טויוטה אייגו

Toyota Aygo  השובבה  החדשה של טויוטה -  Just Go

"...דו"ח שנתי של האו"ם שבוחן את מגמות העיור בעולם מעלה כי הנהירה ההמונית לערים באסיה ובאפריקה רק תגדל בשנים הקרובות……. הדו"ח גם הדגיש את הצורך בתכנון עירוני מוקפד יותר על רקע הגידול הגובר בצפיפות במרכזים עירוניים בכל העולם. בנוסף לזה, טוען הדו"ח כי יש לתת תשומת לב רבה יותר לערים בסדר גודל בינוני וקטן יותר – שם מתגוררת מחצית מהאוכלוסייה העירונית )דה-מרקר 11.4.2014) 

הצורך בקליטת הנהירה לערים מאזורים כפריים חייבה היערכות בתחומים רבים (חינוך, תשתיות, תעבורה, תעסוקה ועוד ועוד) ואחד התחומים הוא מתן תשובה לניידות בתוך הערים הגדולות והצפופות, מספר הולך וגדל של כלי רכב הנעים על הכבישים העירוניים ומעל לכל מכת העולם המערבי, החניה."

יצרני הרכב בתוכן טויוטה, זיהו את המגמה והחלו בתכנון מכוניות קטנות, קומפקטיות, אשר יתנו פתרון לבעייה העתידית (שהיום היא עכשווית).

המגמה הייתה לייצר מכונית, קטנה, עוצמתית דיה, מפנקת את הנהג והנוסעים, בעלת כושר תמרון יעיל, חסכונית בעלותה ובעלות תחזוקתה ובעלת עיצוב חדשני ומעודכן שאינו נופל מדגמי המכוניות הסטנדרטיות החדשות

לפני עשור ולאחר תכנון ועיצוב המיועדים להתאים לשינויים (ראה מעלה) יצאה טויוטה בדגם "אייגו Aygo  עם יציאת הדגם לשוק זכתה האייגו-Aygo בתשומת לב והפכה פופולרית בקרב אוכלוסייה צעירה ועירונית, בהמשך יצאו יצרני רכב רבים במכוניות קומפקטיות שניסו להתחרות על השוק ההולך וגדל של צעירים עירוניים ומבוגרים כאחד. לאחר עשור, ולמידה מתמדת של השינויים בענף הרכב חשפה טויוטה את האייגו החדשה New Aygo  

 

 

האייגו החדשה – שובבות בהישג יד

הדגם החדש והמסקרן של טויוטה אייגו – מכונית המיני הקומפקטית של החברה המעוצבת ומיועדת לנסיעה נוחה ויעילה בשטחים עירוניים. הדגם החדש והמעודכן של טויוטה אייגו, חשף מספר שדרוגים מהותיים, הן בכל הנוגע לעיצוב ולנראות חיצונית, והן בכל הנוגע למנוע, עיצוב פנים המרכב והמכלולים וכו'. את כל אלה  חידשה ושדרגה טויוטה בהשוואה לדגמים הישנים יותר ולדגמי היצרניות האחרות, שינויים אלו יתבררו במלואם כאשר ברחובות ערי ישראל והעולם כולו נראה לא מעט אייגו משייטות להן בנוחות במרחב העירוני.

מה מאפיין דגם כמו טויוטה אייגו – Toyota Aygo, אילו צרכים הוא נועד לספק ומהן ההפתעות והחידושים הצפויים לנו בדגמים החדשים של אייגו המושקים השנה?

 

גודל הרכב ותצרוכת הדלק כמאפיינים חשובים בנהיגה עירונית

ארבעה מאפיינים מרכזיים בעלי חשיבות עבור נהיגה בשטחים עירוניים הם  * גודל של הרכב (ובהשלכה, גם רמת ה"גמישות" שלו בנסיעה בעיר) * צריכת  הדלק (23.8 לק"מ) * רמת זיהום מינימלית (2 בטבלת הזיהום) * בטיחות הנהג והנוסעים.

נתחיל דווקא מהשני – נסיעה עירונית מתאפיינת לרוב בתצרוכת דלק גבוהה מאוד, בטח בהשוואה לנסיעה בשטחים פתוחים ובינעירוניים. מכיוון שמהירות הנסיעה הממוצעת בעיר היא נמוכה ביותר (בגלל העצירות המרובות, אזורים בהם מהירות הנסיעה המותרת והמתאפשרת נמוכה וכו'), ומכיוון שפעמים רבות במהלך הנסיעה עוצרים ומתחילים את הנסיעה מחדש (דוגמת רמזורים..), תצרוכת הדלק אשר מודדת כאמור את כמות הדלק הנצרך עבור כל קילומטר של נסיעה, גבוהה ביותר ובלתי יעילה בעליל. טויוטה נותנת מענה לצורך זה במספר דרכים, כאשר טויוטה היברידית היא אולי אחד הפתרונות המוכרים והמפורסמים ביותר בעשורים האחרונים. פתרון נוסף הוא כלי רכב קומפקטיים המעוצבים ספציפית עבור נהיגה בסביבה עירונית. גם כאן מציעה טויוטה מספר דגמים המתאפיינים בתצרוכת דלק יעילה במיוחד, כאשר האייגו מהווה דוגמה מצוינת לכך עם תצרוכת דלק של 23 ק"מ לליטר (!!), בדגמים החדשים המושקים השנה.

המאפיין החשוב הבא הוא כאמור גודל הרכב – ככל שהרכב קטן וקומפקטי יותר, כך קל יותר להשתחל בין כלי הרכב הרבים ולהגיע לכל נתיב אפשרי, להתנייד גם באזורים העירוניים הצפופים והסבוכים ביותר, למצוא חניות ביתר קלות וכו'. למעשה, עבור תושביה של עיר כמו חיפה, רכב קומפקטי בעל מידות קטנות יחסית מציע יתרון משמעותי בכל הנוגע לחנייה – בעיר כמו חיפה ישנם אינספור מקומות חנייה אשר הופכים פתאום לרלבנטיים כאשר הרכב מעט קטן יותר מגודלו של רכב פרטי ממוצע. 

המאפיין השלישי חשוב מאין כמוהו לצעירים רלוונטיים, רמת הזיהום, בהיותה מכונית לצרכים אורבניים בעיקר, חשוב מאד שרמת הזיהום תהייה מהנמוכות ביותר ואומנם האייגו מתוכננת לענות על הנושא והיא בעלת רמת זיהום 2 בטבלאות הזיהום הבינלאומיות.

והמאפיין החשוב ביותר ברכב טויוטה אייגו החדשה – בטיחות. כמו דגמיה החדשים השונים של טויוטה, גם באייגו 2018 ניתן למצוא את מערכת הבטיחות המתקדמת והחדשנית של טויוטה – Toyota Safety Sense, המבטיחה רמת בטיחות מקסימאלית לכלל הנוסעים ברכב.

 

צרכים אלו, המשותפים כאמור למיליונים רבים של אנשים בכל רחבי העולם, הביאו לפיתוחם של דגמי מיני רבים ושונים, אולם  טויוטה אייגו הוא אחד הדגמים הבולטים והפופולאריים ביותר בקטגוריה זו.

 

בידוד רעשים, מערכת מדיה מתקדמת, עיצוב חדשני ועוד – מה חדש באייגו 2018?

בעוד גם הדגמים הקודמים והישנים יותר של טויוטה אייגו ענו לצרכים השונים אותם הזכרנו לעיל של נהיגה בשטחים עירוניים, נראה כי בדגמי 2018 הכניסה טויוטה מגוון חידושים ושיפורים אשר באים להבטיח רמת בטיחות גבוהה יותר, איכות מכאנית גבוהה יותר והנדסת אנוש מתקדמת אשר הופכת את הדגם החדש לנוח ומפנק מאין כמוהו. האייגו החדשה חזקה, מהיר ואיכותית יותר, אך נעימה, מפנקת וגם יפה יותר מתמיד.

בפן של הנדסת האנוש, מאובזרת טויוטה אייגו 2018 בתא נוסעים חדש לחלוטין, נוח ומפנק מאין כמוהו. בטויוטה הבינו שבמכונית המעוצבת להיות קטנה וקומפקטית חייבים לשים דגש על הנדסת אנוש מתקדמת, על מנת שהנהיגה בה לא תרגיש צפופה אלא נוחה ומהנה. לכן, לא מעט השתנה והתחדש בתא הנוסעים של הדגם החדש, החל ממערכת מדיה מתקדמת ועד לאופציות שונות לריפודי המושבים, לוח מכוונים חדש ומעודכן וכו'. הדגם החדש זוכה גם לתוספת משמעותית של חומרים מבודדי רעש, על מנת לספק נסיעה שקטה ונעימה בתוך הסביבה העירונית התוססת והרועשת. כל זה הוא חלק מהכוונה של טויוטה לייצר חוויית נסיעה מתקדמת ומהנה, גם בסביבות הצפופות ביותר בעולם.

העיצוב החיצוני של האייגו החדשה חדשני ובמובנים רבים "שובב" ומהנה – מספיק להביט בכמה תמונות של הדגמים החדשים על מנת להיווכח בכך, ואין צורך להכביר במילים בנושא זה. רק נאמר, כי מחלקת העיצוב של טויוטה מכוונת לקהל צעיר ודינאמי, והאייגו החדשה מצטיירת כשובבה ומסקרנת בהתאם...

 

 

 

למידע נוסף אודות טויוטה אייגו לחצו כאן

מתעניינים בטויוטה חדשה? לחצו כאן לצפיה במבצעים של טויוטה 

 

 

לפניה בנושא דגמי טויוטה החדשים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות דף צור קשר באתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות