טויוטה סלקט

תכנית טויוטה סלקט מהווה חלק מהאידיאולוגיה הכללית של החברה

לקוחות ישראלים המתעניינים באופציות שונות הזמינות עבורם בשוק הרכב כיום וודאי נתקלו בתכנית "טויוטה סלקט" (Toyota Select), במסגרתה ניתן לרכוש רכב משומש במצב חדש ומתוחזק ביותר, באחריות מלאה של טויוטה ובמחיר נמוך משמעותית מזה של רכב חדש. מלבד ליתרונות המובנים של תכנית מסוג זה, במיוחד במדינה בה המיסוי על רכבים חדשים גבוה ביותר, מדובר בתכנית אשר מבחינה רעיונית מהווה חלק בלתי נפרד מהאידיאולוגיה הכללית המנחה את תאגיד טויוטה העולמי.

 

הכמות המשמעותית של ישראלים אשר רכשו עד כה רכב במסגרת תכנית טויוטה סלקט מעידה על האטרקטיביות של תכנית זו עבור לקוח הרכב הממוצע. עבור חלק ניכר מהאוכלוסייה רכישת רכב חדש אינה דבר משתלם או רצוי, והם מעוניינים לרכוש רכב משומש אמנם, אך כזה אשר ניתן להיות בטוחים בנוגע למצבו העכשווי והעתידי. זה כמובן בדיוק מה שמציעה תכנית טויוטה סלקט – רכבי  טויוטה משומשים הנמכרים לאחר שעברו טיפולים ובדיקות מקיפות (מעל למאה בדיקות איכות שונות) בידי מוסכים מורשים של טויוטה בישראל, ונמכרים עם אחריות מלאה מטעם החברה. אך לצד היתרונות המשמעותיים של תכנית דוגמת טויוטה סלקט, מעניין אף יותר לסקור את האופן בו תכנית מסוג זה משתלבת בצורה טבעית וטובה כל כך באידיאולוגיה הכללית של תאגיד טויוטה העולמי

 

תכניות ברות קיימא כחלק מהמאמץ להצלת העולם – האידיאולוגיה שמניעה את טויוטה

על פי רוב לא היינו חושבים על חברה מסחרית – תאגיד בינלאומי אשר כמו כל בית עסק פועל למטרות רווח – כמונעת על ידי אידיאולוגיה מסוימת, מלבד אולי לאידיאולוגיה של השוק החופשי. אך חברות ותאגידים מסוימים הם יוצאי דופן בהקשר זה, וטויוטה היא אחת הדוגמאות המובהקות לכך. תאגיד טויוטה ידוע בעולם מזה עשרות שנים כתאגיד הפועל ומונע על ידי ערכים מסוימים ואידיאולוגיה כללית ונרחבת, כזו אשר שמה את המאמץ לשימור הסביבה והגנה על סביבת המחייה של האנושות כולה בראש מעייניה.

לא חסרות דוגמאות הממחישות נקודה זו. אחת המתבקשות והמוכרות ביותר שבהן היא הפיתוח של טכנולוגיית ההנעה ההיברידית עליה חתומה טויוטה, פיתוח בו השקיעה החברה משאבים עצומים מתוך מטרה מוצהרת ומובהקת בפיתוח עולם תחבורה ירוק ובר קיימא יותר מזה הנוכחי. גם כיום ממשיכה טויוטה במלוא המרץ בפיתוח טכנולוגיות ירוקות חדשות, הבאתן לכדי מצב של ייצור המוני יעיל והטמעתן ברחבי העולם תוך כדי שינוי עולם הרכב מיסודו. הנעת מימן ופיתוח כלי רכב חשמליים ואוטונומיים הם רק שניים מהערוצים בהם פועלת טויוטה בהקשר זה, וניתן להצביע על תכניות ברות קיימא רבות נוספות שהחברה מקדמת, במטרה לשנות את עולם הרכב כולו ולצבוע אותו בגוון ירוק יותר. תכנית טויוטה סלקט היא כאמור חלק מהתכניות ברות הקיימא הללו, בין אם העובדים המנהלים תכנית זו ולקוחותיה מודעים לכך ובין אם לא.

 

מחזור ושימוש במכוניות משומשות כחלק מאידיאולוגיה סביבתית ירוקה – טויוטה סלקט

כיצד מהווה טויוטה סלקט תכנית ירוקה, סביבתית וברת קיימא? רובנו איננו חושבים במונחים שכאלו על תכניות רכישה בעולם הרכב, אך אנשים בעלי מודעות גבוהה יחסית לנושא הסביבתי יבחינו בזאת מיד. אחד העקרונות המרכזיים והחשובים ביותר של החשיבה הסביבתית והירוקה המתעצמת בעולם במהלך העשורים האחרונים הוא העיקרון המורה לנסות ולהשתמש כמה שיותר במוצרים שאנחנו מייצרים, לפני שורקים אותם לזבל וקונים אחד חדש. טויוטה סלקט היא תכנית המסייעת משמעותית ליישם עיקרון זה בכל הנוגע לאחד ממוצרי הצריכה הגדולים והמשמעותיים ביותר מבחינת השפעה על הסביבה שאנחנו רוכשים במהלך חיינו – רכב פרטי.

במקום להחליף את הרכב הפרטי שלנו מדי כמה שנים ברכב חדש לחלוטין המגיע "עם הניילונים" ישירות מאולם הייצור, תכניות כמו "טויוטה סלקט" מאפשרות לנו למחזר ולהשתמש שוב ברכב אשר כבר היה בשימוש בעבר, אך עדיין לשמור על הביטחון בכך שאנחנו נוהגים ברכב במצב חדש אשר עבר את כל הבדיקות והטיפולים הנדרשים  ומבטיח לשמור על רמת האיכות שלו לאורך זמן. האחריות המלאה המגיעה יחד עם רכבי טויוטה סלקט גם נותנת לנו את אותה תעודת ביטוח שאנחנו כל כך אוהבים לקבל כאשר אנחנו קונים מוצר חדש, במיוחד כזה אשר מהווה הוצאה משמעותית מבחינתנו.

למעשה, עיקרון זה של מחזור מה שניתן לפני שפונים לקנות מוצר חדש לחלוטין הוא אחד העקרונות המרכזיים והמובילים בתנועה הסביבתית כיום. בשנים האחרונות המודעות של כולנו עלתה משמעותית בכל הנוגע לחשיבות של מחזור פסולת, ומחוץ לבתים רבים בישראל ובעולם כולו ניתן אפילו למצוא פחים צבעוניים שונים המיועדים עבור סוגים שונים של פסולת. תכנית טויוטה סלקט מאפשרת לרבים להימנע מלזרוק את הרכב הישן שלהם לזבל ולקנות רכב חדש לחלוטין, וכך ליישם את עיקרון המחזור לגבי אחד המוצרים הגדולים והמזהמים ביותר שברשותנו במהלך החיים – הרכב שלנו.

 

כיצד זה נעשה בפועל - מה כוללת תכנית טויוטה סלקט?

לאחר שדיברנו על האופן בו מהווה תכנית טויוטס סלקט חלק אינטגראלי ומתבקש מהאידיאולוגיה הסביבתית הכללית המנחה את חברת טויוטה מזה שנים רבות, נציע סקירה קטנה של פרטי התכנית עבור מי שאינו מכיר אותה מקרוב.

טויוטה סלקט היא תכנית המציעה לנו כאמור להשתמש ברכבים משומשים במקום לרכוש רכבים חדשים, אך לעשות זאת בלי לוותר על היתרונות המשמעותיים הנלווים לרכישת רכב חדש – אמינות מכאנית, אחריות מלאה ועוד.

כיצד זה נעשה? ובכן, במסגרת טויוטה סלקט עוברים רכבי טויוטה משומשים סדרה ארוכה ומדוקדקת של בדיקות איכות שונות (כמאה וחמישים בדיקות איכות שונות!) במטרה למצוא כל פגם אפשרי, קיים או פוטנציאלי, ולהביא את הרכב למצב אופטימאלי. בעקבות בדיקות האיכות המקיפות והיסודיות ניתן לזהות את הבעיות ונקודות החולשה השונות, אז עובר הרכב את כל הטיפולים והתיקונים להם הוא נדרש. הכל נעשה במוסכים מורשים של טויוטה, בשימוש בחלפים מקוריים ועל ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים.

התוצאה היא האפשרות לרכוש רכב טויוטה המצב חדש ומצוין ועם אחריות מלאה למשך כמה שנים, במחיר של רכב משומש. אכן, דרך מצוינת למחזר כלי רכב ישנים ולהבטיח כי אנחנו משתמשים ברכבים ככל הניתן ומנצלים עד תום את המוצר, וכך מורידים את כמות כלי הרכב החדשים שנדרש לייצר בעולם מדי שנה.

 

 

 

לכל דגמי טויוטה החדשים בסוכנות טויוטה בחיפה

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות