טויוטה היילנדר

טויוטה היילנדר עושה עלייה

 

טויוטה היילנדר, רכב הפנאי ההיברידי הפופולארי של טויוטה, עושה סוף כל סוף עלייה לישראל. הדגם, אשר כבר נוכח בכמויות זעירות בארץ הופך ב 2021 לזמין עבור כלל לקוחות טויוטה דרך מתם מוטורס - סוכנות מורשית טויוטה בחיפה

 

רכב הפנאי ההיברידי שפיתחה טויוטה לפני כעשרים שנים ופופולארי ביותר בארצות הברית (שם הוא גם מיוצר) מתאפיין בכמה יתרונות משמעותיים ביותר אשר הופכים אותו למבוקש ביותר בישראל ובאירופה. ביקוש זה הביא את יבואנית טויוטה לישראל להצליח ולהגשים לבסוף את כוונתה רבת השנים לשווק את הדגם גם בישראל. מהם מאפייניו של טויוטה היילנדר אשר הופכים אותו לפופולארי ומבוקש כל כך ומה הוא צפוי לחדש בשוק הרכב הישראלי?

 

טויוטה היילנדר - רכב פנאי היברידי עם 7 מושבים ואיכות של טויוטה

הדגם החדש של טויוטה, אשר מתחיל להיות זמין באופן רשמי בישראל כבר בתחילת 2021, משתייך לקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, קטגוריה המוכרת גם כ - D-SUV. מדובר בדור הרביעי של דגם זה, אשר הוכרז רק בשנה שעברה בארצות הברית, לאחר עשרים שנים בהן נמכרו הדורות הקודמים של טויוטה היילנדר בארצות הברית. מהלך הבאתו לארץ מבוסס על תקינה אירופאית, ומדובר כאמור בדור הרביעי והחדש של דגם זה, בו ניתן למצוא את ההיילנדר בגרסה היברידית מלאה.

טויוטה היילנדר הוא דגם גדול ומאורך יחסית (אורכו כמעט חמישה מטרים ורוחבו קרוב לשני מטרים), המכיל שבעה מושבים ותא מטען בעל נפח אחסון גדול במיוחד (מעל לשלוש מאות ליטרים, גם כאשר כל מושבי הרכב מאוישים). זהו דגם מרווח ונוח במיוחד, רחב ידיים ובעל מנוע חזק ועוצמתי – כל מה שאוהבים בשוק הרכב האמריקאי, עכשיו גם בישראל. עם זאת, בניגוד לרכבים המועדפים באופן מסורתי על האמריקאים, טויוטה היילנדר אינו מזללה אינסופית של דלק אלא רכב היברידי, ולכן חסכוני באופן משמעותי בתצרוכת האנרגיה שלו. ההנעה ההיברידית אשר פותחה ושוכללה על ידי טויוטה עצמה מבטיחה כי דגם פנאי מרווח וחזק זה גם לא יעלה לנו יותר מדי בתצרוכת הדלק. במקום זאת, הדור החדש של ההיילנדר בא לחזק את המעבר של עולם הרכב כולו להנעה היברידית וידידותית יותר לסביבה, גם בקטגוריות רכבי הפנאי הגדולים והמרווחים יחסית.

 

 

טויוטה היילנדר – ביצועים ומאפיינים מכאניים

ההיילנדר החדש מצויד כאמור במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח שניים וחצי ליטרים ושני מנועים חשמליים נפרדים, אשר יחדיו מספקים כ 244 כוחות סוס, הנעה כפולה ותצרוכת דלק ממוצעת של מעל לשבעה עשר קילומטרים לקילומטר. בהשוואה למרבית דגמי הפנאי הגדולים האחרים מדובר בתצרוכת אנרגטית מעולה וחסכונית ביותר.

דגם זה בנוי על בסיס פלטפורמת TNGA המפורסמת של טויוטה, עליה מבוססים כמה מהדגמים המובילים של החברה (אשר פופולאריים ביותר גם בישראל). ההיילנדר דומה במובנים רבים לראב 4 של טויוטה, אך גדול, מרווח ומפנק יותר (ומכיל, כאמור, שבעה נוסעים פלוס מטען ללא כל בעיה...).

השילוב של שלושת המנועים (שני מנועים חשמליים ומנוע בנזין) מאפשר להיילנדר לזנק מאפס למאה קמ"ש בתוך כשמונה שניות בלבד, ולהתגבר על כל מכשול שעלולים להציב לו הן הכבישים והן השטח בארץ. דגם זה מאפשר לצאת לטיול בכל כביש או שטח, מספר גדול יחסית של אנשים והכל בנוחות מקסימאלית.

 

מערכת בטיחות מתקדמת

ההיילנדר החדש מגיע כמובן גם עם מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר בעולם הרכב, אלו שמאפיינות את כל דגמי טויוטה בשנים האחרונות. במקרה של דגמי ההיילנדר הצפויים לעלות על כבישי הארץ במהלך השנה הקרובה נוכל למצוא מערכת בלימה אוטונומית (מערכת הבולמת בעצמה את הרכב במקרה של צורך בבלימה פתאומית וכאשר הנהג אינו מגיב מהר מספיק על מנת להימנע מתאונה), מערכת השומרת על הרכב במרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית אשר מתחשבת במהירות המותרת על פי החוק באזור בו נוסע הרכב באותו רגע, ניטור אוטומטי והיקפי של שטחים מתים מבחינת שדה הראייה של הנהג, שליטה אוטומטית במעבר בין אורות רגילים לגבוהים, מערכת לזיהוי תמרורים ועוד.

כלומר, זהו גם אחד הדגמים הבטיחותיים ביותר שעלו אי פעם על כבישי ישראל, בין השאר מכיוון שמדובר בדור חדש ביותר של דגם זה. משנה לשנה משתפרות מערכות הבטיחות שברכבי טויוטה, האמונה על פיתוח מערכות בטיחות הרכב המתקדמות ביותר בעולם. על הכביש או בשטח, אם אתם נוהגים על טויוטה היילנדר חדשה אתם כנראה בטוחים יותר מאשר מרבית הנהגים שסביבכם...

 

אבזור מפנק ומתקדם ושתי רמות גימור שונות בישראל

טויוטה היילנדר צפוי להיות משווק בישראל בשתי רמות גימור שונות. ברמת הגימור האקסקלוסיבית והיוקרתית יותר ("E – אקסקלוסיבי") נמצא חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינץ', גג פנורמי אשר נפתח ונסגר חשמלית, מושבים עם "זיכרונות" (המתאימים עצמם לנוסע), ריפודי עור, שליטה חשמלית על דלת תא המטען, מסך מולטימדיה בקוטר 12.3 אינץ' ועוד.

בגרסה הסטנדרטית יותר (המכונה "E – מושן") נמצא לעומת זאת חישוקים בקוטר 18 אינץ', צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ', טעינה אלחוטית לפלאפון, בקרת אקלים מתקדמת המפוצלת לשלושה אזורים שונים, מפתח חכם ופיצ'רים שונים נוספים (כמובן שבגרסה האקסקלוסיבית כלולים כל האבזורים השונים הללו, או גרסאות משופרות שלהם).

 

לסיכום, טויוטה היילנדר הוא דגם פופולארי ביותר אשר בא לתת מענה בארץ לצורך של רבים ברכב פנאי גדול ומרווח מצד אחד, אך חסכוני, בטיחותי ואמין ביותר מבחינה מכאנית, כמו שרק טויוטה יכולה לספק. לאחר שנים ארוכות בהן יכול היה ליהנות מדגם זה רק מי שהשקיע סכומי עתק על יבוא אישי מאמריקה, כעת יהיה ההיילנדר נגיש ובר מימון עבור כלל צרכני הרכב בישראל.

 

למידע נוסף אודות טויוטה היילנדר

להזמנת נסיעת התרשמות




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות