טויוטה

 

פיתוח עסקי בר קיימא

אינספור מילים נכתבו כאן ובמקומות אחרים בנוגע לכיוונים פורצי הדרך שפתחה ופותחת טויוטה בעולם התחבורה והרכב, דוגמת הפיתוח עליו חתומה החברה של הנעה היברידית וטכנולוגיות נוספות אשר מטרתן היא הצלת הסביבה והמערכת האקולוגית. לא מעט נכתב גם אודות דרכי הניהול הייחודיות המונהגות בטויוטה, המיזמים הצדדיים המרתקים של החברה ועוד. במאמר הבא נתייחס דווקא למה שמכונה – פיתוח עסקי בר קיימא, והאופן בו צורה זו של פיתוח עסקי באה לכדי ביטוי בניהולה השוטף של טויוטה. מהו, אם כן, פיתוח עסקי בר קיימא, וכיצד ניתן לראות בכיוונים אליהם מנהיגה טויוטה את עולם הרכב (כמו גם בתרבותה הניהולית הפנימית) פיתוח עסקי מסוג זה?

 

פיתוח עסקי עם ראייה רחוקה קדימה 

המונח – "פיתוח עסקי בר קיימא" מתייחס לסוג מסוים של פיתוח עסקי (השקעת משאבים בפיתוח התחום בו פועל העסק, פיתוח טכנולוגיות חדשות ובהשלכה מכך פיתוח העסק כולו) אשר לוקח בחשבון את האינטרסים ארוכי הטווח של העובדים, הלקוחות ושאר האנשים המושפעים מפעילותו של בית עסק זה בצורה כזו או אחרת. כמובן שכאשר מדובר בתאגיד ענק דוגמת טויוטה אשר מוכר את מוצריו למיליונים רבים של לקוחות ברחבי העולם, ומוצרים אלו (בעיקר כלי רכב) משפיעים באופן ברור על העולם כולו, פיתוח עסקי בר קיימא הוא כזה המתייחס לאינטרסים המשותפים לכלל האנושות – לא פחות מכך.

סימנים מובהקים לכך שמערך הפיתוח העסקי של טויוטה הוא בר קיימא (כלומר – לוקח בחשבון את האינטרסים של כולנו, ולא רק של בעלי המניות של החברה), ניתן למצוא בצורה ברורה בפעילותה של החברה בכל עשרות השנים האחרונות. עוד בשנות התשעים של המאה הקודמת השקיעה טויוטה משאבים עצומים במחקר והפיתוח של טכנולוגיות חדשות אשר מטרתן המרכזית היא ליצור כלי רכב ידידותיים יותר לסביבה. התוצאה הייתה הולדתה של ההנעה ההיברידית, אשר הולכת ומתפשטת בקצב מסחרר בעולם מאז פותחה בטויוטה (אפילו טויוטה קורולה החדשה, כמו גם אינספור דגמים נוספים של החברה ושל יצרניות רכב מתחרות, מגיעה בגרסה היברידית...). מאז השקיעה טויוטה משאבים רבים נוספים בפיתוח של טכנולוגיות הנעה ירוקות וידידותיות לסביבה, דוגמת הנעת מימן או פיתוח של רכבים אוטונומיים. 

ברור כי המיליארדים הרבים שהזרימו בטויוטה לטובת המחקר והפיתוח של טכנולוגיות ההנעה החדשות הללו נובע הן ממניעים חברתיים – סביבתיים, והן ממניעים עסקיים. הדוגמה של ההנעה ההיברידית ממחישה זאת בצורה טובה – בעשרים השנים שחלפו מאז השקתה של המכונית ההיברידית הראשונה בעולם (טויוטה פריוס) מיצבה עצמה טויוטה כמובילה בולטת בעולם הרכב כולו, כאשר הכנסותיה מרכבים היברידיים הרקיעו שחקים. בכך מודגם בצורה ברורה המאפיין המהותי ביותר של פיתוח עסקי בר קיימא – מדובר בפיתוח אשר מקדם ומפתח את העסק כמובן (אחרת לא נחשב היה "פיתוח עסקי"...), אך עושה זאת תוך כדי קידום האינטרסים החברתיים – סביבתיים של כלל החברה כולה. טויוטה מדגימה באופן מעורר התפעלות מדי שנה כיצד השקעה בפיתוח של טכנולוגיות חדשות וטובות יותר לעולם כולו יכולה להיות לא רק אצילית ומוסרית, אלא גם רווחית ביותר מבחינה עסקית.

 

התקווה הגדולה ביותר של העולם כיום

נקודה אחרונה זו שהעלינו, בנוגע לכדאיות הכלכלית והעסקית של פיתוח עסקי בר קיימא, היא במובנים רבים התקווה הגדולה ביותר של האנושות כולה בימינו. כפי שהעולם בנוי כיום והאופן בו מוסדותיו פועלים, וספציפית המערכת הקפיטליסטית השולטת בעולם כולו ובנויה באופן המתמרץ עסקים לעשות כל שביכולתם (בתוך גבולות החוק כמובן) במטרה להגדיל את רווחיהם, אין דרכים טובות או יעילות במיוחד להתמודד עם אתגרים גלובאליים, דוגמת משבר האקלים החמור בפניו אנחנו ניצבים. באופן מסורתי זה נחשב לתפקידה של המערכת הפוליטית, אך בעולם אשר הולך והופך יותר ויותר מפולג ופופוליסטי בכל הנוגע לזירה הפוליטית, קשה לסמוך על כך שהישועה תגיע משם.

תחת זאת, חברות כמו טויוטה מציעות אלטרנטיבה הן לתוצאות הנפוצות המסורתיות של המערכת הקפיטליסטית והן לחוסר התפקוד של המערכות הפוליטיות בעולם לנוכח האתגרים הגלובאליים המשמעותיים המסתמנים באופק. אלטרנטיבה זו מסוכמת במידה רבה בפיתוח העסקי בר הקיימא המונהג בחברות כמו טויוטה, פיתוח עסקי מהסוג אשר אמור, כאמור, לספק לתאגיד את האפשרות להגדיל את רווחיו ולהמשיך לצמוח, אך בכיוונים אשר גם יתמודדו בהצלחה עם משברים גלובאליים דוגמת המשבר הסביבתי. אם תאגידים וחברות רבות נוספות יפעלו במכוון בדרך בה פועלת טויוטה כבר עשרות שנים, וספציפית אם יותר ויותר מוסדות וארגונים יאמצו במובהק ובמופגן מדיניות של פיתוח עסקי בר קיימא, ייתכן ונספיק לשנות את המגמה של ההתחממות הגלובאלית, למשל, על ידי פיתוח מאסיבי והטמעה בקנה מידה עולמי של טכנולוגיות חדשות וידידותיות יותר לסביבה. טכנולוגיות אלו יחליפו טכנולוגיות ישנות ומזהמות יותר, אלו שהביאו אותנו מלכתחילה למצב בו אנו נמצאים כיום.

אם לסמוך על הדוגמה של פיתוח עסקי בר קיימא כפי שהוא מיושם בטויוטה, כמו גם במספר חברות נוספות, בתי עסק רבים (שלא לדבר על ארגונים ומוסדות ממשלתיים) צריכים ויכולים לאמץ סוג זה של פיתוח עסקי. לא רק שהוא מאפשר לחברה להתפתח, לצמוח ולהגדיל את הרווח, הוא גם מאפשר לנו לשמור על העולם עבור הדורות הבאים!

 

מתעניינים בטויוטה חדשה? לחצו כאן לצפיה בדגמי טויוטה החדשים

 

לקבלת מידע נוסף אודות טויוטה התקשרו אלינו למתמ טויוטה חיפה לטלפון 04-8550550 או באמצעות ווטסאפ.

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך בוודאי:

 מהי תיבת הילוכים רובוטית

טויוטה קורולה היברידית

טויוטה היברידית

טויוטה קורולה אקסייט

טויוטה ביבוא מקביל

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות