טויוטה קורולה

טויוטה קורולה – דגם הדגל של טויוטה

בשנת 1966 נפל דבר בתחום הרכב. סדרת המכוניות הקטנות של טויוטה, טויוטה קורולה, הוצג, ומכאן השאר היסטוריה – ולו מכיוון שדגם זה יהפוך במרוצת השנים לנמכר ביותר בעולם כולו. מאז, הדגם המשיך והתפתח בצעדי ענק, תוך שהמכירות שלו מגיעים לגבהים חדשים. בישראל זוהי המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר כבר מספר שנים, ואחת המכוניות החשובות בתחום הרכב במכלול: ב-2014, למשל, היוו המכירות שלה בישראל נתח מכובד של כ-6% מכלל מכירות כלי הרכב בישראל.

 

המאמר הנוכחי סוקר את מאפייני דגם הדגל של טויוטה, כולל התייחסות בלתי נמנעת למודל 2018 המחודש, שאמור להיות מושק בכל רחבי העולם עם תחילת השנה.

 

השינויים המשמעותיים של הדגם

טויוטה קורולה 2016 צפויה לכלול מספר חידושים מעניינים, שאמורים למתג אותה עוד יותר כמובילת תחום הרכב בעולם. השינוי במראה הרכב החיצוני לא צפוי להיות משמעותי יתר על המידה, אם כי הוא כן יכלול בתוכו חרטום בצורת האות האנגלית "X", וזאת בדומה לדגם היאריס של טויוטה. מבחינת פנים הרכב, התמונה ממשיכה להיות מעודדת מאד עבור הרוכשים: מעבר למרחב פנימי מרשים, שמזכיר יותר רכב מנהלים מאשר רכב משפחתי, כולל פנים הרכב מערכת חדישה השולטת על כלל המערכות שבו – מערכת TOYOTA TOUCH 2. באמצעותה ניתן לשלוט, בצורה מהירה ויעילה, על מערכות הרכב, השמע, הטלפון ואף על המצלמה האחורית, המהווה חלק מרכזי באבזור הפנימי של הרכב.

 

הדגם ימשיך להימכר עם מנוע אחד בנפח של 1.6 ליטר בנזין. המנוע פועל בטכנולוגיית VALVEMATIC המתקדמת, אשר מאפשר לו להנפיק לו פחות מ-132 כוחות סוס. הבחירה של הרוכשים יכולה להיות בין מערכת הילוכים ידנית, בעלת שישה הילוכים, לבין מערכת אוטומטית רציפה (ובה מצב ידני גם כן). תצרוכת הדלק של הדגם נמוכה ועומדת על 17.9 קילומטר לליטר בגרסה האוטומטית, לצד 16.7 קילומטר לליטר בגרסה הידנית. יש להדגיש כי היצרנית מפתחת גם מנוע של 1.2 ליטר טורבו, שאמור להיות חסכוני אפילו יותר מאלה הקיימים, אם כי נכון לנקודת הזמן הנוכחית לא ברור האם המנוע החדיש יעשה "עלייה" לישראל.

בטיחות כמילת המפתח

אחד הפיתוחים המשמעותיים הצפויים בדגם הבא של טויוטה קורולה היא מערכת הבטיחות Toyota Safety Sense, שלוקחת את רמת הבטיחות מספר צעדים קדימה. בין הפונקציות שכוללת בתוכה המערכת האמורה ניתן למנות הפעלה אוטומטית של בלמי הרכב כאשר היא מזהה סכנה, שליחת התרעה במקרה של סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי מוקדם של עצמים הנמצאים בהמשך הדרך, ציון תמרורי נסיעה בהם נתקלים וכן מערכת לבקרת שיוט דינמית. זוהי למעשה הפעם הראשונה בה מערכות דוגמת אלה, שאפיינו בעבר רכבים יוקרתיים יותר, מוצאות את מקומן ברכבים המיועדים לקהל הרחב יותר. גם כאן, ראוי להדגיש שעדיין לא ידוע אילו מהמערכות האלה ימצאו את מקומן בשוק הישראלי, כאשר מאמצים ובחינות נעשים כבר עכשיו על ידי טויוטה ישראל.

המסקנה: ההצלחה צפויה להימשך

בהתחשב בכל הכתוב מעלה, דומה כי לא תהיה זו השערה פרועה לקבוע כי מרבית הסיכויים שגם הדגם הבא של טויוטה קורולה, ה-12 במספר, ישתלט במהרה על תחום הרכב. אין לשכוח שגם כך מדובר ברכב אשר מספק את התמורה הנאה ביותר למחיר הלא גבוה כלל המשולם עליו. השדרוגים השונים של טויוטה בדגם הנוכחי צפויים לקחת אותו מספר צעדים נוספים קדימה, הן מבחינת הגודל והן מבחינת היכולות של הרכב, מה שיהפוך את הרכישה לכדאית אפילו יותר. במצב הדברים הזה, סביר מאד להניח שנראה את טויוטה קורולה החדש גם בסוכנות מתם טויוטה חיפה, ניצבת בראש טבלאות המכירה, בארץ ובעולם, גם בשנים הקרובות.

 

 

למידע נוסף אודות טויוטה קורולה החדשה, התקשרו אלינו בטלפון 04-8550550 או דרך האתר.

 

 

 




שינוי גודל טקסט שינוי ניגודיות הצהרת נגישות
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות