכו'? פעמים רבות מוצעות עסקאות ליסינג תפעולי זולות יחסית מפני שמדובר בדגמים ישנים או בלתי מאובזרים וכו', מה שעשוי להוות יתרון עבור אנשים מסוימים, וחיסרון עבור אחרים 

- מהם התנאים המוצעים בעסקה עבור רכישת הרכב בתום תקופת הליסינג? האם זו בכלל אופציה? אם כן – באילו תנאים?

 

לקבל הלוואה עכשיו ולהחזיר את כולה בתום המועד - הלוואת בלון

אופציה נפוצה נוספת למימון רכב היא הלוואת בלון. גם כאן מדובר באופציה פופולארית ונפוצה, ולכן כזו המוצעת על ידי מספר רב של גופים, וביניהם גם סוכנויות הרכב והיבואנים הגדולים. הלוואת בלון היא הלוואה שאתם מקבלים היום בגובה אחוז זה או אחר משווי עסקת קניית הרכב (מקומות שונים מציעים כיום גם עד מאה אחוזים של מימון), ומחזירים אותה רק בעוד מספר חודשים או שנים. בינתיים, סביר להניח שתחזירו את הריבית בלבד, ולהחזרת הקרן עצמה לא תצטרכו לדאוג מיד.

הלוואת בלון מתאימה במיוחד עבור מי שאינו יכול או מעוניין לממן כיום את רכישת הרכב בו הוא מעוניין, אך יודע כי בעוד מספר חודשים או שנים יוכל לממן זאת (למשל – הוא צפוי לקבל מתנה או תשלום בגין עבודה כלשהי בעתיד הקרוב, הוא צופה כי יצליח לחסוך את סכום הכסף הנדרש במהלך התקופה הנידונה וכו').

להלוואת בלון יתרונות שונים. יתרון עיקרי הוא החופש שהיא מעניקה לך לבחור בדיוק את הרכב הרצוי, בלי להיות תלוי התנאים ובעסקאות הספציפיות המוצעות במסלולי מימון אחרים. אם אתם רוצים טויוטה היברידית חדשה ומאובזרת – תוכלו לרכוש אותה היום, בתנאי כמובן שתוכלו להחזיר את ההלוואה בתום המועד המוסכם. כמובן שחשוב לשקול גם את החסרונות – הלוואת בלון דוחה עבורכם את מועד ההתמודדות הפיננסית עם רכישת הרכב, ועלולה ליצור עבורכם בור כלכלי באותה נקודת זמן עתידית בה תידרשו להחזיר את מלוא ההלוואה בבת אחת. גם התנאים פעמים רבות עשויים להיות לרעתכם, משום שאתם מעוניינים במלוא ההלוואה כיום, אך בלי ההתחייבות להתחיל ולהחזירה מיד. לכן, על מנת למצוא את הלוואות הבלון הבטוחות והמשתלמות יותר כדאי אולי לפנות לסוכנויות הרכב עצמן, המהוות גוף גדול ויציב המעוניין לבסס את יצרנית הרכב אותה הוא מייצג בשוק הישראלי. הלוואת בלון במסגרת של טויוטה סלקט (או שאר תכניות המימון שמציעים יבואנים גדולים אחרים), לדוגמה, עשויה להיות אטרקטיבית ומשתלמת יותר מהלוואת בלון הניתנת על ידי הבנק או גוף מימון חיצוני זה או אחר.

 

למחשבון ליסינג טויוטה כנסו לכאן

 

לתכנית מימון טויוטה כנסו לכאן

 

 

לפניה בנושא רכישת טויוטה חדשה התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות דף צור קשר באתר.

 

 

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות