טויוטה CHR

טויוטה C-HR החדשה מושקת בישראל - לייפסטייל מעולם אחר

אחת הקטגוריות המעניינות ביותר של העשורים האחרונים בעולם הרכב (וגם הפופולאריות ביותר במדינות רבות, ביניהן ישראל...) היא קטגוריית רכבי הקרוסאובר האורבאניים. הכוונה היא לרכבי שטח/כביש, המכונים בארץ גם "ג'יפונים", כאשר מדובר למעשה בקטגוריה רחבה המכילה דגמים רבים של יצרניות רכב שונות. בישראל הפכו רכבי הקרוסאובר, אשר מהווים רכב כביש ושטח בעת ובעונה אחת, לסוג של סמל סטאטוס נפוץ ביותר בקרב אוכלוסיות נרחבות. אחד מדגמי הדגל של קטגוריה זו הוא ה C-HR של טויוטה, אשר נמכר במספרים גדולים ביותר בישראל בשנים האחרונות. ממש בימים אלו משיקה טויוטה בישראל את הגרסה החדשה והמשופרת של טויוטה C-HR, וסקירה מהירה של מפרט הרכב מראה כי גרסה זו נחשבת למשופרת ומשודרגת בזכות ולא בחסד – 

 

צעד נוסף לקראת רכבים אוטונומיים – מערכות אוטונומיות בטויוטה C-HR החדשה

קיימות בשורות מרעננות ומרגשות מסוגים שונים בדגם החדש של TOYOTA C-HR  המושק בימים אלו בישראל, אך חובבי טכנולוגיה מושבעים לבטח יתרגשו במיוחד מהמערכות האוטונומיות החדשות המאפיינות את רכב הקרוסאובר הפופולארי של טויוטה. בכל דגם חדש שיוצא בשנים האחרונות, במיוחד בדגמי דגל פופולאריים של יצרניות מובילות דוגמת טויוטה,אנו מוצאים עוד כמה מערכות אוטונומיות חדשות, כאלו אשר מסייעות להעלות את רמת הבטיחות ברכב באופן ניכר, ועושות דברים שבעבר קשה היה לנו אפילו לדמיין.

גם בדגמים האחרונים והקודמים של ה C-HR ניתן היה למצוא מספר מערכות אוטונומיות, למשל במערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה בה צויד גם דגם זה, ובגרסה החדשה מתווספות מערכות נוספות אשר הופכות את הרכב לחכם יותר, ומאפשרות לו לסייע לנהג בצורה נרחבת עוד יותר להימנע מתאונות מסוגים שונים. בין הפיצ'רים האוטונומיים החדשים של טויוטה C-HR ניתן למצוא מערכת חיישני חנייה המצוידת במערכת בלימה על מנת למנוע תאונות קטנות בזמן החנייה, מערכת המזהה רכבים החוצים מאחור ובולמת את הרכב מלנסוע ברוורס במקרה של חשש לתאונה ומערכת תאורה אדפטיבית – כזו אשר יודעת כיצד להחליף בין אורות גבוהים לנמוכים בעצמה, בסיוע חיישנים מיוחדים.

 

כל התוספות האוטונומיות הללו עשויות להישמע קטנות או זניחות, אך בפועל הן משמעותיות ביותר, משתי סיבות עיקריות – הראשונה היא כי כל מערכת "קטנה" שכזו מסייעת להעלות בעוד כמה אחוזים את רמת הבטיחות שמציעים רכבי טויוטה לבעליהם. אין מחיר על בטיחות אישית, וצמצום מספר התאונות והנפגעים כתוצאה מתאונות דרכים מהווה מטרת על לה כדאי לייחס את כל החשיבות שבעולם. הסיבה השנייה היא כי עיניים רבות בעולם הרכב נשואות כלפי טויוטה עכשיו, לאחר שהחברה המובילה את התחום החלה לפני כשנה או שנתיים בלבד לפעול במלוא המרץ במרוץ האוטונומי, ולקחה על עצמה את המשימה המאתגרת של פיתוח והטמעת הטכנולוגיה האוטונומית בסדרות ייצור המוני של כלי רכב. כל חידוש במערכות הבטיחות האוטונומיות של החברה אשר נמצאות כבר על הכביש מאותת על המהפכה האוטונומית האמיתית המחכה לנו בעתיד הקרוב יחסית (יש לקוות...).

 

רכיבים וטכנולוגיות מתקדמות

הדגם החדש של ה C-HR מאובזר גם בכמה רכיבים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות אשר הופכות את פעולת הרכב ליעילה ומשתלמת יותר במספר דרכים שונות.

לדוגמה, בדגם החדש ניתן למצוא תאורת LED אשר נחשבת לחסכונית ביותר בתצרוכת אנרגיה, כך שהעומס על המצברים של הרכב יורד משמעותית. ה C-HR החדש הוא כמובן דגם היברידי, כך שהכוח וההספק של הסוללה משחק כאן תפקיד משמעותי ביותר.

גם בהקשר של ההנעה ההיברידית קיימים חידושים ופיתוחים, דוגמת מצבר ליתיום יון מיוחד בו מצוידת המערכת ההיברידית. מדובר במצבר איכותי במיוחד אשר אמור להפוך את פעולת המערכת ההיברידית ליעילה יותר מבעבר, ולתצרוכת הדלק של ה C-HR החדש להיות טובה ויעילה יותר מאשר זו של הדגמים הקודמים.

גם ממשק ההפעלה במערכת המולטימדיה בה מצויד הדגם החדש (אליה נגיע מיד) מהווה פיסת טכנולוגיה מתקדמת במיוחד, עם ממשק אדם – מכונה (HMI) אשר הופך את תפעול המערכת לפשוט ויעיל יותר, ולדעת רבים אף עתידני ממש...

 

אולם קונצרטים על גלגלים 

גם מערכת הבידור והמולטימדיה של טויוטה C-HR החדשה אינה מאכזבת, ומציעה חוויה חסרת תקדים באיכותה ובעוצמתה. חברת ההגברה JBL אשר מוכרת כיצרנית המובילה והאיכותית ביותר של רמקולים ניידים תכננה ועיצבה במיוחד עבור הדגם החדש של C-HR מערכת שמע איכותית אשר מותאמת במיוחד עבור רכב זה ודגם ספציפי זה, ולכן מעניקה חווית שמיעה שלא קיימת באף רכב אחר כיום. בטויוטה השקיעו גם במערך בידוד אקוסטי מתקדם לתא הנוסעים של הרכב, עם תוספת של 11 נקודות בידוד נוספות, המתווספות למערך הבידוד אשר היה קיים כבר בדגמים הקודמים. התוצאה המתקבלת היא תא נוסעים המבודד לרעשי המנוע והסביבה, ומאובזר במערכת שמע מושלמת ואיכותית ביותר. ללא ספק חווית שמע שקשה למצוא במקומות אחרים...

גם מערכת המולטימדיה של ה C-HR החדשה של טויוטה היא מהמתקדמות והמשוכללות ביותר שיש, וכוללת למשל קישוריות ייעודיות למכשירים של אפל ושל אנדרואיד, ממשק אדם – מכונה משודרג ומתקדם ביותר וטכנולוגיה מתקדמת הכוללת מערכת דוברת עברית ברמה גבוהה ביותר. כל זה מעניק כמובן את חוויית המשתמש הטובה ביותר בשוק בכל הנוגע למערכת השמע והמולטימדיה, אך מדובר גם באלמנט בטיחותי חשוב – מערכת משוכללת ומתקדמת מעין זו בה מצויד ה C-HR החדש מאפשרת לנהג להיות פחות עסוק ומוטרד בהפעלת המערכת כך שאינו מוריד את העיניים מהכביש או את הידיים מההגה אפילו לשנייה אחת.

לסיכום, הדגם החדש של TOYOTA C-HR המושק בימים אלו בישראל נושא עימו ללא ספק כמה וכמה בשורות מרגשות ומעניינות, לא רק עבור חובבי רכב מושבעים אלא עבור קהל רכבי הקרוסאובר בכללותו.

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

לצפייה בכל דגמי טויוטה 2020 לחצו כאן

 

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות