טויוטה SUV

רכבי SUV – מה המשמעות ואילו הם דגמי טויוטה הרלבנטיים

אחת ממשפחות כלי הרכב הפופולאריות ביותר בעולם כיום ובשנים האחרונות היא המשפחה המכונה "רכבי SUV". ראשי התיבות באנגלית הם עבור המילים – Sport Utility Vehicle, כלומר – רכבים המאפשרים שימושים "ספורטיביים" מעולם הרכב כגון נהיגת שטח, יחד עם פונקציונאליות גבוהה יחסית (למשל – מדובר ברכבים גדולים המאפשרים העמסה של ציוד רב, הסעת מספר נוסעים גדול יחסית וכו'). בעוד זוהי המשמעות המילולית של הביטוי SUV, עולה השאלה – מדוע רכבים מסוג זה תפסו תאוצה ונהיו פופולאריים כל כך בעולם כולו ובמיוחד בישראל בעשורים האחרונים? על אילו צרכים רכבים אלו עונים ומהם הדגמים שמציעה טויוטה – יצרנית הרכב הגדולה והמובילה בעולם, בקטגוריה זו?

 

שילוב תכונות של מספר קטגוריות שונות מעולם הרכב

לפני שנבין את הצרכים הנפוצים שהופכים את רכבי ה SUV לנפוצים ופופולאריים כל כך, ננסה להבין מעט טוב יותר מה בדיוק מאפיין את רכבי הקטגוריה הזו.

 

ובכן, הרעיון הכללי העומד מאחורי פיתוח קטגוריה זו של כלי רכב הוא שילוב של כמה מאפיינים מרכזיים ובסיסיים של רכבים מקטגוריות שונות, בכלי רכב אחד. רבים מרכבי ה suv מכילים לרוב יותר מושבים מאשר רכב private ממוצע (המכיל לרוב חמישה מושבים), וגם תא המטען שלהם גדול יותר, מה שמאפשר העמסת ציוד, העברת חפצים וכו'. תכונה זו של קטגוריית ה suv דומה לזו של קטגוריית המיניוואן או מכוניות סטיישן. בנוסף, מצוידים לרוב רכבי suv בהנעה כפולה((4X4, כפי שניתן למצוא בקטגוריית רכבי השטח והטנדרים. גם סוג ועצמת המנוע של רבים מרכבי ה suv מזכירים את אלו של רכבי עבודה, טנדרים ורכבי שטח חזקים למיניהם.

 

כפי שניתן לראות, הרעיון הכללי העומד מאחורי קטגוריית כלי רכב זו היא השילוב של מספר תכונות ויתרונות שונים של קטגוריות כלי רכב אחרות, הכל ברכב אחד. במהלך העשור האחרון, בעקבות תהליכים עולמיים כמו עליית מחירי הנפט ומשברים כלכליים למיניהם, נכנסה לשוק קטגוריה חדשה של רכבי suv המציעים תצרוכת דלק יעילה וקרובה יותר לזו של רכבי private מאשר זו של ג'יפים ורכבי שטח, כמו גם שלדה אחודה המזכירה יותר רכב נוסעים "רגיל". קטגוריה זו מכונה "קרוסאובר" וזוכה לפופולאריות הולכת ועולה בעולם הרכב.

 

רכב רב שימושי

רכבי suv למיניהם נוצרו בעיקר על מנת לענות על צורך מרכזי של רבים בעולם הרכב – הצורך בכלי רכב המשלב את מספר התכונות שהוזכרו לעיל, ובכך מאפשר רב שימושיות במובן החזק ביותר. בניגוד לעבר, אז היו רכבי שטח "גרידא" או רכבי עבודה חזקים במיוחד מול רכבי private, כיום קיימים דגמים רבים ושונים של רכבים המציעים את היתרונות הרבים של רכבי private, ובנוסף גם חלק מהמאפיינים של רכבי שטח, מיניוואנים וכו'. שילוב זה רלבנטי ביותר עבור אנשים רבים – אנשים המתגוררים באזורים עירוניים אך מעוניינים לצאת לטיולי שטח בסופי שבוע, אנשים אשר זקוקים לרכב גדול וחזק לעבודתם אך אינם מעוניינים להחזיק ברכב נוסף עבור הצרכים המשפחתיים היומיומיים, משפחות עם יותר משלושה ילדים וכו'.

 

הצורך ברכב אשר יאפשר שימושים משני הסוגים (שימושים אורבאניים יומיומיים ושימושים מעולם השטח/עבודה) הוליד את קטגוריית ה suv, והפופולאריות לה זוכים דגמים אלו בעשורים האחרונים מעידה על ההצלחה של שילוב זה.

 

מספר דגמים מובילים שונים עם דגשים שונים – קטגוריית ה SUV של טויוטה

בדומה לתחומים מרכזיים נוספים בעולם הרכב, גם בקטגוריית ה SUV מציעה טויוטה כמה מהדגמים הטובים והפופולאריים ביותר בעולם הרכב. ספציפית בישראל, ניתן לציין כמה דגמי suv מרכזיים של טויוטה אשר זוכים לפופולאריות עצומה בארץ, ממספר סיבות. 

 

נתחיל עם הדגמים עצמם -  ה RAV 4 (אותו ניתן למצוא כיום גם בגרסה היברידית) הוא אחד הדגמים המובילים והראשונים בקטגוריה של רכבי פנאי קומפקטיים. הדגם ההיברידי שהושק לאחרונה בעצם פותח קטגוריה חדשה לגמרי של רכבי פנאי – שטח בעלי הנעה היברידיים. אם לשפוט על פי האופן בו עולם הרכב עקב אחרי פריצות הדרך של טויוטה עד כה, קיים סיכוי סביר שנראה דגמי suv היברידיים נוספים רבים בשנים הקרובות...

 

 טויוטה C-HR (רכב קרוסאובר מעוצב ועוצמתי) מהווה את הדוגמה השנייה (לצד הראב 4) לרכבי suv מהסוג המשלב בין רכב שטח לרכב עירוני, ובנוי על מנת לאפשר נהיגה נוחה וחלקה בכבישים ובשטחים עירוניים צפופים, אך מתאפיין גם ביכולות שטח בלתי מבוטלות.

 

גם טנדרים נחשבים כאמור לרכבי suv, ובקטגוריה זו ניתן למצוא את אחד הדגמים הפופולאריים ביותר בעולם הטנדרים – טויוטה היילקס. מדובר באחד הטנדרים הוותיקים והמצליחים ביותר בהיסטוריה, המגיע כיום כמובן בגרסותיו החדשות והמעודכנות, עם כל היתרונות המכאניים, העיצוביים והבטיחותיים אותה פיתחה טויוטה בשנים האחרונות.

 

עוד בקטגוריית ה suv של טויוטה בארץ ניתן למצוא את הלנד קרוזר – זהו כבר ג'יפ של ממש, לכל דבר ועניין, הנחשב לרכב שטח אולטימטיבי.

 

כפי שניתן להבין, גם בקבוצת דגמי ה suv של טויוטה בישראל ניתן לראות את השילוב בין המאפיינים השונים, עם שילובים ב"מינונים" שונים – חלקם נוטים יותר לכיוון השטח, אחרים לכיוון רכב העבודה או לכיוון של רכב כביש. אך בכולם נמצא את אותו שילוב של תכונות שונות, אשר הופך את ה suv לקטגוריה פופולארית כל כך.

 

כמובן שבדגמים אלו של טויוטה ניתן למצוא מספר יתרונות מהותיים על פני דגמי suv של יצרניות אחרות – האמינות המכאנית חסרת התקדים של טויוטה, העיצוב הפנימי והחיצוני וכמובן רמת הבטיחות המובילה (בדגמי suv חדשים ניתן למצוא את מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה – Toyota safety sense) – את כולם ניתן למצוא בדגמי ה suv החדשים של יצרנית הרכב המובילה בעולם.

 

כשאתם מתקדמים ל suv חדש, אתם לא רוצים להתפשר. RAV4 החדש.  suv ללא פשרות. עוצמה בלתי מתפשרת, עיצוב הבולט בשטח, מנוע היברידי חדשני ופנים נוח ומרווח, כל אלה מבטיחים לך נסיעה בטוחה בנוחות מירבית. ללא פשרות.

 

מתם מוטורס סוכנות מורשית טויוטה חיפה - המבואות הדרומיים מול אצטדיון סמי עופר 04-8550550 

 

מתקדמים ל RAV4 החדש

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות