לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר – רכב השטח המוצלח ביותר 

טויוטה לנד קרוזר הוא אחד מרכבי הפנאי והשטח המוצלחים ביותר שיש כיום. הוא פותח על ידי מיטב המוחות של החברה לפני כמה עשרות שנים, הושק לראשונה בשנת 1951 ועבר מאז הרבה מאד שינויים וחידושים. הגרסאות הנוכחיות של הדגם משלבות בתוכן את כל הדרוש בדרך לנהיגה הבטוחה והנוחה ביותר, כשגם מבחינה אסתטית הדגם עומד בדרגות האיכות הגבוהות ביותר. הנה כל מה שחשוב שתדעו על טויוטה לנגד קרוזר.

קווים לדמותו של הלנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר הוא רכב שטח במלוא מובן המילה, כאשר רשימת היכולות שלו היא פשוט אינסופית. באפשרותו של הרכב להתגבר גם על תנאי השטח המורכבים ביותר, בין השאר עקב מערכת העברת כח הפועלת בצורה מקסימלית. המשמעות הישירה של כך היא שבמרבית מסלולי השטח, יכול הרכב להסתדר היטב גם ללא הילוך הכוח.

 

יחד עם זאת, באופן די מפתיע מציע הלנד קרוזר חווית נסיעה נוחה, הן בשטח והן בעיר. הגחון גבוה, המכלולים מקבלים הגנה מלאה והתכנון של מהלך המתלים נעשה תוך דגש על הנדסת אנוש ללא דופי. צמיגי הרכב הם איכותיים, עם חתך גבוה, מה שמשפר לא רק את התנהגות הרכב על הכביש (ובשטח), אלא גם את עמידותם של הצמיגים לאורך זמן.

 

גם רכב שטח יכול להיות מעוצב היטב

מבחינה חיצונית, מושכת אליה טויוטה לנד קרוזר החדשה תשומת לב חיובית עקב מספר סיבות. זה מתחיל עם הגודל, כמובן, כאשר הרכב משדר נוכחות מרשימה. רמת הגימור של הרכב, הן הפנימית והן החיצונית, גבוהה, כאשר בונוס נוסף הוא מרחב פנימי ראוי בהחלט.

 

יש לציין כי המעוניינים באבזור גדול יותר מזה הבסיסי יכולים לבחור את אחת הגרסאות המתקדמות יותר של הלנד קרוזר. רמת הגימור הגבוהה של גרסאות אלה כוללת בתוכה, בין השאר, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע, מערכת בקרת שיוט, חלון גג, בקרת אקלים (כולל שליטה על הטמפרטורה בחלקו האחורי של הרכב), מושבים מחוממים ועוד.

 

המאפיינים והחידושים של הדגם החדש

לפני מספר חודשים, הושק ביפן אחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר ביחס לדגמי טויוטה לנד קרוזר, פיתוח אשר נתן את אותותיו גם על הדגם הנוכחי של הקרוזר (שהופץ בישראל בחודש אוגוסט הנוכחי). הפיתוח הזה הוא מנוע טורבו-דיזל חדש, הכולל יחידת כוח בעלת נפח של 2.8 ליטר ו-174 כוח סוס. אלו הם מספרים נמוכים ביחס למנוע הקודם שאפיין את הדגם, אם כי ברור שזוהי ירידה לצורך עלייה: מטרת העל של טויוטה הייתה לשפר בדרך זו את צריכת הדלק של הרכב, מבלי להביא לירידה משמעותית יתר על המידה בביצועי הרכב. מבחינה מספרית, צריכת הדלק על פי נתוני היצרנית עומדת בדגם הנוכחי על 13.9 קילומטר לליטר בממוצע (לעומת 12.7 ק''מ לליטר בדגם הקודם) – זהו שיפור של כ-9%, שיכול לבוא לידי ביטוי בסכום כסף משמעותי אותו ניתן לחסוך מדי שנה.

 

שינוי משמעותי נוסף הוא שהמנוע משודך בדגם הנוכחי לתיבת הילוכים אוטומטית חדישה, הכוללת שישה הילוכים (במקום חמישה, כפי שהיה בדגמים הקודמים). תיבה זו מאפשרת להחליף בין ההילוכים בצורה חלקה, מה שמשפר כמובן את הנהיגה. השילוב שבין המנוע לתיבת מאפשר להגיע ממהירות של 0 קמ''ש ל-100 קמ''ש לאחר 12.7 שניות, כאשר המהירות המרבית עומדת של 175 קמ''ש.

 

המסקנה: תמורה מלאה למחיר

ניתן למצוא כיום ארבע גרסאות שונות של טויוטה לנד קרוזר, הכוללות ביניהן הבדלים שונים ברמות הגימור (כפי שראינו מעלה) – הבדלים אלה עשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים במחיר הרכישה. הנקודה המרכזית היא שרכישה של כל אחת מהן נחשבת למומלצת. למרות שכיאה לקטגוריה אליה משתייך הרכב, המחיר ההתחלתי שלו גבוה יותר ממרבית כלי הרכב, ניתן לטעון בפה מלא כי הוא מספק תמורה ראויה מאד למחיר. רכישה של טויוטה לנד קרוזר בסוכנות מתמ טויוטה חיפה מאפשרת שנים ארוכות של שקט, יחד עם חווית נסיעה שאין הרבה כדוגמתה.

 

 

לפניה בנושא רכבי השטח של טויוטה התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצאות דף צור קשר באתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות