טויוטה קורולה אקסייט EXCITE 2019

טויוטה קורולה EXCITE אקסייט החדשה

בחודש פברואר השנה הושקה הקורולה EXCITE אשר החליפה את האוריס האצב'ק, ומאז שעלתה על כבישי ישראל מגדילה לעשות ומושכת את מבטם של העוברים והשבים בזכות עיצובה יוצא הדופן. למעשה, עיצובה החיצוני נראה למרחקים כ"כ גדולים עד כדי כך שנהגים שנוסעים מלפנים מביטים שוב ושוב במראה המרכזית שלהם כשהם תוהים איזה רכב נוסע מאחור. עיצוב זה בא לידי ביטוי במיוחד עם הגג השחור שמתחיל כבר מתחתית הקורות, ממשיך עם המבנה הספורטיבי, הגריל הרחב, הפנסים המיוחדים וחישוקי הגלגלים עם שילוב הצבעים כסף ושחור.

 

מעבר לעיצובה החיצוני, עיצובה הפנימי לא פחות מרשים: הדשבורד מעוצב עם חומרים רכים ואיכותיים וכמו כן עם נגיעות כסופות ששוברות את הצבע השחור, מסך המולטימדיה ממוקם מעל פתחי מיזוג האוויר דבר שמסייע בשימוש במסך לצרכי ניווט, גלגל ההגה מעוצב באמצעות 3 צלעות, כפתורי בקרת השיוט ומחשב הדרך עגולים ונאים והקונסולה המרכזית משתלבת היטב מתחת לפתחי המזגן עצמם – כך שמתקבלת תחושה נעימה לעין.

 

 קורולה אקסייט 2019

 

אז מה מסתתר מתחת למכסה המנוע?

לקורולה EXCITE מנוע בנזין 4 צלינדרים בנפח 1,800 (1,798) סמ"ק, ובשילוב המנוע החשמלי ובסיוע תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה מספקים יחדיו 122 כ"ס – נתון זה גורם להאצת הקורולה מ-0 עד 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. שילוב יחידות הכוח מוצלח במיוחד לאור נתוני צריכת הדלק המרשימים, כך שצריכת הדלק המשולבת נעה בין 30.3 ק"מ לליטר לדגם ה- EXCIT, ו-27.8 ק"מ לליטר לדגם ה- EXCITEפלוס.

 

הדובדבן שבקצפת - מערכות הבטיחות האקטיביות החדשות:

לקורולה EXCITE צמיגים במידה 205/55R16, ומי מכם שיבחר להתחדש בדגם ה- EXCITEפלוס יקבל צמיגים רחבים יותר וחתך נמוך במידה 225/45R17. פרט לכך, מצוידת הקורולה באבזור בטיחותי רב: 7 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים כולל מערכת EBD לחלוקת כוח הבלימה, מערכת BA להגברת כוח הבלימה בחירום, מערכת בקרת יציבות VSC עם אפשרות לנטרולה, מערכת התראת בלימת חירום באמצעות הבהוב אורות המצוקה (EBS), מערכת TRS בקרת כביש עם אפשרות נטרול ומערכת HAC לסיוע בזינוק בעלייה.

 

גולת הכותרת היא סדרת מערכות בטיחות אקטיביות אשר כולן נמצאות ברכב: הראשונה היא מערכת קדם התנגשות הכוללת בלימת חירום – זו נקראת בשמה המקצועי Pre-Collision System והיא נעזרת במצלמה ובמכ"ם ע"מ לזהות מכוניות אחרות, הולכי רגל, רוכבי אופניים וכמו כן אופנועים אשר נמצאים מלפניכם. כאשר הרכב מזהה סכנת התנגשות ברכב מנועי או הולך רגל, הנהג מקבל התרעה קולית וכן התרעה ויזואלית בלוח המחוונים ומערכת עזר לבלימה מופעלת. אם הנהג אינו מצליח לבלום בזמן, מערכת הבלימה מתערבת ובולמת את הרכב באופן עצמאי כדי למנוע תאונה או לכל הפחות למזער את הנזקים במקרה של תאונה.

 

המערכת השניה היא מערכת אור גבוה אוטומטי (Automatic High Beam) אשר נועדה לשפר את הנראות והראות במהלך נהיגת לילה. באמצעות המצלמה המזהה את אורות כלי הרכב והתנועה המגיעים ממול, המערכת מנטרת את בהירות תאורת הדרך ועוברת באופן אוטומטי בין אור המעבר (נמוך) לאור הדרך (גבוה) – והכל ע"מ לשמור על נהיגת לילה בטוחה יותר.

 

המערכת השלישית חשובה מאוד ולמעשה שומרת על מרכז נתיב (Lane Departure Alert and Lane Tracing Assist) – כך שמסייעת לנהג לנסוע במרכז הנתיב באמצעות זיהוי סימוני הנתיב על הכביש ובאמצעות מערכת תיקון ההגה. במקרה שהרכב סוטה מנתיבו ללא הפעלת איתות, המערכת תתריע באזהרה קולית וויזואלית וכמו כן תבצע תיקון הגה בכדי לסייע לנהג לשמור על נתיב נסיעתו.

 

 קורולה 2019

 

מערכת נוספת וחשובה לא פחות היא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית דינמית (Adaptive Dymamic Cruise Control) – מערכת זו שולטת על מהירות הרכב באופן אוטומטי ושומרת מרחק בטוח מהרכב מלפנים תוך התחשבות במגבלת המהירות המותרת בדרך – זה על מנת להקל על הנהג בזמן נסיעות ארוכות בכבישים ראשיים ובדרכים מהירות.

 

המערכת האחרונה במגוון מערכות הבטיחות היא מערכת זיהוי תמרורי דרך (Road Sign Assist) אשר מספקת התרעה וזיהוי של תמרורי הדרך בכביש – זו מציגה על לוח השעונים את תמרורי המהירות כולל תמרורי כניסה לדרך עירונית ויציאה מדרך עירונית וזאת למען נוחיותו של הנהג כדי שלא יעבור את המהירות המותרת.

 

על הכביש – אז איך היא נוסעת?

כביש 2 (החוף) לכיוון דרום, הקורולה הקטנה מזהה מספר מכוניות מולה ומחליטה לעקוף – דוושת התאוצה נלחצת, מנוע הבנזין פועל ועוקף את שיירת המכוניות בקלילות תוך אחיזת כביש גבוהה בהתאם לצמיגי החתך הנמוך. החיוך על פני הנהג והנוסעים נמרח מקצה לקצה, וזה האות לתחילתה של ידידות מופלאה עם הקורולה היפה.

 

בכבישים המפותלים לצד רצועת החוף הדרומית של חיפה הקורולה מרגישה בבית – העיקולים והסיבובים כמעט ולא מורגשים והרכב שומר על יציבות מופתית. תופעות כמו "זריקת זנב" ושאר מרעין בישין כלל לא מתרחשות כאן, אלא אם תרצו להשתעשע במעט ולבטל את מערכת בקרת היציבות – אז ניתן יהיה לשחק קצת עם הרכב ולחייך אפילו יותר.

 

כביש 4 המשובש קמעה כולל קטעים גליים לא מקלקל את החגיגה, שכן הקורולה סופגת היטב מהמורות לרבות בורות ולא מעבירה אותם אל תא הנוסעים, קל וחומר לנהג – ניכר כי בטויוטה בחרו לכייל את המתלים לא בתחום הקשה מידי ובכך שמרו על נוחות בנסיעה עירונית מחד, ומאידך על אחיזה גבוהה יחסית בסיבובים.

 

 קורולה החדשה

 

לסיכום, הקורולה EXCITE מהנה מאוד לנהיגה, חזקה באופן יחסי אולם היא לא מכונית ספורט וכך צריך להתייחס אליה. היא מושכת מבטים בפקקים וברמזורים, מעניקה כאמור אחיזת כביש גבוהה גם בסיבובים ומציעה נוחות מרבית בעת ספיגת מהמורות בכביש – כולל בורות, פסי האטה ושיבושים אחרים. 

 

 

כתיבה: גיא גלניב

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

 

למידע נוסף אודות טויוטה קורולה אקסייט לחצו כאן




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות