טויוטה

טויוטה – עולם הרכב ועולם המחשוב נפגשים

האמור במאמר הנ"ל לא בהכרח מתייחס לדגמי טויוטה הנמכרים בארץ אלא לדגמים עולמיים של חברת טויוטה......

 

תעשיית הרכב מוכרת בעיקר כתעשייה מסורתית יחסית, שכן המוצרים המיוצרים בה (כלי רכב) הינם מכאניים מטבעם, ואינם שייכים לתחום ההיי טק או הטכנולוגיה החדשנית של עולם המחשב.

בשנים האחרונות, עם התפתחותן המואצת של כל תחומי התעשייה בעולם, חברות מובילות בתחום הרכב דוגמת טויוטה מתחילות להעמיד לרשות הצרכן מוסך מורשה ומוצרים אשר משלבים בין עולם הרכב המסורתי לעולם המחשוב החדשני והמתקדם.

מחשב אישי לרכב ברכבי טויוטה

 

 

בשנים האחרונות, אלו מאיתנו אשר עוקבים בדריכות אחר הפיתוחים האחרונים בעולם הרכב, התוודענו אל מונח חדש בתחום – Car PC. בדיוק כמו ה PC המסורתי שאנחנו מכירים (Personal Computer – המחשב האישי אשר חדר לבית של כולנו), כך כיום ניתן למצוא מכוניות חדשות מבית טויוטה אשר מצוידות במחשב אישי המותאם לרכב. זהו צעד מתבקש בתעשיית הרכב, שכן כלי הרכב שלנו הוא מקום בו חלקנו מבלים שעות רבות מדי שבוע. רק טבעי כי גם בסביבה יעמוד לרשותנו מחשב אשר יסייע לנו בניהול וביצוע פעולות רבות.

 

מחשב לרכב – יישומים כלליים

 

 

ברכבי טויוטה החדשים ניתן למצוא כאמור מחשב אישי מובנה ברכב, אשר מסייע לנהג ושוכני הרכב האחרים בביצוע פעולות רבות. להלן סקירה כללית של התחומים אותם ניתן לנהל באמצעות ה Car PC:

• מדיה ובידור -  החל ממערכת הסטריאו להשמעת מוסיקה וכלה ב DVD המקרין סרטים לילדים במושב האחורי, הכול ניתן לשליטה באמצעות המחשב של הרכב.

• GPS – מערכת הניווט הפופולארית הקיימת כמעט בכל רכב חדש ומסתמכת על מיקום באמצעות רשת לוויינים גלובאלית ניתנת לניהול באמצעות אותו מחשב אשר מפעיל את מערכת המדיה ושאר היישומים ברכב.

• אינטרנט – באמצעות מחשב לרכב ניתן לייצר "בועה אלחוטית" ולאפשר חיבור וגלישה באינטרנט באמצעות צג המחשב של הרכב או באמצעות מחשב נייד. כאשר חושבים על זה, החדירה של האינטרנט גם לזמן בו אנו מבלים בנסיעה הייתה בלתי נמנעת.. היישומים של גלישה באינטרנט במהלך נסיעה הם רבים ומגוונים, וכוללים בין השאר התעדכנות שוטפת במייל שלנו, קבלת דיווחי תנועה ממצלמות כבישים "אונליין", ועוד..

• נתוני רכב – מחשב הרכב יודע לתת לנו את תמונת המצב המלאה והעדכנית ביותר בנוגע למצב הרכב – חום מנוע, מצב המערכות השונות וכד'. הבקרה על הפן הטכני של הנהיגה ברכב עוברת לאט לאט להיות בקרה ממוחשבת גרידא, עליה צריך הנהג רק לפקח.

המחשב לרכב – נהג העתיד?

 

 

כמובן שבשלב הזה קשה להתעלם ממחשבות ופנטזיות על יישומי המחשב העתידיים בעולם הרכב. מה יהיה הצעד הבא של חברות הענק דוגמת טויוטה אשר מפתחות את תחום הרכב, ובכללו גם את תחום המחשוב לרכב לרמות חדשות ומופלאות?

האם בעתיד מחשב הרכב שלנו יוכל גם לשלוט ברכב ולנהוג במקומנו, וכך לשחרר אותנו לישון, לעבוד או לראות סרט בזמן הנהיגה הביתה מן העבודה?

השלב הזה עדיין לא כאן, אך בקצב בו התחום מתפתח, אל תתפלאו אם נגיע גם לשם.

מחשב הרכב מעניק לנו כבר היום חווית נהיגה יוצאת דופן עליה לא העזנו לחלום לפני עשר ועשרים שנים.

מעניין מאוד יהיה לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום זה, ולראות אילו עוד שפנים ישלפו טויוטה וענקיות הרכב האחרות מן הכובע.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות