טויוטה

תחרות הסטארט אפים לשיפור עולם הניידות והתחבורה של טויוטה – חלק א'

תחרות חברות ההזנק שערכה טויוטה בחודש פברואר האחרון מספק הצצה מעניינת לעתידו הקרוב של עולם הניידות והתחבורה עבור אנשים בעלי מוגבלויות ניידות מסוגים שונים.

 

מאז ומתמיד פעלה חברת טויוטה בתור הרבה יותר מאשר סתם עוד יצרנית מכוניות – החברה (אשר הפכה בעשורים האחרונים לתאגיד עצום וכוח מוביל לא רק בעולם הרכב אלא גם בעולם הרובוטיקה ובתחומים נוספים), פועלת מזה עשורים רבים לשינוי ושיפור פני העולם, בעיקר בכל הנוגע למערך הניידות והתחבורה המשמש את כולנו. טויוטה משקיעה באופן שיטתי סכומי עתק במחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות אשר נותנות מענה לצרכים ואינטרסים המשותפים בעולם כולו, ולא רק לקהל לקוחותיה. בחודש פברואר האחרון השיקה טויוטה תחרות סטארט אפים (חברות הזנק) מעולם התחבורה והניידות, במטרה המוצהרת של שיפור תחום הניידות עבור כולם.

 

מטויוטה קורולה הקלאסית ועד לסטארט אפים חדשניים עבור מוגבלי ניידות

טויוטה עברה כאמור כברת דרך ארוכה בעשורים האחרונים, ובמידה רבה התוותה את הדרך והנהיגה חברות וארגונים רבים אחרים בנתיב המשלב בין יוזמה וחדשנות טכנולוגית (ומערך מכירות אדיר המבוסס על חדשנות זו, דוגמת אחד הדגמים הנמכרים בכל הזמנים – טויוטה קורולה) לבין תרומה לקהילה. בעוד אחד הערכים הבולטים ביותר אותם הגדירו מנהלי טויוטה כערכים המתווים את התנהלות החברה (ובשאיפה את עולם הרכב כולו) הוא תרומה לסביבה האנושית והטבעית שסביבנו, תחרות הסטארט אפים המדובר עליה יפורט מיד מהווה המשך ישיר של מהלכים מוכרים וידועים מהעשורים האחרונים של החברה. האידיאולוגיה של החברה, אשר רק לפני מעט יותר משני עשורים באה לכדי ביטוי בפיתוחה של צורת הנעה חדשה לחלוטין והשקתה של טויוטה פריוס – המכונית ההיברידית הראשונה (מאז ועד היום הוסבו דגמים רבים להנעה היברידית, דוגמת טויוטה קורולה, טויוטה ראב 4, טויוטה C-HR ועוד...), ממשיכה להתוות את הכיוונים המעניינים בהם צועדת טויוטה, ותחרות הסטארט אפים שקיימה החברה בברצלונה בפברואר השנה היא כאמור חלק אינטגראלי נוסף מאידיאולוגיה זו.

 

בדיוק כפי שהקצתה טויוטה משאבים עצומים לפיתוח שיטות הנעה ירוקות וידידותיות יותר לסביבה למען העולם כולו, ולא רק למען הרווח שלה עצמה, כך גם בתחרות הסטארט אפים מתחום הניידות ניתן למצוא השקעה נרחבת בטובת הכלל, וספציפית טובתם של המשתייכים לאוכלוסיות מוגבלות ניידות מסוגים שונים.

 

8 סטארט אפים מעולם הניידות בחסות יצרנית הרכב המובילה בעולם

תחרות הסטארט אפים מתחום הניידות הראשונה של טויוטה נערכה בחודש פברואר האחרון בכנס מובייל בברצלונה. לתחרות ניגשו כמה אלפי סטארט אפים שונים אשר עוסקים בתחום הניידות וספציפית בפתרונות ניידות עבור בעלי מוגבלויות מסוגים שונים ומגוונים. בתחרות ניצחו שמונה סטארט אפים בהם בחרה טויוטה להתמקד, והם כאמור יקבלו את התמיכה, המימון והסיוע של טויוטה מכאן והלאה.

 

בהתחשב בהיסטוריית החדשנות,המחקר והפיתוח של החברה, מדובר בחדשות טובות ומעודדות ביותר עבור חברות ההזנק הללו, כמו גם עבור אינספור בעלי מוגבלויות ניידות בעולם אשר צפויים להרוויח וליהנות מהפיתוחים החדשים שיגיעו לעולם בעקבות שיתוף הפעולה החדש בין טויוטה לבין החברות הללו. טויוטה אחראית כאמור לא רק לפיתוח ההנעה ההיברידית וההשקה של דגמים היברידיים פורצי דרך כמעט בכל קטגוריה בעולם הרכב (דוגמת טויוטה RAV4 בקטגוריית ה SUV, טויוטה יאריס בקטגוריית הרכבים העירוניים הקומפקטיים, טויוטה C-HR בקטגוריית רכבי הקרוסאובר וכד'...), אלא חתומה גם על פיתוחה של טכנולוגיית הנעת המימן המתחילה לפעול בעולם בשנים האחרונות, כמו גם אינספור פיתוחים פורצי דרך אחרים אשר מזניקים את עולם התחבורה קדימה אל עבר עתיד טוב יותר.

 

בין שמונה החברות אשר זכו בתחרות שערכה טויוטה ניתן למצוא כאמור סטארט אפים מסקרנים ומבטיחים המתייחסים לבעיות ניידות מוגבלת של אוכלוסיות שונות ומגוונות.

 

סקירה מהירה של הזוכות בתחרות של טויוטה מעלה דוגמאות מעניינות ביותר לאופן בו ניתן להכווין את פיתוחה של הטכנולוגיה לכיוונים מועילים לחברה, וספציפית לסובלים ממוגבלויות שונות. 

לדוגמה, אחת מהזוכות בתחרות היא חברת "ProsFit" הבולגרית אשר מתמחה בייצור פרוסטטות (איברים מלאכותיים) איכותיים ויעילים במחירים אטרקטיביים ביותר, כאלו אשר יאפשרו גם למוגבלי ניידות המגיעים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות יחסית, לרכוש אותן ולשפר משמעותית את חייהם ואת אפשרות הניידות שלהם.

 

חברת "SociABility", זוכה נוספת בתחרות של טויוטה, מפתחת אפליקציה המאפשרת לאנשים בעלי מוגבלות ניידות מכל סוג לחלוק ביניהם מידע הנוגע לנגישות עבור מוגבלי ניידות בבתי עסק ואירוח מסוגים שונים ברחבי העולם.

 

בין הזוכות ניתן למצוא גם נציגה מקומית שלנו - חברת "Seamless Vision" הישראלית אשר מפתחת פטנט חדש המסייע לעיוורים ואנשים בעלי מוגבלות ראייה להתנייד באופן עצמאי לחלוטין במרחב העירוני תוך שמירה על בטיחותם האישית, זאת באמצעות רובוט המכיל הן מערך מורכב של חיישנים והן מערכות בינה מלאכותית המתמחות ב"למידה עמוקה" (Deep learning).

 

בחלק הבא של כתבה זו נסקור את המשמעות של זכייתן של חברות ההזנק הללו בתחרות של טויוטה, ההטבות והתמריצים שהן צפויות לקבל והמשמעות של כל זה מבחינת תפקידה של טויוטה ככוח מוביל בעולם החדשנות הטכנולוגית.

 

לצפייה בכל דגמי טויוטה לחצו על הקישור כאן

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות