טויוטה קרוסאובר

טויוטה נכנסת לשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים

כאשר חברה כמו טויוטה מכריזה על כניסתה לתחום חדש, מדובר בהכרזה אשר זוכה להרבה מאוד תשומת לב בעולם הרכב וגורמת להרבה מאוד רעש והתרגשות. דוגמאות לכך ניתן למצוא בשפע מהשנים האחרונות, דוגמת הכרזות של החברה על כניסתה במלוא הכוח למרוץ הפיתוח של הרכבים האוטונומיים או על הכרזתה לאחרונה על כניסתה לתחום המוניות האוויריות. גם כאשר החברה מכריזה על השקתו של דגם חדש ועל כיסה לקטגוריה חדשה בתוך עולם הרכב, הדבר זוכה ללא מעט תשומת לב סקרנית של חובבי רכב מושבעים, כמו גם של אינספור גורמים שונים בתעשיית הרכב עצמה. לאחרונה הכריזה טויוטה על כניסתה לקטגוריית רכב חדשה יחסית (עבורה) – הקטגוריה של רכבי קרוסאובר קומפקטיים, המכונה גם B – SUV.

 

ג'יפון חדש המבוסס על השלדה של טויוטה יאריס החדשה

ההכרזה של טויוטה על כניסתה לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, בה כבר מככבים כמה דגמים של יצרניות אחרות דוגמת סיאט (ארונה) או יונדאי (קונה), מהווה בשורה מסקרנת ומעוררת ציפיות בקרב חובבים רכב שונים, שכן טויוטה ידוע באיכויות המשמעותיות של דגמיה אל מול יצרניות אחרות, וכולם מצפים לראות את הג'יפון הקומפקטי החדש של החברה והאופן בו הוא יתפקד. 

למרות ששם הדגם או המפרט הטכני שלו עדיין לא פורסמו, בטויוטה הודיעו כי הג'יפון החדש של החברה מפותח על בסיס פלטפורמת GA-B – השלדה של טויוטה יאריס החדשה. דגם זה זכה לפופולאריות רבה ולשבחים של מבקרים רבים מהתחום, ושלדה זו אמורה לשמש גם דגמים "קטנים" או קומפקטיים חדשים של החברה. בטויוטה הגיעו לנוסחה טובה לפטרפורמה ושלדה של רכבים קטנים, כזו המאפשרת להם להיות בטיחותיים, יציבים, חזקים ומהירים, ולהתאפיין ביתרונות משמעותיים שונים על פני דגמים קומפקטיים מתחרים של יצרניות אחרות. השילוב הצפוי של פלטפורמה זו ברכב מהקטגוריה של B-SUV (ג'יפון קומפקטי) הוא לכן מסקרן במיוחד, שכן הוא צפוי להתאפיין ביתרונות המשמעותיים של הרכבים הקומפקטיים של טויוטה, ובראשם היאריס כמובן, יחד עם היתרונות של רכבי הקרוסאובר וה SUV של החברה, דוגמת טויוטה ראב 4 או טויוטה C-HR.  

 

לא סתם יאריס מוגבהת 

ההודעה לתקשורת של טויוטה מבקשת להבהיר כי אכן מדובר כאן בחידוש מסקרן של ממש, ולא בגימיק שיווקי זול. בחברה הצהירו כי הג'יפון החדש של החברה אינו צפוי להיות פשוט סוג של טויוטה יאריס מוגבהת, אלא עיצוב מקורי וחדש של ג'יפון קומפקטי. השימוש בפלטפורמה הקיימת בשלדה של היאריס החדשה אינו סותר את העובדה כי הדגם החדש צפוי להוות עיצוב מקורי חדיש, אשר צפוי להציב סטנדרט חדש בקטגוריית ה B-SUV המדוברת, אשר הופכת רלבנטית ומבוקשת יותר ויותר בשנים האחרונות. נראה כי הצפיפות והעומס בכבישי העולם, וספציפית במרחבים האורבאניים, מביאה יותר ויותר צרכני רכב לחפש אחר גרסאות קומפקטיות, נוחות ויעילות של רכבים מתקדמים, ואינספור דגמי הג'יפונים למיניהם אשר שטפו את כבישי ישראל במהלך העשור האחרון מהווים דוגמה מצוינת לכך. בטויוטה שואפים כעת לקחת את התחום כולו צעד אחד קדימה, ולספק ג'יפון קומפקטי במיוחד עם יכולות מכאניות מתקדמות ומאפיינים בטיחותיים חסרי פשרות. 

 

הג'יפון החדש כחלק מטרנספורמציה כוללת במערך התחבורה העירוני

סיבה נוספת וכללית יותר להתרגשות הרבה שעוררה ההכרזה של טויוטה אודות הג'יפון הקומפקטי החדש של החברה היא התפיסה כי השקת דגם זה צפויה להתווסף למספר צעדים נוספים בהם נוקטים בטויוטה בשנים אלו, במטרה לחולל ולבסס מהפכה של ממש בעולם התחבורה כולו, וספציפית להביא לכדי טרנספורמציה יסודית ומשמעותית בעולם התחבורה העירוני.

כאמור, חלק ניכר מאוכלוסיית העולם ומצרכי התחבורה בעולם מתרכזים כיום במטרופולינים גדולים ובאזורים עירוניים ומיושבים אחרים. מגמה זו רק הולכת ומתרחבת מעשור לעשור, כאשר האוכלוסייה העולמית הולכת וצומחת ויחד עימה גם המרכזים העירוניים השונים. בטויוטה ובעולם כולו מבינים כבר מזמן כי על מנת לעמוד בעומסים ובכמויות העצומות של בני אדם ושל פעילויות מסוגים שונים המצריכות תחבורה, יש לחולל טרנספורמציות נרחבות בעולם הרכב, ולהתייחס ספציפית לצרכים של נהגים וכלי רכב בסביבות עירוניות צפופות וסואנות יחסית. כמובן שהשקת ג'יפון קומפקטי, אשר יהיה קומפקטי ויעיל יותר בסביבה עירונית מאשר כל ג'יפון אחר של החברה עד כה, מהווה נדבך משמעותי בטרנספורמציה נרחבת ומיוחלת מסוג זה.

מהלכים נוספים עליהם הכריזה טויוטה לאחרונה בהקשר של המהפכות הנרחבות שהיא מבקשת לקדם בעולם הרכב בכלל ובעולם התחבורה העירונית בפרט כוללים, למשל, את הכרזתה המסקרנת של החברה לאחרונה על השקעתה בחרה אמריקאית המפתחת אב טיפוס של מונית אווירית. בטויוטה שואפים להרים את התחבורה העירונית לשמיים, תרתי משמע, ומשקיעים מאות מיליוני דולרים במחקר ופיתוח של כלי תחבורה אווירי אשר יוכל להוריד מהעומסים על הכבישים באזורים העירוניים, ואולי לפתוח עידן חדש בעולם התחבורה כולו.

מהלך משמעותי נוסף של טויוטה בהקשר זה הוא ההשקעה העצומה של החברה (מעל למיליארד דולר) בהקמת מרכז חדשני בצפון אמריקה למחקר ופיתוח של טכנולוגיית הנעה אוטונומית. בעוד אנשים רבים בעולם התחבורה ומחוץ לו נרגשים ומסתקרנים מהתהליכים המתרחשים בעולם הרכב בימים אלו לפיתוח כלי רכב אוטונומיים, רק מעטים נותנים את הדעת לעובדה כי פיתוח כלי רכב אוטונומיים צפוי לתרום, מעל הכל, ליצירת עולם תחבורה יעיל יותר וידידותי יותר לסביבה. כאשר כלי רכב ינהגו בעצמם באופן מלא, ניתן יהיה ליצור רשתות המוניות של שיתוף רכבים ולצמצם משמעותית את מספר כלי הרכב המיוצרים ונמכרים בעולם מדי שנה. 

כאשר מצרפים לכך מהלכים נוספים דוגמת השקת ג'יפונים קומפקטיים חדשים ויעילים, פיתוח טכנולוגיות תחבורה אוויריות וטכנולוגיות הנעה חדשניות (דוגמת הנעת מימן, המפותחת גם כן על ידי טויוטה), מתחילים לקבל תמונה ברורה יותר בנוגע לטרנספורמציה המדוברת, אותה מובילה טויוטה.

 

היכנסו עכשיו למתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה בחיפה , ותוכלו להינות ממגוון ההטבות השמורות ללקוחות הסוכנות.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות