טויוטה יאריס רכב השנה באירופה

טויוטה יאריס – רכב השנה באירופה

מדי שנה נערכת בז'נבה שבשוויצריה תערוכת רכב עולמית מפורסמת, במסגרתה מוכרז רכב השנה באירופה כפי שנבחר על ידי עשרות עיתונאי רכב ממדינות אירופה השונות. השנה התבטלה התערוכה בעקבות מגפת הקורונה, אך ההכרזה על רכב השנה לא בוטלה ונערכה אונליין. הרכב שזכה בתואר הנכסף לשנת 2021 הוא לא אחר מאשר טויוטה יאריס – הדגם הקומפקטי והעירוני של טויוטה אשר פופולארי כל כך בישראל מזה שנים רבות. מה הופך את היאריס לרכב השנה של אירופה, ולהעדפתם של מיליונים רבים של צרכני רכב ברחבי העולם, מתוכם לא מעט גם בישראל שלנו?

 

זכייה מוצדקת, גם אם מעט מפתיעה – טויוטה יאריס כרכב השנה

 

זכייתה של היאריס מגיעה 21 שנים לאחר שדגם זה זכה לאחרונה בפרס רכב השנה באירופה, ושש עשרה שנים לאחר הפעם האחרונה בה זכה רכב של טויוטה בפרס הנחשק (ב 2005 זכתה טויוטה פראיוס בתואר הכבוד...). למעשה, זכייה זו של היאריס הפתיעה עיתונאים ואנליסטים רבים המתמחים בעולם הרכב, בין השאר מכיוון שבשנים האחרונות מוענק הפרס בעיקר לדגמים חשמליים (גם המקום השני בתחרות הנוכחית הוענק לרכב חשמלי – פיאט 500, הנמכרת החל מהשנה בגרסה חשמלית בלבד). 

היאריס סיימה את "התחרות" (המשאל בין עיתונאי הרכב) ראשונה בפער גדול יחסית מבין שבע מתחרות שונות, ביניהן דגמים מוכרים ופופולאריים כגון סקודה אוקטביה, פיאט 500 וסיטרואן C4. צוות השופטים קבע באופן גורף יחסית כי היתרונות של טויוטה יאריס הופכים דגם זה לאחד הרלבנטיים והאטרקטיביים ביותר כיום, ספציפית בקטגוריות של רכבים עירוניים ורכבים יחסית קומפקטיים. מאחר ועולם הרכב כולו מתקדם במהירות לכיוון זה של רכבים קומפקטיים, יעילים ובטיחותיים יותר, ברור מדוע היאריס נבחרה על מנת לייצג את נקודת הזמן הנוכחית בה נמצא עולם הרכב. 

סיבה נוספת לכך שבחירה זו אינה מפתיעה במיוחד היא הדור החדש של היאריס המשווק במספרים גדולים גם באירופה ומציג שינויים ושיפורים משמעותיים לעומת הדורות הקודמים של היאריס. בנוסף, משווקת היאריס באירופה גם בגרסה הספורטיבית יותר – גרסת ה GR, אשר זכתה לביקורות מהללות רבות עם עלייתה על כבישי אירופה.

 

על משמעותה וחשיבותה של תחרות רכב השנה באירופה 

 

פרשנים, עיתונאים וחובבי רכב מושבעים עשויים כמובן להתווכח על חשיבותה ומשמעותה של כל תחרות רכב, בפרט התחרות השנתית הנערכת באירופה. מה שלא ניתן להתווכח לגביו הוא כי מדובר באחת הבמות המרכזיות בהן ניתן למצוא התייחסות מעמיקה של עשרות עיתונאי רכב בכירים לכלל הדגמים הנוסעים כיום על כבישי אירופה. לכן, ככזו מספקת התחרות האירופאית השנתית מדד טוב יחסית הן לרמת האיכות והן לרמת הפופולאריות של דגמים מובילים ומרכזיים שונים בעולם הרכב, לפחות באירופה (הנחשבת לאחד משווקי הרכב הגדולים והחשובים ביותר בעולם). 

תחרות זו נערכת באירופה כבר כמעט שישים שנים (החלה בשנת 1964) והשנה כללה את חוות הדעת והקולות של חמישים ותשעה עיתונאים מ 23 מדינות אירופאיות שונות. אלו בחרו שבעה דגמי מכוניות שונים כפייבוריטיים אשר העפילו לגמר, מתוכם קטפה כאמור היאריס את המקום הראשון הנחשק.

תחרות זו מספקת כאמור מדד יחסית מעמיק ואמין לרמת שביעות הרצון של צרכני הרכב האירופאים מהדגמים המרכזיים השונים הנוסעים על כבישי היבשת. זכייתה של היאריס מצביעה על כך שהמאמצים הרבים שמשקיעה טויוטה הן ברמת איכות מכאנית גבוהה ביותר, הן ברמת בטיחות חסרת תחרות והן בעיצוב מתקדם אשר מותאם לעידן בו אנו נמצאים ולצרכי התקופה (יותר ויותר מרחבים עירוניים וכבישים צפופים וסואנים..), משתלמים בסופו של דבר וזוכים לתמיכה והיענות של שוק הרכב האירופאי, כמו גם זה העולמי באופן כללי. 

 

למידע נוסף אודות טויוטה יאריס

 




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות