טויוטה

הקריירה המשגשגת של טויוטה בעולם הספורט המוטורי

 

עבור מרבת האנשים, השם "טויוטה" מתקשר אסוציאטיבית עם רכבים משפחתיים נפוצים ביותר, דוגמת אחד הדגמים המשפחתיים המצליחים ביותר בהיסטוריה - טויוטה קורולה, או עם דגמים נפוצים ופופולאריים אחרים (דוגמת טויוטה RAV 4 או טויוטה C-HR) ומושגים כמו "הנעה היברידית". עם זאת, במהלך שנת 2019 עשתה טויוטה כברת דרך ארוכה לא רק בתחומים המזוהים עימה יותר, אלא פרצה לתחומים חדשים ועשתה בהם חיל. כזה הוא עולם הספורט המוטורי, אליו חזרה טויוטה בגדול במהלך השנה האחרונה, עם הצלחות חסרות תקדים בכמה מהמרוצים החשובים והנחשבים ביותר בעולם. 

 

הישגים רבים וזכייה בשלושת המרוצים המובילים – טויוטה בעולם הספורט המוטורי

השנה החלומית של טויוטה בעולם הספורט המוטורי כללה כמות נאה ביותר של הישגים בתחרויות ומרוצים עולמיים, מרכזיים ונחשבים בתחום, כולל מקומות ראשונים בשלושה מהמרוצים החשובים ביותר בעולם. שנת 2019 התחילה עבור נבחרות הנהיגה המוטורית של טויוטה עם זכייה ראשונה והיסטורית בראלי דקאר – כ 5,000 קילומטר של נהיגה מפרכת בדיונות המאתגרות של פרו במה שנחשב על ידי רבים למרוץ הקשה והמאתגר ביותר בעולם. הקבוצה של טויוטה – Toyota Gazoo, זכתה במרוץ מבין מעל לחמש מאות מתחרים, במרוץ שנמשך כעשרה ימים בסיכומו של דבר. 

בחודש יוני האחרון נהנתה טויוטה מזכייה כפולה במה שנחשב למרוץ הסיבולת החשוב ביותר בעולם – מרוץ עשרים וארבע השעות של לה – מאן. ניצחון זה היווה המשך לנצחונה של טויוטה במרוץ בשנה הקודמת (שנת 2018).

לקראת סיומה של השנה זכתה טויוטה בשני המקומות הראשונים גם יחד (!!) ב – WEC (מרוץ הסיבולת העולמי), במרוץ שנמשך לאורך מעל לאלף ושלוש מאות קילומטרים לאורך שמונה שעות.

 

כאמור, טויוטה השתתפה בעולם הספורט המוטורי עוד לפני שנת 2019, אך בשנה זו ביצעה את ה"קאמבק" המרשים שלה אשר מיצב אותה כאחד המותגים החזקים והנחשבים ביותר בתחום, זאת לאחר היעדרות של כמה שנים טובות מהמקומות הראשונים. ההישגים של השנה החולפת הפכו את טויוטה לכוח מוביל של ממש גם בעולם המוטורי, ונצפה כמובן לראות מגמה זו נמשכת ומתחזקת במהלך השנים הקרובות.

 

ערכי הליבה של החברה באים לכדי ביטוי בעולם הספורט המוטורי

פרשנים ואנליסטים שונים המנתחים את עולם הרכב בכלל ואת עולם הספורט המוטורי בפרט מציינים כי הזכיות השונות של קבוצות טויוטה במרוצים מובילים בעולם במהלך השנה החולפת מעידים יותר מכל על ערכי הליבה של החברה, אלו שהנהלת טויוטה מנסה לקדם ולבנות את עתידה עליהם. ערכים דוגמת איכות חסרת פשרות, אמינות מכאנית יוצאת דופן ועמידות לאורך זמן שונים – כל אלו מהווים ערכים מובהקים של חברה כמו טויוטה, בכלל התחומים והקטגוריות בהם היא פועלת. השקעה של עשרות שנים בפיתוח רכבים ומנועים עמידים ואיכותיים מבחינה מכאנית וטיפוח תרבות של מצוינות והיעדר פשרות בנוגע לאיכות, באים סוף כל סוף לכדי ביטוי גם בתחום הספורט המוטורי (לשמחתם הרבה של אינספור אוהדי וחובבי התחום...).

חיזוק הערכים הללו, כמו גם מספר ערכים מרכזיים נוספים המכתיבים את הכיוון בו מנסים לפעול בטויוטה, מהווה כאמור חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הפעולה של התאגיד, במטרה לבנות עולם מוטורי שונה וטוב הרבה יותר כבר בעתיד הנראה לעין.

 

הניסיון מעולם הספורט מסייע לבניית הרכבים של העתיד

הפעילות הענפה והמסקרנת של טויוטה בעולם הרכב המוטורי אינה מסתכמת בתחום זה בלבד. למעשה, ניתן לראות בבירור כיצד ההישגים המתקבלים לרוב בתנאים קיצוניים והניסיון הרב הנצבר בדרך הארוכה המובילה לשם, משמשים את טויוטה גם בבניית מכוניות העתיד, ואפילו את אלו של ההווה. החברה פועלת בעולם הספורט המוטורי כבר כשישים שנים, וגל הניצחונות האחרון מהווה כאמור חלק מחזרה למרכז הבמה בתחום, לאחר היעדרות של מספר שנים.

כחלק מחיזוק נוכחותה בתחום המוטורי בשנים האחרונות, הסבה טויוטה מספר דגמים קיימים לגרסאות שטח שונות, פיתחה וייצרה רכבי ספורט חדשים לחלוטין והחלה בשיווק נרחב של גרסאות ספורטיביות לדגמים קיימים ופופולאריים של החברה.

דוגמה טובה לכך הוא הדגם החדש של טויוטה קורולה – Toyota Corola Excite GR. זו גרסת האצ'בק ספורטיבית של הרכב המשפחתי המצליח ביותר בהיסטוריה של עולם הרכב, אשר כוללת את מערכת הבטיחות המתקדמת ביותר בעולם מבית טויוטה (Toyota Safety Sense, הדור השני), הכוללת כאמור את כל אותם פיצ'רים חדשים יחסית אשר מסייעים לנהג להימנע מתאונה ומורידים משמעותית את הסיכוי לכך, כמו גם את הסיכוי לפציעות קטלניות בתאונות קשות ובינוניות. גם מערכת המולטימדיה המקורית והחדשה שניתן למצוא בגרסה החדשה של טויוטה קורולה מסקרנת ומרגשת במיוחד (עם ממשקי הפעלה ייעודיים הן של אפל והן של אנדרואיד), אך הדגש הוא כאמור על האיכות והאמינות המכאנית – קורולה כבר נחשבת לאחד הרכבים המשפחתיים האמינים ביותר בהיסטוריה, וזהו אחד מגורמי ההצלחה המרכזיים של דגם פופולארי זה. אך לאור הפעילות הענפה והמוצלחת של טויוטה בעולם המוטורי, קל לראות כיצד הדברים מתקשרים – כאשר משקיעים במחקר ופיתוח של רכבים ומנועים לאורך עשרות שנים גם במסגרת של סזפורט מוטורי תחרותי, מגיעים לשיפורים ופיתוחים אותם ניתן בקלות ליישם בדגמי רכבים "רגילים" מסוגים שונים, דוגמת רכבים משפחתיים.

 

עתידה של טויוטה בעולם הספורט המוטורי

נראה כי השנה המוצלחת של טויוטה בעולם הספורט המוטורי מסמלת מבחינה מסוימת נקודת ציון בכל הנוגע לעתידה של החברה בתחום. בטויוטה נחושים ונרגשים להשקיע עוד בתחום זה, ממספר סיבות שונות – כאמור, השקעה בתחום מסייעת לחברה להתפתח גם בקטגוריות אחרות בעולם הרכב, לקבוצות של טויוטה אוהדים רבים ברחבי העולם, עולם הספורט האתגרי מספק אתגרים מכאניים והנדסיים לרוב ועוד. 

מסקרן מאוד יהיה לראות מה תעשה טויוטה בשנים הקרובות בעולם מרוצי השטח והספורט המוטורי...

 

לצפיה בדגמי טויוטה 2020 לחצו על הלינק

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות