טויוטה היברידית


טויוטה - עיר המכוניות

העיר טויוטה ידועה כעיר התעשייה לרכבים, מקום משכנו של תאגיד הרכבים הראשי המפורסם בעולם- תאגיד טויוטה.
טויוטה סיטי הקרויה על שם מפעל המכוניות הייתה בעבר עיר קטנה בשם קורומו ששימשה כמרכז לשיווק תולעי משי. בעקבות ירידת ביקוש המשי בעולם בשנות ה-30 נפגעה פרנסתם של תושבי העיר. חברת טויוטה עסקה אז בייצור מכונות אריגה ועקב המשבר הכלכלי  החלו בעלי החברה לחשוב על הסבת התחום לעסקי המכוניות שזה למעשה הוביל את בריאתה של חברת טויוטה מחדש כתאגיד כלל עולמי לייצור רכבים.
 
העיר טויוטה יושבת בהושנטו, האי המרכזי של יפן, היקף הייצור בה הוא השני בגודלו במדינה והיא מפורסמת כאחת מערי התעשייה החשובות ביותר ביפן וידועה  כעיר לתעשיית מכוניות. כיום טויוטה היא יצרנית המכוניות השלישית בגדלה בעולם.
 
בעיר ממוקמים 12 מפעלים בתחום הרכבים של חברת טויוטה כאשר כל מפעל הינו בעל התמחות שונה לייצור חלקי רכב שונים, הרכבתם וביצוע מחקר ופיתוח. שטח המפעלים משתרע על מרחבים גדולים ומספק תעסוקה לאחוז גבוה מהתושבים.
 

ייצור מכוניות בטויוטה - איך הכול התחיל?

כאמור בשנות ה- 30 הסבה חברת טויוטה את התמחותה מעסקי שיווק תולעי משי לייצור מכוניות. בשנת 1937 הוקם בעיר מפעל המכוניות הראשון של טויוטה. הוחלט להקים את המפעל דווקא בעיר זו מפאת שלושה גורמים חשובים: קרבתה לעיר נגויה שהייתה עיר תעשייה רבת חשיבות, מסילות הברזל שהיו באזור אשר היוו תפקיד חשוב בהעברת חומרי גלם אל העיר וחקלאים רבים אשר שהו בסביבה ויכלו לשמש ככוח עבודה.
מפעל טויוטה נחרב במהלך מלחמת העולם השנייה והוקם מחדש כמפעל מודרני לאחר המלחמה. עם הזמן תפוקת הייצור של המפעל הלכה וגדלה והעיר טויוטה התפרסמה כעיר למרכז תעשייתי בעל משמעות רבה. בעקבות שינויים אלו תושבים רבים שעיסוקם היה בתחום החקלאות עברו לעיסוק בתחום התעשייה. מה שאפיין את העובדים היה חריצות וטווח גילאים מגוון: נמנו עליהם  צעירים אשר בימינו מטיילים בעולם וגם מבוגרים שמקבילים אליהם בעולם המערבי כיום אולי
נזקקים לביטוח סיעודי. תעשיה זו לייצור רכב משכה אליה גם  מהגרים מכל רחבי יפן.
שטחה של העיר טויוטה החל לגדול בעקבות סיפוח כפרים ועיירות הסמוכים אליה.  כיום טויוטה מתגאה בהיותה בעלת תפוקת הייצור הגבוהה בעולם אשר נושאת את התואר "עיר המכוניות".
 
 

תרומתה של חברת טויוטה לסביבה

חברת טויוטה משפיעה במידה רבה על הכנסות האוכלוסייה החיה בעיר ועל מצבם הכלכלי של התושבים. החברה משלמת מיסים שמהווים כמחצית מהכנסות העיר ומשקיעה רבות בפיתוח שירותים חיוניים כגון פיתוח בתי חולים.
תעשיית טויוטה הינה תעשייה מודרנית ועתירת ידע - תהליכי ייצור רבים במסגרת החברה מתבצעים ע"י רובוטים.
מעבר לתרומתה הכלכלית הרחבה חשוב לציין כי מפעלי טויוטה כמעט ואינם מזהמים את הסביבה.
הדבר אף מתבטא כיום בייצור רכבים  בעלי פליטת פחמן נמוכה. במאמר שהתפרסם בעיתון הארץ נאמר ע"י מנכ"ל איכות הסביבה בטויוטה ויל טומבוי כי טויוטה משקיעה בפיתוח תחום איכות הסביבה כ- 6 מליון דולר בשנה.
מעבר לפיתוח כלי רכב ידידותיים לסביבה מעניקה טויוטה תשומת לב גם לתכניות לצמצום האנרגיה  בכל מפעלי ייצור הרכבים שברשותה, ובמהלך חמשת השנים האחרונות הצטמצמה האנרגיה לייצור כלי רכב ב- 37%.



לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות