טויוטה אוריס

עכשיו בישראל: טויוטה אוריס המחודשת

טויוטה אוריס הוא אחד הדגמים החשובים ביותר מבית היוצר של טויוטה, כאשר את מלוא תשומת הלב מקבלת גרסת הסטיישן של הדגם. זאת ועוד, נתון אחר שעשוי להיראות מפתיע הוא שיותר מ-90% מכלל דגמי האוריס בישראל נמכרים בגרסה ההיברידית שלהם, כלומר, כאשר הם מבוססים על טכנולוגיה המשלבת מנוע בעירה פנימי עם מנוע חשמלי. לפניכם סקירה מקיפה של הדגם, בדגש על הגירסה ההיברידית החדשה שלו שהגיעה לא מכבר לישראל.

החידושים בגרסה ההיברידית של טויוטה אוריס 

טויוטה אוריס החדשה, בגרסה ההיברידית, נחשבת לרכב משפחתי קומפקטי באופן יחסי. מבחינת המימדים הספציפיים, מדובר על אורך של 459 ס''מ, רוחב של 176 ס''מ ובסיס גלגלים של 260 ס''מ "בלבד". אבל, וזה אבל גדול מאד, נפח תא המטען של הרכב נחשב דווקא לרחב במיוחד, עם לא פחות מ-530 ליטרים. המשמעות הישירה היא שניתן לאחסן ברכב שורה ארוכה של חפצים, כשגם במושבים הקדמיים והאחוריים לא צפויה בעיה של מרווח. זאת עקב הנדסת האנוש והתכנון המוקפד של הדגם.

 

תא הנוסעים של האוריס עבר שינויים משמעותיים במסגרת מתיחת הפנים של הדגם. החומרים טובים ואיכותיים יותר מאשר בגרסאות הקודמות, הדש בורד חודש ולוח המחוונים מרשים מבחינה ויזואלית: הוא כולל צג דיגיטלי (4 אינץ') עבור מחשב הדרך וכן צג קטן יותר, מבוסס מגע, באמצעותו ניתן לשלוט על מערכות הרכב והמולטימדיה. ההגה עצמו נחשב בדגם הנוכחי למהיר יותר, ומציע תגובה מהירה לכל הזזה שלו. הפניות עצמן הופכות לנוחות ולמדויקות יותר עקב פעילותם של המתלים, אשר הכיול שלהם נעשה על צידם הרך.

 

ניכר כי הדגם הנוכחי של טויוטה אוריס שופר בצורה משמעותית בשלל היבטים. בידוד הרעשים שלו, בפנים תא הנוסעים, נחשב כיום לאידיאלי: כמעט ולא תשמעו את רעשי הנסיעה, כמו גם את רעשי המנוע. הדבר תורם לתחושת הרוגע והשליטה שמקבלים במהלך נסיעה ברכב. בכך, גדלים הסיכויים לנהיגה רגועה במיוחד, שתהיה, כמובן, בטוחה יותר.

היתרונות המרכזיים של טויוטה אוריס החדשה: צריכת דלק נמוכה וביצועים מרשימים

עצם היותו של האוריס דגם היברידי – בדומה לדגמים חשובים אחרים של טויוטה – מגלם בתוכו יתרונות משמעותיים חשובים. הדגם הנוכחי כולל מנוע בנזין בעל נפח של 18 ליטרים, המפיק 99.3 כוח סוס ב-5,200 סל''ד. לאלה, יש לצרף את המערכת החשמלית, אשר מפיקה ממתח של 650 וולט לא פחות מ-80 כוח סוס ו-21.1 קג''מ. בסך הכול, הספק המנועים המשולב מגיע ל-136 כוח סוס, כוח שלא נופל מאלה של מנועי הבנזין בקטגוריות המקבילות.

 

בפועל, שילוב המנועים משפר את הנסיעה בעשרות מונים. העובדה שתחילת הנסיעה נעשית עם המנוע החשמלי, ולאחר מכן בשילוב עם מנוע הבנזין, מביאה להאצה מרשימה במיוחד: בכוחה של האוריס להגיע מ-0 קמ''ש ל-100 קמ''ש תוך 11.2 שניות בלבד, כאשר האצה מ-80 ל-120 קמ''ש, כפי שנדרש במקרים של עקיפה, תתבצע תוך כ-8 שניות. המשמעות הישירה של כך היא שהדגם מאפשר לחסוך בדלק, כיאה לרכב היברידי, מבלי שהביצועים שלו ייפגעו כהוא זה.

 

הדגם החדש של אוריס עושה הכול על מנת שהחיסכון הזה בצריכת הדלק אכן יישמר לו בכל נסיעה. המערכות האלקטרוניות החכמות שברכב מספקות לנהג חיווי כל אימת שהנהיגה שלו אינה חסכונית: נהיגה "בזבזנית" תביא לכך שהמחט המייצג את תפוקת הכוח יאדים, כאשר מחשב הדרך מספק התראות בעת נהיגה המגדילה את צריכת הדלק. את טויוטה אוריס החדשה, תוכלו לראות בסוכנות טויוטה חיפה, מתמ טויוטה בחיפה.

 

בנוסף לחיסכון לדלק, שעשוי על פי היצרנית להגיע לכ-12,000 ש''ח בשנה, תורמות מבחינה כלכלית גם הקלות המס, המוענקות כיום בישראל על כלי רכב היברדייים. כל אלה הופכים את האוריס לרכב המציע תמורה נאה במיוחד למחיר ומאפשר חיסכון נאה לאורך זמן – יחד עם חווית נהיגה גבוהה בכל קנה מידה.

 

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות