טויוטה היברידית

טויוטה הוכרזה כמובילת שוק הרכבים המשפחתיים בישראל לשנת 2019

 

לאחרונה נערכה תחרות רכב השנה של iCar, בה נבחרו הרכבים המובילים, הפופולאריים והמצליחים ביותר בישראל לאורך השנה האחרונה. בחלק מהקטגוריות, ניתן לומר כי הבחירות של 2019 מעידות על המגמה הכללית של השנים האחרונות ואף של העשורים האחרונים. כך באחת הקטגוריות המרכזיות ביותר, וזו הכוללת את מספר הרכבים הגדול ביותר במדינה – מכוניות משפחתיות. בקטגוריה זו, בהמשך ישיר לשני העשורים האחרונים, נבחרה טויוטה קורולה החדשה כמכונית השנה, ומסיבות טובות מאוד. מה היה חדש בטויוטה קורולה של שנת 2019, מדוע מדובר באחד הדגמים המובילים בעולם הרכב כולו מזה שנים רבות ומה טומן בחובו העתיד עבור הדגם הפופולארי כל כך של יצרנית הרכב היפנית?

 

גרסאות האצ'בק וסדאן וטויוטה קורולה היברידית – מה היה חדש בקורולה של 2019?

הקורולה הוא אחד הדגמים הנמכרים והפופולאריים ביותר בקרב נהגים ישראלים, כמו גם ממרבית המדינות האחרות בעולם, מזה שנים רבות. לסיבות לכך נגיע בהמשך, אך כרגע ננסה להבין – מה חידשה הקורולה של שנת 2019? אילו בשורות היא הביאה עימה אשר הפכו אותה לדגם המשפחתי הפופולארי ביותר בישראל השנה?

ובכן, בניגוד לעבר, הדור החדש של הקורולה מאגד תחת שם הדגם הפופולארי והמוכר כל כך לא רק את הגרסה המשפחתית ה"סטנדרטית", הפשוטה והמוכרת כל כך, אלא גם את גרסאות הסדאן וההאצ'בק. זה עשוי להיראות כמו שינוי זניח או פורמאלי בלבד, אך בפועל מדובר בשינוי המאותת על הכיוון הכללי אליו צעד עולם הרכב כולו, במיוחד בישראל, בעשור האחרון – כיום, אינספור אנשים פרטיים ומשפחות אינם מסתפקים במכונית משפחתית "רגילה" (כזו בעלת מבנה רגיל ופשוט), אלא מעוניינים ברכב גדול יותר. רבים עברו לגרסאות שונות של רכבי קרוסאובר וג'יפונים למיניהם, דוגמת טויוטה RAV4 או C-HR, ורבים העדיפו להישאר בגזרת המשפחתיות, אך מעוניינים במשפחתית עם מעט יותר נפח ומקום אחסון. לכן גרסאות הסדאן וההאצ'בק, המכילות יותר מרחב פנימי מזה של המשפחתית הרגילה ובקטנה, הפכו לגרסאות סטנדרטיות ונפוצות ביותר וזכו להיכלל בקטגוריית המשפחתיות תחת השם הכללי – "קורולה".

אך זו לא הייתה הבשורה העיקרית שהביאה עימה הקורולה החדשה במהלך השנה האחרונה לכבישי ישראל והעולם כולו. השינוי המשמעותי והחשוב ביותר הוא כמובן העובדה כי השנה זכינו ליהנות מגרסה של טויוטה קורולה היברידית. הצטרפותו של הדגם הנמכר והפופולארי ביותר לאורך שנים רבות בעולם הרכב כולו אל משפחת הרכבים ההיברידיים הוא כמובן חשוב ביותר בפני עצמו, אך גם מאותת רבות בנוגע לכיוון הכללי בו צועד עולם הרכב כולו. החשיבות של שינוי זה בפני עצמו היא כי אינספור רכבים משפחתיים בישראל נהנים כיום מהנעה היברידית, חסכונית בתצרוכת דלק וידידותית יותר לסביבה, כך שזה בפני עצמו שינוי משמעותי וחשוב. ובנוגע להקשר הרחב יותר ולכיוון הכללי אליו צועד העולם – ובכן, 

עולם הרכב נמצא כבר מזה כמה שנים במהלכו של מרוץ חשוב מאין כמוהו לפיתוח של טכנולוגיות הנעה ירוקות וידידותיות לסביבה. בצל משבר האקלים אשר הולך ומחמיר והמודעות הציבורית העולמית לו אשר נמצאת במגמת עלייה חדה במהלך השנה האחרונה, החשיבות של עולם רכב ירוק ובלתי מזהם הופכת מובנת בעולם יותר ויותר. בטויוטה הרימו את הכפפה כבר לפני יותר משני עשורים, עם פיתוח והשקת ההנעה ההיברידית לראשונה בעולם. מאז ועד היום עשתה טויוטה רבות על מנת להמשיך לפתח ולייעל את ההנעה ההיברידית, השיקה דגמים רבים נוספים המונעים באמצעות מערכת מסוג זה וביניהן גם הקורולה החדשה. מבחינות רבות זהו איתות לעולם הרכב כולו המסמל את הכיוון הכללי אליו טויוטה מעוניינת לקחת את עולם הרכב כולו, כיוון ירוק ובר קיימא יותר עבור כולנו.

 

גם בשורות אוטונומיות חדשות

בנוסף למרוץ לפיתוח טכנולוגיות הנעה ירוקות וידידותיות לסביבה, נמצא עולם הרכב בשנים האחרונות גם בעיצומו של "מרוץ חימוש אוטונומי" – החברות הגדולות והמצליחות ביותר בעולם, לא רק מעולם הרכב עצמו, שוקדות ומשקיעות מיליארדים במחקר ופיתוח של טכנולוגיית רכב אוטונומית לחלוטין, כזו אשר תייתר את הצורך בנהג אנושי ובתקווה תביא להורדה משמעותית במספר תאונות הדרכים, כמו גם תשפר את איכות החיים של נהגים בצורות שונות.

בטויוטה קורולה החדשה אשר עלתה על כבישי ישראל בשנה האחרונה ניתן למצוא מערכת בטיחות מתקדמת וחסרת תקדים, המכילה כמה וכמה מערכות אוטונומיות "קטנות" שונות. כל אחת מהן יודעת לבצע טוב פעולה אחת מוגדרת, כך שאנחנו רחוקים עדיין מרכב אוטונומי לחלוטין, אך המערכות הללו מסייעות להעלות את רמת הבטיחות של הנוסעים בקורולה החדשה, בין השאר על ידי כך שהן מבצעות פעולות מסוימות שפעמים רבות נהגים אנושיים רבים אינם מהירים או חדים מספיק על מנת לבצע בעצמם, דוגמת עצירות פתע חדות במיוחד או ייצוב הרכב במצבים בלתי צפויים. 

כאמור, העובדה כי הקורולה החדשה הנמכרת בהמוניה בשנים האחרונות מאובזרת בכל דגם בעוד כמה פיצ'רים אוטונומיים אשר בהדרגה הופכים דגם זה ליעיל ומתקדם יותר מאשר כל מכונית משפחתית אחרת בהיסטוריה, מאותת גם היא בנוגע לכיוון העתידי הצפוי לעולם הרכב, זה של רכבים אוטונומיים מלאים, נהגים המשוחררים מהצורך לנהוג ורמות בטיחות ויעילות גבוהות יותר מאי פעם בעבר.

 

טויוטה קורולה – סיפור הצלחה וותיק עם עתיד מסקרן ומזהיר

הקורולה היא אחד הדגמים המצליחים והנמכרים ביותר בהיסטוריה, ולא בכדי – מדובר במכונית משפחתית "קלאסית", כזו הנמכרת במחיר סביר ביותר ומכילה בדיוק את השילוב הנכון והרצוי של בטיחות, אבזור, יכולת מכאנית, אחיזת כביש וכל שאר המאפיינים החשובים והמרכזיים שאנחנו מחפשים ברכב המשפחתי שלנו. שילוב מושלם זה הוא שהפך את הקורולה לסיפור הצלחה מסחרר כל כך מאז השקתה ולאורך כל השנים בהן היא נמכרת, כולל השנה האחרונה כאמור...

ומה בנוגע לעתיד? כבר הזכרנו כמה מהחידושים של הקורולה החדשה אשר מאותתים על עתיד עולם הרכב כולו, דוגמת הנעה היברידית ופיצ'רים אוטונומיים נוספים ומתקדמים יותר. סביר כי נראה את המגמה הזו נמשכת ביתר שאת בשנים הקרובות, ודגמי דגל דוגמת טויוטה קורולה צפויים לשחק בעולם הרכב החדש תפקיד מרכזי. האם נראה את טויוטה קורולה החדשה של השנים הבאות כבר כרכב אוטונומי לחלוטין או כזה המופעל כולו באמצעות מערכת הנעה מתקדמת ונקייה לחלוטין מהשפעה סביבתית מזיקה? ייתכן. רק הזמן יוכל לגלות זאת. אך מה שבטוח הוא כי יהיה מעניין מאוד לעקוב אחר הדגמים הבאים והחדשים של הקורולה...

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 

 

לצפייה בכל דגמי טויוטה 2020 לחצו כאן

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות