טויוטה

שוק הרכב בשפל חסר תקדים ובטויוטה מנסים להתמודד עם המצב

הנתונים הסופיים לגבי מסירות ומכירות בעולם הרכב בחודש אפריל האחרון מצביעים על שפל חסר תקדים בשוק זה ברחבי העולם, וגם בישראל כמובן. בעוד מספר מסירות הרכבים החדשים ירד לכמה עשרות אחוזים בודדים בלבד ממה שצפוי היה להיות, חברות הרכב השונות מנסות להתמודד עם המצב בדרכים שונות ויצירתיות. כיצד והאם התמודדות זו תסייע לגורמים מרכזיים בעולם הרכב לשרוד ומה עושים בטויוטה על מנת להתמודד עם המצב חסר התקדים?

 

הן יצרניות הרכב עצמן והן יבואני הרכב המקומיים עושים כל שביכולתם עכשיו על מנת להתמודד עם המצב חסר התקדים אשר הוריד את כמות מסירות הרכב החדשות בישראל באפריל האחרון אל מתחת למחצית מהצפי ומהנתונים המקבילים בשנים קודמות. חלק מהיבואנים בארץ מבטיחים ללקוחות תנאים גמישים, נוחים ומבטיחים במיוחד, על מנת שימשיכו לקנות רכבים

 

דחייה של התשלומים והבטחה לרכוש חזרה במקרה של פיטורים

יבואנים מקומיים של כמה מיצרניות הרכב המובילות מציעים בשבועות האחרונים תנאי רכישה טובים במיוחד, כחלק מניסיון לשקם את מכירות כלי הרכב ולהמריץ את הלקוחות הפרטיים והמוסדיים גם יחד לחזור לשוק ולצאת מההקפאה הנרחבת שכפתה עלינו מגפת הקורונה.

אמנם חברות רכב מובילות דוגמת טויוטה נהנות גם ממרווח נשימה רחב יותר, אך אף יצרן או יבואן רכב אינו יכול להמשיך במצב הנוכחי למשך יותר מדי זמן. לכן, במסגרת ההצעות האטרקטיביות החדשות של יבואני רכב מקומיים מקבלים הלקוחות את הזכות לרכוש רכבים חדשים בתשלומים דחויים, אשר יחלו רק בעוד מספר חודשים. יבואנים מסוימים מציעים מסלול המותאם במיוחד לימי הקורונה, במסגרתו מקבל הלקוח הבטחה כי במקרה ויפוטר מעבודתו במהלך השבועות הקרובים (חשש ממשי של אינספור אנשים אשר בינתיים לא איבדו את עבודתם), היבואן ייקח חזרה את הרכב ויבטל את העסקה.

תכנית נוספת שניתן למצוא בשוק הרכב הישראלי כיום מבטיחה הקפאה של התשלומים על הרכב החדש למשך שלושה חודשים שלמים, במקרה והמגפה חוזרת במלוא הכוח ואותו לקוח חדש מפוטר בעקבות כך ממקום עבודתו.

 

ההצעות הללו הן חסרות תקדים במובנים רבים. מעולם לא התאמצו יבואני רכב כל כך על מנת להחזיר לקוחות לשוק, ומעולם לא הוצעו הצעות גמישות ונדיבות כל כך. כל זה הופך את הרכישה של רכב חדש כיום למתבקשת ואטרקטיבית במיוחד – הרי ברור לכולנו כי במוקדם או במאוחר החיים יחזרו למסלולם והשוק ייפתח שוב באופן מלא. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם (למשל, אם לא איבדתם את מקום עבודתכם במהלך הקורונה) – דווקא עכשיו יכול להיות זמן מצוין לנצל את התנאים הנוחים המוצעים ולרכוש רכב חדש.

 

בטויוטה ניתן למצוא פתרונות יצירתיים למרות שהמצב טוב מהממוצע 

באופן לא מפתיע במיוחד, טויוטה מובילה את שוק הרכב גם בימים בלתי שגרתיים אלו, ומסרה בישראל יותר רכבים מכל יצרן אחר במהלך חודש אפריל. מיותר לציין כי למרות המיקום הגבוה במעלה הרשימה, עדיין מדובר בכמות מסירות מזערית ביחס לשנים קודמות, אך טויוטה היא אחת החברות המצוידות יותר להתמודדות עם המצב. לחברה אורך נשימה משמעותי ומחלקות נוספות מלבד מחלקת הרכב, אשר מוסבות בחלקן בימים אלו על מנת לסייע למאבק במגפה.

מלבד לעובדה שבטויוטה הקצו משאבים משמעותיים לצורך מאבק בקורונה וסיוע לממשלות המתמודדות עם משבר עולמי חסר תקדים, גם בתחום מכירות הרכב ניתן למצוא אצל טויוטה פתרונות יצירתיים, מהם יכולים יצרנים ויבואנים אחרים לשאוב השראה. למשל, יבואן טויוטה בישראל מציע ללקוחות להגיע עד אליהם בביתם, להציע להם נסיעת מבחן במכונית חדשה אשר זה עתה עברה חיטוי ואף לשבת במושב האחורי עם מחיצת פלסטיק אשר תבטיח הימנעות מהידבקות. בטויוטה ישראל גם שיפרו ותגברו את השירותים המקוונים המציעים ללקוחות מידע רב ומקיף ואפשרות לשאול שאלות, לבצע רכישות ולהמשיך ולהתנהל בדרכים שונות תחת שמירה על כללי הריחוק החברתי. כל זה נובע מההבנה המחלחלת ממטה טויוטה העולמי ועד ליבואנים במדינות השונות, הבנה כי דווקא בעת זו חשוב לאנשים להמשיך ולשמור על הניידות שלהם.

ספציפית, מתאמצים מאוד בטויוטה ישראל לספק ללקוחות אשר כבר ביצעו את הרכישה לפני מספר חודשים את הרכבים החדשים שקנו. הן בישראל והן בעולם כולו תחומים רבים נכנסו להקפאה מיידית ובלתי צפויה, ואחת מההשלכות של מהלך זה היא כי לקוחות רבים נשארו קירחים מכאן ומכאן – הם כבר שילמו ממיטב כספם עבור מוצר מסוים, לא קיבלו אותו או את כספם חזרה ועכשיו הם נדרשים להמתין בסבלנות בעיצומה של תקופה המלאה בחוסר וודאות בנוגע לעתיד. בטויוטה מבינים כי כאשר מדובר ברכישה גדולה ומשמעותית כמו זו של רכב חדש, יש לעשות כל שבניתן על מנת שלא להגיע למצב כזה בו הלקוחות אינם יכולים לקבל את רכבם החדש למרות שכבר שילמו עליו.

 

הערכה מרחוק בנוגע לשווי רכב משומש  

טויוטה ידועה גם כחברה המציעה שירות טרייד אין מגוון ומתקדם, כחלק מתכניות דוגמת "טויוטה סלקט" בישראל. אחת הבעיות המשמעותיות עם עסקאות טרייד אין למיניהן בימים אלו היא כי לא ניתן אפילו להתחיל בעסקה ללא בדיקה בפועל של מצב הרכב המשומש, ובדיקות שכאלו לא התבצעו כלל בשיאה של המגפה. בסוכנות טויוטה ישראל למדו כיצד לתת הערכה כמה שיותר מדויקת לרכב המשומש באמצעות שיחת ווידיאו מעמיקה עם הלקוח, מה שמאפשר ללקוח לקבל מושג מסוים אודות האפשרויות העומדות בפניו.

בנוסף, מציעים בטויוטה ישראל גם נסיעת מבחן וירטואלית לרכבים חדשים, כמו גם כאמור נסיעת מבחן "אמיתית" המגיעה עד לבית הלקוח וכוללת רכב מחוטא ומצויד בכיסויים המוסרים לפני שהלקוח נכנס לרכב.

 

לסיכום, הפתרונות המיושמים בעולם הרכב ובמיוחד בטויוטה ישראל בימים אלו מעוררי השראה ומצביעים על האפשרויות הרבות שעדיין עומדות בפנינו, גם לנוכח מצב יוצא דופן שכזה. נקווה לראות חזרה מלאה לשגרה בקרוב ובמהירות רבה.

 

רק בריאות לכולם!

 

לכל דגמי טויוטה בסוכנות טויוטה בחיפה>>

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות