טויוטה

טויוטה מטמיעה שינויים ניהוליים מעמיקים לצורך התמודדות עם משבר הקורונה

 

בעוד עבור מרבית האנשים השם "טויוטה" מתקשר בעיקר למכוניות ולדגמים מוכרים ונפוצים שונים דוגמת טויוטה קורולה, עבור רבים אחרים, ממגוון תחומי עיסוק ועניין, חברת טויוטה מתקשרת מיידית גם לתחום הניהול – שיטת הניהול של החברה ידועה כאחת משיטות הניהול המצליחות בהיסטוריה וענפים שלמים עוקבים בדריכות אחר המהלכים של התאגיד היפני ומחקים את דרכי הפעולה היעילות בהן נוקטת הנהלת החברה. כעת, מתחילה טויוטה להטמיע שינויים ניהוליים מעמיקים במטרה להתמודד כראוי עם משבר הקורונה העולמי, המאיים להחריב חברות, תחומים וענפים שלמים.

 

לאחרונה פרסמה טויוטה חלק מהשינויים המעמיקים שהיא מתחילה ליישם כבר בימים אלו, כחלק מההתמודדות רחבת ההיקף עם משבר הקורונה, המסתמן בינתיים כמשבר כלכלי חסר תקדים לפחות במאה השנים האחרונות. בעוד ענפי פעילות שלמים חווים סגירה מוחלטת ועומדים בפני קריסה, ההשלכות משפיעות גם על יתר התחומים האחרים כך שאף חברה או ארגון אינם חסינים בפני המצב. ירידות ניכרות בביקוש העולמי למגוון עצום של מוצרים ושירותים מעמיד כמעט כל חברה כיום בסכנה ממשית, ורבים מתעניינים במיוחד במהלכיהן של חברות הידועות בניהול פורץ הדרך שלהן, דוגמת טויוטה. מה שהביא לעולם לא רק את המשפחתית הנמכרת בהיסטוריה (טויוטה קורולה) או את המכונית ההיברידית הראשונה (טויוטה פריוס), אלא גם שיטות ניהול פורצות דרך אותן יישמו אינספור חברות אחרות בהתאם, עשוי להביא לעולם התעשייה והעסקים גם דרך קונקרטית להתמודדות עם המשבר חסר התקדים שחווה העולם כיום.

 

מה צפויים לכלול השינויים שמתכוונת טויוטה להתחיל וליישם כבר עתה ברמה הניהולית והכלל ארגונית? ובכן, טויוטה פרסמה לאחרונה מסמך המפרט בנוגע ליוזמות המרכזיות שעלו בחברה לשם שיפור המבנה הפנימי של החברה, ובמטרה להניע את ההתאוששות הצפויה בפעילות החברה בחודשים הקרובים. בטויוטה, בדומה לשאר העולם, מאמינים כי מגיפת הקורונה תגיע לסיומה במוקדם או במאוחר (הערכות בדבר מציאת חיסון מדברות על טווח של כשנה, אך ייתכן כי ההתאוששות תחל כבר בשלב מוקדם הרבה יותר), ומעוניינים לבצע כיום שינויים ניהוליים ומבניים אשר ימריצו את החזרה לפעילות וההתאוששות של החברה.

 

במסגרת המסמך שפרסמה טויוטה ניתן למצוא כמה יוזמות קונקרטיות ופעולות בהן מעוניינת החברה לנקוט במהלך השבועות והחודשים הקרובים:

 

חיזוק התשתית הטכנולוגית המאפשרת עבודה מהבית – בטויוטה, בדומה לאינספור חברות ובתי עסק נוספים בעולם, העבירו אחוז ניכר מהעובדים לעבודה מהבית כל עוד משבר הקורונה נמשך. מתוך הבנה כי עתיד עולם העבודה עצמו צפוי להשתנות בעקבות מה שאנחנו חווים עכשיו, וכי העתיד בכל מקרה טומן בחובו יותר ויותר עבודה "בשלט רחוק" ומהבית, מתחילים בטויוטה כבר כיום בבנייה וחיזוק של התשתיות הטכנולוגיות, כמו גם הניהוליות, המאפשרות לעובדיהם לעבוד מהבית. במסגרת שינויים אלו מחזקים בטויוטה את הרשתות באמצעותן פועלים עובדי החברה השונים ומתחילים בהרחבה כללית של התשתית האינטרנטית המאפשרת העברה של נתונים ומידע בכמויות גדולות. פרשנים ומומחים שונים מסתקרנים במיוחד מצעדים אלו שנוקטת טויוטה כיום, בעיקר בעקבות ניסיון העבר – טויוטה ידועה כאמור ככוח טכנולוגי מוביל ופורץ דרך, כאשר על פי השינויים והכיוונים אליהם הולכים בחברה, העולם כולו מתיישר פעמים רבות לאחר כמה שנים. כמו שכיום טויוטה קורולה היברידית מהווה סוג של אבטיפוס לאינספור רכבים משפחתיים והיברידיים חדשים (נינתן לראות הן בקורולה עצמה והן בהנעה ההיברידית אבי טיפוס אותם מחקים בכל עולם הרכב...), כך ייתכן בהחלט כי שיטות העבודה החדשות שיפתחו כעת בטויוטה לצורך ההתאוששות מהמשבר יתוו את הדרך לאינספור חברות אחרות, ואולי לשוק העבודה כולו. למעשה, סעיף זה של השינויים שמתחילה טויוטה להטמיע בארגון הוא מהרחבים והמשמעותיים ביותר, שכן בטויוטה מצהירים כי בכוונתם לשנות באופן פרמננטי את הדרך בה יכולים עובדים לעבוד ללא תלות מיוחדת במקום העבודה, כלומר- מהבית או מכל מקום אחר בו קיימים תנאים המאפשרים זאת, דוגמת חיבור טוב לאינטרנט. בטויוטה מצהירים כי הם מגבשים ומבססים בימים אלו  רפורמות משמעותיות בסגנון העבודה היומיומי ובתרבות הארגונית הכללית, הנוגעות בכללים חדשים לעבודה מרחוק אשר גם יאפשרו ויסייעו להגדיל את הפרודוקטיביות של הארגון

 

האצת והרחבת ההשקעה בכוח אדם – בטויוטה משקיעים רבות בכוח אדם – בהכשרה, פיתוח והקניית כישורים חדשים לעובדיהם, וזו מתוך ראייה כוללת כי איכות כוח האדם חשובה וקריטית להצלחתה של החברה. בטויוטה מתכוונים לנצל את העובדה כי כרגע קיימת ירידה משמעותית בביקושים העולמיים (גם לרכבים חדשים, בין השאר) על מנת להשקיע יותר בתכניות המיועדות לקדם ולפתח עוד את כוח האדם בארגון.

 

יצירת רשת עבודה וייעול עם ספקי החברה – כמו מרבית החברות והעסקים האחרים, גם טויוטה סובלת כרגע מבעיות בשרשרת האספקה של חומרי גלם, חלפים וכו', מפני שהכלכלה העולמית כולה נמצאת במצב של קיפאון חלקי וכאוס גובר. על מנת לנסות לייצב ולהבטיח את שרשרת האספקה של החברה, עובדים בטויוטה באופן צמוד יחד עם כל אחד ואחד מספקי החברה, במטרה ליצור רשת עבודה וייעול אשר תאפשר לאותם ספקים להתמודד בצורה טובה יותר עם הבעיות בהן הם נתקלים. צעד זה נובע מתוך ההבנה החשובה כי המשך פעילותה התקין של טויוטה תלוי באופן אקוטי בפעילותן הסדירה של חברות אחרות, בראש ובראשונה – ספקים. עבודה משותפת יחד עם חברות אלו ממש עכשיו, במטרה לסייע להם להתמודד בצורה טובה יותר עם שיאו של המשבר, היא הצעד הנבון והמתבקש מתוך ראייה מערכתית וארוכת טווח.

 

לסיכום, השינויים המסקרנים שמתחילה טויוטה ליישם כעת בתרבות הארגונית והמבנה הארגון כולו מסקרנים רבים בעולם הרכב, הניהול ובמגוון תחומים נוספים, הפעם לא מכיוון שמדובר בסוג חדש של טכנולוגיית הנעה או בדגם חדש של מכונית אשר מגדיר קטגוריה חדשה ומשנה את עולם הרכב לנצח (דוגמת טויוטה RAV4  או טויוטה לנד קרוזר), אלא מכיוון שמדובר בשינויים שנראה כי העולם כולו זקוק להם, ובפרט אינספור חברות באינספור תחומי פעילות. גם כאן מתווה טויוטה את הכיוון הכללי ועשויה לספק לעולם כולו שיטות ודרכי עבודה חדשות, לעידן שלאחר הקורונה...

 

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות