טויוטה

נהיגת קיץ – משמעות תחזוקת ואיכות הצמיגים בטמפרטורה גבוהה

 בעוד רובנו מודעים על פי רוב לחשיבות הרבה של הכנת הרכב לחורף, ביצוע בדיקות שנתיות ווידוא כי הרכב אכן עומד בתקני הבטיחות לעונה הגשומה, המודעות לחשיבות ביצוע בדיקות והכנות גם לקראת עונת הקיץ חשובה לא פחות. כפי שנראה מיד, גם הקיץ מציב אתגרים משלו לרכבים שלנו, אתגרים שעלולים להיות מסוכנים במידה ולא נהיה מודעים אליהם ולא נקפיד לנהוג על רכב שעבר בדיקה ותחזוקה שוטפת. אם רכשתם לאחרונה רכב חדש של טויוטה כנראה שהוא מוכן גם לקיץ וגם לחורף, אך אם הרכב שלכם מעט ישן יותר, מומלץ ביותר להיות מודעים להשפעה של תנאי האקלים הקיצי בארץ על כלי הרכב, ומה עלינו לעשות על מנת לוודא כי הרכב שלנו עומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים.

 

השפעות החום והקיץ על צמיגי הרכב שלנו

אחת הנקודות המרכזיות והחשובות ביותר אליהן עלינו להיות מודעים בהקשר של נהיגה בקיץ הישראלי, היא התחזוקה השוטפת והאיכות של הצמיגים ברכב שלנו. הצמיגים הם חלק ברכב אותו מומלץ לבדוק מדי שנה, ולא יזיק גם בדיקה מקדימה לפני תחילת הקיץ ובדיקה לאחר סיומו.

לכבישי האספלט הלוהטים ישנה כמובן השפעה משמעותית על צמיגי הרכב – החום גורם לצמיגים להתייבש ולהישחק, סדקים עלולים להיווצר בהם וכתוצאה מכך לסכן את שלומנו בעת הנהיגה ברכב. סדקים משמעותיים בצמיגים עלולים לגרום בסופו של דבר גם להתפוצצות של הצמיג בעת הנסיעה. מדובר במצב קיצוני יחסית אשר על ידי בדיקה שנתית של הצמיגים ותחזוקתם נוכל להימנע מלהגיע אליו. חשוב לעקוב אחר מצב הצמיגים ברכב, כך שגם אם רכשתם בשנים האחרונות רכב חדש מטויוטה חיפה, תל אביב או באר שבע, עדיין חשוב לעקוב אחר מצב הצמיגים לפחות פעם בחצי שנה. וודאו כי אינכם רואים סדקים משמעותיים הנוצרים בצמיגים וכי החריצים המוטבעים בצמיגים אינם נשחקים ונהיים פחות עמוקים. כשזה קורה, כבר מזמן היינו אמורים להחליף צמיגים...

בנוסף לשחיקת הצמיג כתוצאה מטמפרטורות גבוהות, חשוב לזכור כי גם בקיץ קיימות סכנות מסוימות על הכביש אשר עלולות לגרום למצב של החלקה. מצב זה אינו בלעדי לחורף בו הכבישים רטובים. בעונת הקיץ היבשה אין מדי פעם גשמים אשר שוטפים את הכבישים ומנקים אותם. לכן, מפגעים דוגמת כתמי שמן, חול, אבק, אבנים וכד' עלולים להישאר על הכביש במשך חודשים, ולסכן את הרכבים העוברים. מפגעים אלו מגבירים עוד יותר את חשיבותם של צמיגים איכותיים אשר נמצאים במצב טוב.

 

בעוד רכבי טויוטה החדשים (וגם הישנים יותר) מאובזרים במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר ובחלקים איכותיים ואמינים במיוחד, אף חברת רכב אינה יכולה למנוע את הישחקות הצמיגים. בעוד הצמיגים נבדקים לפחות פעם בשנה כאשר אנו לוקחים את הרכב למכון הרישוי על מנת להעביר אותו טסט, מומלץ ביותר לבצע בדיקות תכופות יותר, וספציפית בתחילת ובסיום הקיץ. משמעותה של בדיקה מסוג זה יכולה להיות מניעת תאונות והצלת חיים. לא פחות! בנוסף, בקיץ חשוב במיוחד לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לעתים תכופות יחסית. לחץ האוויר הרצוי עבור כל אחד מהצמיגים מצוין בעלון הרכב (ובדרך כלל גם במדבקה אותה ניתן למצוא בצד דלת הנהג כאשר היא פתוחה), ובכל תחנת דלק ניתן לבדוק ולמלא אוויר לפי הצורך. מדובר בפעולה שלוקחת שתי דקות, ויכולה לא רק לתרום לנסיעה חלקה יותר ולתצרוכת דלק יעילה יותר, אלא כמובן גם להוריד משמעותית את הסיכוי לבעיה בצמיגים ולתאונות שעלולות להיווצר כתוצאה מבעיה מסוג זה. בין אם אתם נוהגים ברכב טויוטה 2018 ובין אם ברכב בן חמש עשרה שנים, מומלץ בכל מקרה להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע למצב הצמיגים בקיץ.

 

השפעות נוספות של החום הכבד על הרכב שלנו

כאמור, אלו מאיתנו הנוהגים על טויוטה אכן נהנים מיתרונות מסוימים בכל הנוגע לבטיחות הרכב ואיכות החלקים, אך בדיוק כמו רכבים מתוצרת חברות אחרות, גם רכבי טויוטה חשופים להשפעות מצטברות של תנאי מזג האוויר. כבר דיברנו על שחיקת הצמיגים המתרחשת גם ובעיקר בעונת הקיץ, ובנוסף לכך לחום הכבד ישנה השפעה על מערכות נוספות ברכב. חום המנוע הוא הדוגמה המרכזית בהקשר זה – יש לוודא לבדוק נוזלי קירור וכד' בתדירות גבוהה יותר. הרכב שלנו חשוף יותר לסכנת התחממות כאשר בחוץ לוהט, ונזילה כלשהי אשר תגרום למחסור במים או נוזל קירור במנוע עלולה להביא להתחממות מהירה במיוחד של המנוע בחודשי הקיץ. גם כאן מומלץ לערוך בדיקות תכופות יותר של נוזל הקירור ולהיות ערניים במיוחד למד של חום המנוע המצוי בלוח המחוונים. כאמור, ברכבי טויוטה החדשים תקבלו התראות מקדימות על כל בעיה שעלולה להיווצר במנוע או ברכב בכלל, אך עדיף תמיד שלא להסתמך אך ורק על מערכות ההתראה, ולעקוב אחר מצב הרכב בעצמנו. בטויוטה עשו הכל על מנת להבטיח את בטיחות נוסעי הרכב בקיץ או בחורף, אך תמיד טוב לזכור לערוך גם בדיקות משלנו, למצוא ולטפל בבעיות מבעוד מועד ולוודא כי בטיחותנו אינה נמצאת בסכנה עקב מפגעי מזג האוויר.

 

 

לפניה בנושא דגמי טויוטה החדשים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות דף צור קשר באתר.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות